AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #1 Skrevet 6. november 2021 Har et barn på 1 år, og jeg merker at hun tar alt fokuset mitt. Jeg tar ikke lenger vare på meg selv. Jeg handler masse fint til henne, men glemmer meg selv. Håret opp og jeg gidder ikke en gang rette håret, noe jeg var nazi på tidligere. Kler meg mye i joggebukser og behagelige klær, blir jo grisete av både matrester og snørr likevel.. jeg savner å ta vare på meg selv og føle meg fin, men finner ikke tid eller ork til det med en mann som jobber offshore og en unge som er mye våken om nettene prioteter jeg å slappe av når hun sover på dagen. I våkentiden hennes går det mye i husarbeid, matlaging og lek. jeg jobber også, men bruker uniform på jobb så gidder liksom ikke å kle meg fint. Har litt ekstra vekt etter graviditeten også, så føler meg bare stor og rar om jeg faktisk prøver. noen tips? andre i samme situasjon? Hva gjorde dere for å bli flinkere på dette? Anonymkode: 7df4d...34c 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #2 Skrevet 6. november 2021 De fleste damer blir sånn etter å ha fått barn. Her er det bare en ting og gjøre å det er å ta seg sammen og få skikk på livet ditt. Anonymkode: f00f0...9d9 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #3 Skrevet 6. november 2021 Jeg har en på 2,5 år, og føler av og til det samme. Har ikke overskudd eller tid til å trene, og jeg pleide å trene 4-5 ganger i uken før jeg fikk barn. Veier mindre nå enn før graviditeten, men nå føler jeg meg bare tynn og dvask, og ikke sterk og sunn. Synes det er et ork å kjøpe klær til meg selv, og kler meg kanskje litt kjedelig. Jobber som leder, så jeg må se ordentlig ut, men det blir mye jeans og skjorte eller genser. Det verste er at jeg føler at jeg alltid ser så sliten ut. Svarte ringer under øynene hele tiden. Jeg er sliten, så det er ikke så rart, men jeg skulle ønske at jeg hadde tid og energi til å sminke meg. Jeg tror at det går seg til når barna blir litt større, for når de er små krever de full oppmerksomhet, og man glemmer seg selv. Det er nok helt normalt. Anonymkode: e7ea5...21b
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #4 Skrevet 6. november 2021 Poden er 1,5 år og jeg orker fremdeles ikke å pynte meg. Hvis jeg vasker håret og har på mascara så er det mer enn bra nok i denne tiden av livet:) Anonymkode: c3784...f20 7
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #5 Skrevet 6. november 2021 Det kommer om du bestemmer deg for det! Jeg var også sånn en periode da jeg fortsatt var overveldet av det nye livet. Nå er barnet mitt 2,5 og jeg er slankere og bedre trent enn noen sinne, ser bedre ut enn på mange år. Jeg er alene med barnet også, og han er en håndfull, så er ikke sånn at jeg har noen avlastning og masse tid for meg selv 😄 Jeg passer på å dra til frisøren med jevne mellomrom, og investerte i mye ny sminke. Har tredemølle i kjelleren, så trener når gutten har sovna. Dørstokkmila er ingen unnskyldning med apparatet i samme hus 😄 Jeg prøver også å få nok søvn. Om jeg må legge meg klokka 20 for å få det til, så gjør jeg det. Jeg kjente bare at jeg ikke orker å være en av de mødrene som ikke tar vare på seg selv etter å ha fått barn. Alltid slitt med vekta, så jeg vet det ikke er lett. Anonymkode: 828b4...8c9 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #6 Skrevet 6. november 2021 Jeg har en på 3 år, og en på 6 mnd. Jeg har treningsmatta lett tilgjengelig slik at jeg kan gjøre litt øvelser når det passer. Jeg bruker 10 min på morgen til å vaske meg i fjeset og sminke meg lett, kurer håret mens jeg bruker tid med å dusje med ungene. Har kjøpt en IPL maskin slik at jeg alltid er mer eller mindre hårfri når jeg går med kjole, og jeg velger ofte en behagelig kjole over joggebukse, da føler jeg meg finere ☺️ Man må nesten bestemme seg for at man vil, og sumasumarum så har ungene det bedre Med en mamma som føler seg bra.. Anonymkode: 715e0...70b 3
KatteLatte Skrevet 6. november 2021 #7 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De fleste damer blir sånn etter å ha fått barn. Her er det bare en ting og gjøre å det er å ta seg sammen og få skikk på livet ditt. Anonymkode: f00f0...9d9 Nei. Vi kvinner lever ikke for å gå rundt og være et glansbilde å se på for alle andre. Man har ikke på noe vis mindre skikk på livet sitt fordi man dropper sminke og lar håret være naturlig. Slutt å bygg oppunder utseendepress. Vi er bra nok som det er. 18
Silla123 Skrevet 6. november 2021 #8 Skrevet 6. november 2021 Man får rett og slett andre prioriteringer, man forfaller ikke, og de aller fleste går igjennom det. Har man folk til å hjelpe til med barnet og stille opp er det lettere å prioritere seg selv. Men man ønsker jo å føle seg fresh, og det er egentlig bare å bestemme seg for det 😊 Vil også si at du høres ut som en god mor. Har man et barn som er mye oppe på nettene så er selvfølgelig søvnen din og at du får hvilt deg viktigere enn å pynte seg. Da får du et bedre humør og du får energi til å leke med barnet. Disse våkenettene varer ikke evig heldigvis, og da blir ting lettere 😊❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #9 Skrevet 6. november 2021 Jeg var ikke opptatt av å pynte meg til hverdags før jeg gikk barn heller, så det er ikke så stor endring her. Nå med barn er det bare litt lenger mellom det er behov for ta på finstasen. Kropp er jeg ikke så opptatt av, men har aldri vært overvektig og ikke trengt å tenke så mye på det. Det må noen jevnlige "happenings" til for at jeg skal gidde å gå til frisøren eller oppgradere garderoben, så et tips er å planlegge noe som du kan se frem til og skulle pynte deg til, kanskje et julebord? Et annet tips er å kvitte seg med klær som man bare ser dass ut i. Det finnes behagelige klær som ikke ser helt krise ut,gå for det! Fine, behagelige hverdagskjoler, eller et mykt skjørt i stedet for joggebukse? Skal ikke så mye til! Når det kommer til sminke har jeg liksom funnet de produktene og den kjappe rutinen som jeg trives med og den har holdt fint gjennom to barn. Bruker sminke hvis jeg har tenkt meg "ut blant folk" (kafe, besøk, på jobb), men ikke hvis jeg bare skal i butikken eller gå tur. Anonymkode: ac50f...724 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #10 Skrevet 7. november 2021 KatteLatte skrev (2 timer siden): Nei. Vi kvinner lever ikke for å gå rundt og være et glansbilde å se på for alle andre. Man har ikke på noe vis mindre skikk på livet sitt fordi man dropper sminke og lar håret være naturlig. Slutt å bygg oppunder utseendepress. Vi er bra nok som det er. Uenig, som mann vil jeg ha kvinnen min fresh og fin. En skal jo tross alt leve mrd henne også. Anonymkode: f00f0...9d9
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #11 Skrevet 7. november 2021 KatteLatte skrev (2 timer siden): Nei. Vi kvinner lever ikke for å gå rundt og være et glansbilde å se på for alle andre. Man har ikke på noe vis mindre skikk på livet sitt fordi man dropper sminke og lar håret være naturlig. Slutt å bygg oppunder utseendepress. Vi er bra nok som det er. Ja du har et poeng. Helt enig med deg. Men det er jo også ekatemt viktig midt oppi all stresset og bryet med og ta seg av ungen at amn også føler seg bra. At man steller seg i det minste nok til at man ikke ser seg i speilet på slutten av dagen og sier til seg selv : så jæsla ødelagt jeg ser ut as.. Man må ikke glemme seg selc midt oppi det. Jeg er ikke den beste på dettd nei men jeg gjør så godt jeg kan. Jeg har hudldpie rutiner en gang i uka også dusjer jeg annen hver dag. Jeg hadde sluttet og sette på løsnegler mtp på vasking av stumpen til baby men nå har jeg bestilt enelektronisl negle fil maskin som kan filere vekk de lange neglene jeg kjøper slik at de blir naturlig korte 👍 det et sånne små ting som gjør noe med deg i løpet av dagen. Og ikke minst for gubben. Han blir helt gæren bare jeg har på noe stramt og sexy hjemme. Alle kan få det til. Men man må gidde ikke sant.. Og det jo ikke lett. Men man må. Bare gjøre sitt beste. Vi er unge kun en gang. Og gamle kun en gang. Så da gjelder det og slå til selv om man kan ha de tøffeste dager.. Anonymkode: d340e...b1f
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #12 Skrevet 7. november 2021 Å ikke sminke seg ser jeg ikke på som å forfalle akkurat. Jeg synes faktisk det ser uprofesjonellt ut med sminke mtp jobb. Anonymkode: ba2f4...c0e 6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #13 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Uenig, som mann vil jeg ha kvinnen min fresh og fin. En skal jo tross alt leve mrd henne også. Anonymkode: f00f0...9d9 Da må mannen avlaste kvinnen mer slik at hun har tid til å trene og stå på badet å sminke seg... Anonymkode: f09b4...119 7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #14 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Da må mannen avlaste kvinnen mer slik at hun har tid til å trene og stå på badet å sminke seg... Anonymkode: f09b4...119 Og ikke minst: det burde gå den andre veien og, mannen bør trene og stelle seg og gå pent kledd han og. Kvinnen skal jo tross alt leve med han og! 👍🏼👍🏼 Anonymkode: 4bc23...e34 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #15 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Og ikke minst: det burde gå den andre veien og, mannen bør trene og stelle seg og gå pent kledd han og. Kvinnen skal jo tross alt leve med han og! 👍🏼👍🏼 Anonymkode: 4bc23...e34 Ja! Slutte med gamling, gutteturer og jakt. Jeg liker en mann som dusjer daglig, etter jobb, som for øvrig gir gode summer i klirrekassa, beina mine bør masseres før og etter middag. Jeg lager seff middagen, men han rydder opp og disker til dessert. Han får lov til å dra ut av huset for å trene, men utenom det så må han være hjemme å se bra ut til jeg vil pule, og da bør han stå på tå for mine ønsker, hvis ikke....! Anonymkode: 7c7ed...ba6 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #16 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja! Slutte med gamling, gutteturer og jakt. Jeg liker en mann som dusjer daglig, etter jobb, som for øvrig gir gode summer i klirrekassa, beina mine bør masseres før og etter middag. Jeg lager seff middagen, men han rydder opp og disker til dessert. Han får lov til å dra ut av huset for å trene, men utenom det så må han være hjemme å se bra ut til jeg vil pule, og da bør han stå på tå for mine ønsker, hvis ikke....! Anonymkode: 7c7ed...ba6 Gaming* 😂 Anonymkode: 7c7ed...ba6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #17 Skrevet 7. november 2021 Under forrige barsel så var det viktig gir meg å ta vare på meg selv. Få dusja, ordnet håret, sminke meg og få på meg noe litt penere enn joggeklær. Satte baby i vippestol eller la på gulvet på et teppe. Gikk veldig fint her. Det var viktig fordi jeg hadde følt meg syk store deler av svangerskapet, og kroppen endret seg og ble så stor. Så når jeg gikk tilbake kroppen min kort tid etter barnet kom, så var det ingen hvilepute lenger. Dessuten føler man seg friskere, mer opplagt, klar for spontane turer, mer energi rett og slett når man føler seg mer som deg selv og tar tilbake hverdagen 😊 Anonymkode: 98db6...3ff
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #18 Skrevet 7. november 2021 KatteLatte skrev (10 timer siden): Nei. Vi kvinner lever ikke for å gå rundt og være et glansbilde å se på for alle andre. Man har ikke på noe vis mindre skikk på livet sitt fordi man dropper sminke og lar håret være naturlig. Slutt å bygg oppunder utseendepress. Vi er bra nok som det er. Med tanke på hvordan mesteparten av dere skal vise dere frem på en perfekt måte til en hver tid på flere sosiale medier.. Could've fooled me. Anonymkode: ca255...b6a
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #19 Skrevet 7. november 2021 Jeg har aldri pyntet meg når jeg har vært alene hjemme eller bare med mannen. Vi går begge i joggebukse hjemme, dog en type som er fin og sitter flatterende, ikke en slapp og utvasket type. Jeg sminker meg og tar på meg mer ordentlige klær når vi skal treffe andre. Og hvorfor mener du at du ikke er stelt fordi du ikke har rettet ut håret? Mitt hår er rett og jrg skulle gjerne hatt krøller. Har sjeldent tid til å krølle det, men føler meg ikke ustelt av den grunn, så lenge det er rent og gredd. Det med vekten er en annen sak, der var jeg nok heldig selv, som gikk ned mer enn jeg gikk opp, selv om jeg var normalvektig fra før. Jeg har ikke trent annet enn å gå trilletur. Det er kostholdet som er viktigst for vektnedgang, så du trenger ikke å bruke noe ekstra tid på å gå ned i vekt, bare spis sunnere. Anonymkode: 09ab5...903
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #20 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har et barn på 1 år, og jeg merker at hun tar alt fokuset mitt. Jeg tar ikke lenger vare på meg selv. Jeg handler masse fint til henne, men glemmer meg selv. Håret opp og jeg gidder ikke en gang rette håret, noe jeg var nazi på tidligere. Kler meg mye i joggebukser og behagelige klær, blir jo grisete av både matrester og snørr likevel.. jeg savner å ta vare på meg selv og føle meg fin, men finner ikke tid eller ork til det med en mann som jobber offshore og en unge som er mye våken om nettene prioteter jeg å slappe av når hun sover på dagen. I våkentiden hennes går det mye i husarbeid, matlaging og lek. jeg jobber også, men bruker uniform på jobb så gidder liksom ikke å kle meg fint. Har litt ekstra vekt etter graviditeten også, så føler meg bare stor og rar om jeg faktisk prøver. noen tips? andre i samme situasjon? Hva gjorde dere for å bli flinkere på dette? Anonymkode: 7df4d...34c Det er helt vanlig. Jeg var forberedt på det. Ble mamma sent, observerte andre mødre og familier i flere år. Reflekterte mye over hva det ville si å få barn og bli mor. Jeg så at det ofte gav samlivet mellom foreldra en knekk. Noen gikk fra hverandre ( min bror og svigerinne bl.a) Jeg så at livet deres ble mer begrenset og mer stressende. Nå kom alltid baby først. De fleste forfalt utseendemessig. Mindre søvn, mindre trening, mer stress, kanskje mye hurtigmat og ja mangel på tid til å stelle seg. Derfor er jeg personlig så glad for at jeg ventet en god stund før jeg ble mor. Jeg fikk virkelig levd for bare meg selv en god del år. Fordi nå når jeg har blitt mamma så føler jeg at jeg virkelig var klar for det. Har fjonga og flottet meg i mange år, reist, utdannet meg, opplevd mye. Så nå er det helt greit å fokusere på barnet mitt, for meg er han viktigst nå. Om jeg er usminket og ser litt shabby ut så er det helt normalt. Rynkene kom for fullt det første halvåret med baby. Kråketær rundt øynene og litt i munnvikene. Jeg som ikke hadde en eneste rynke. Men det går fint. Gleder meg til de kommende årene med barnet. Etter hvert blir det litt mer tid til meg igjen. Det blir gøy, men haster ikke. Jeg tror det blir ekstra vanskelig å akseptere dette livet hvis ikke man føler man fikk realisert seg selv først. Derfor bør man virkelig være klar for barn, for det er virkelig tøft. Spesielt første året, mange har nok et urealistisk bilde på det. Anonymkode: 3e0b6...b41 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå