Gå til innhold

Gjør han som han får beskjed om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du sier ifra gang på gang om ting du synes er irriterende, slutter samboeren din med dette? Som for eksempel, jeg er så dritt møkka lei av at samboer setter tomme ølflasker direkte i skapet. Jeg har ordna med pose i skapet for å legge ølboksene. Tidligst i går vasket jeg skapet grunnet flekker. Hver eneste dag setter han flasker alle andre steder ENN i posen! Når jeg nå sier ifra til han, IGJEN, så blir han sur og går. Samme gjelder strømper som han slenger fra seg på gulvet. Han hører aldri på meg!! Jeg prøver å holde orden i ting, å det virker som han gir totalt faen. Jeg har kjøpt brikker til å sette glass på, han bruker de aldri!

Anonymkode: 947cb...b4a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når du sier ifra gang på gang om ting du synes er irriterende, slutter samboeren din med dette? Som for eksempel, jeg er så dritt møkka lei av at samboer setter tomme ølflasker direkte i skapet. Jeg har ordna med pose i skapet for å legge ølboksene. Tidligst i går vasket jeg skapet grunnet flekker. Hver eneste dag setter han flasker alle andre steder ENN i posen! Når jeg nå sier ifra til han, IGJEN, så blir han sur og går. Samme gjelder strømper som han slenger fra seg på gulvet. Han hører aldri på meg!! Jeg prøver å holde orden i ting, å det virker som han gir totalt faen. Jeg har kjøpt brikker til å sette glass på, han bruker de aldri!

Finn en annen løsning. Legg det i sengen hans, la være å gjøre noe som kan irritere han. Ord er tydeligvis ikke nok. 

Anonymkode: 95f1b...11b

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Finn en annen løsning. Legg det i sengen hans, la være å gjøre noe som kan irritere han. Ord er tydeligvis ikke nok. 

Det har jeg gjort om mannens ting flyter, eller blir plassert andre steder enn der vi faktisk er enige om at det skal være. Vi har så lite hus at det må være system på hva som skal være hvor for å fungere. Å blåse i det har resultert i en pen haug på hans side av senga. 

Lenge siden jeg har gjort det nå, så funker det. 😄

PS! Nei han gjør ikke det han får beskjed om. Det vi har blitt enige om derimot...

Endret av Trolltunge
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når han irriterer seg over noe jeg gjør, så slutter jeg med det å prøver å gjøre som jeg får beskjed om. Han gjør ingenting med det, å nermest driter i det. Han SER posen, men orker ikke bøye seg ned å legge flaskene I posen. 

• Liker 1
Skrevet

Tja, han prøver. Samboeren min har faktisk begynt å gjøre enkelte huslige ting jeg har mast om litt mer fast etter at vi fikk barn. Men strømpene på gulvet, de blir jeg visst ikke kvitt så lett. Gjengangere her er skittentøy på gulvet og oppvask, inkludert matrester som blir stående over alt. Han plukker opp og ordner det uten å bli irritert når jeg ber han gjøre det. Men det skjer ikke på dager hvis jeg ikke sier noe, jeg har sjekket. Jeg har et "sinnakott" hvor alt rot, inkludert skittene tallerkner som var på stuebordet og skulle vært i oppvaskmaskinen havner i blant. Der eller oppå tastaturet til PCen hans. 

Anonymkode: 23f89...f01

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tja, han prøver. Samboeren min har faktisk begynt å gjøre enkelte huslige ting jeg har mast om litt mer fast etter at vi fikk barn. Men strømpene på gulvet, de blir jeg visst ikke kvitt så lett. Gjengangere her er skittentøy på gulvet og oppvask, inkludert matrester som blir stående over alt. Han plukker opp og ordner det uten å bli irritert når jeg ber han gjøre det. Men det skjer ikke på dager hvis jeg ikke sier noe, jeg har sjekket. Jeg har et "sinnakott" hvor alt rot, inkludert skittene tallerkner som var på stuebordet og skulle vært i oppvaskmaskinen havner i blant. Der eller oppå tastaturet til PCen hans. 

Anonymkode: 23f89...f01

min manner ganske flink med husarbeid men noe han gjør som jeg egentlig bare syns er mest komisk, er at han til stadighet "bommer" på skittentøyskurven. Den står liksom rett der, likevel slenger hsn skitne klær på gulvet rett ved siden av. Har sagt fra mange ganger men dette fortsetter

Skrevet

Jeg har en bærepose som henger i gangen. Når den er full, panter jeg. Enkelt og greit.  

Skrevet

Min er ikke så nøye med å vaske hendene.  Jeg har sagt mange ganger at jeg syns det er ekkelt, og har sagt at hvis han skal lage mat så vasker han hendene. Han sier bare at jeg skal slutte å mase, og har har ikke begynt å vaske hendene noe mer. Er ekkelt og irriterende. 

Anonymkode: 032f2...99c

Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

min manner ganske flink med husarbeid men noe han gjør som jeg egentlig bare syns er mest komisk, er at han til stadighet "bommer" på skittentøyskurven. Den står liksom rett der, likevel slenger hsn skitne klær på gulvet rett ved siden av. Har sagt fra mange ganger men dette fortsetter

Samboeren min er flink til husarbeid, men virker som at hvær gang han skal gjøre den minste ting, så er det bare kritikk han kommer med. Han klager og er sur. Jeg holder aldri på slik om han. Nå har han låst seg inne, fordi han er 3 år i hodet, siden han ikke tåler å få beskjeder når han ikke gjør som han har fått beskjed om! Han har også problemet med å se hva han gjør med andre, men når det gjelder han selv, så er alt greit! Fyfaen så mange kameler jeg svelger for husfreden, men gjør han det samme når vi er i samme situasjon? Nei. For når det gjelder meg så er det en helt annen sak. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samboeren min er flink til husarbeid, men virker som at hvær gang han skal gjøre den minste ting, så er det bare kritikk han kommer med. Han klager og er sur. Jeg holder aldri på slik om han. Nå har han låst seg inne, fordi han er 3 år i hodet, siden han ikke tåler å få beskjeder når han ikke gjør som han har fått beskjed om! Han har også problemet med å se hva han gjør med andre, men når det gjelder han selv, så er alt greit! Fyfaen så mange kameler jeg svelger for husfreden, men gjør han det samme når vi er i samme situasjon? Nei. For når det gjelder meg så er det en helt annen sak. 

jesus. Hvorfor gidder du dette da?

• Liker 1
Skrevet

Gjør du som du  "får beskjed om" når typen f.eks  ber deg slutte å irritere deg over relativt "uviktige" ting, da? 🤔

"Brikker til å sette glass på"  "Møblert", altså...   :fnise: Er dette en aldri så liten "undereibru"-tråd?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Minner meg om foreldrene mine.

Anonymkode: 032f2...99c

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Når han irriterer seg over noe jeg gjør, så slutter jeg med det å prøver å gjøre som jeg får beskjed om. Han gjør ingenting med det, å nermest driter i det. Han SER posen, men orker ikke bøye seg ned å legge flaskene I posen. 

Det jeg prøver å si er at du må irritere han med å la være å gjøre en sak som kan irritere han. Si at du bidrar med den saken for hver gang han bidrar med det du irriterer deg over. 

Skrevet
Beeblebrox skrev (1 time siden):

Gjør du som du  "får beskjed om" når typen f.eks  ber deg slutte å irritere deg over relativt "uviktige" ting, da? 🤔

"Brikker til å sette glass på"  "Møblert", altså...   :fnise: Er dette en aldri så liten "undereibru"-tråd?

Ja, jeg prøver faktisk å gjøre slik han ønsker ja.. for at han skal bli fornøyd, å ikke gå å irritere seg..

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg prøver faktisk å gjøre slik han ønsker ja.. for at han skal bli fornøyd, å ikke gå å irritere seg..

Jaja, da er du jo litt diplomatisk anlagt, i det minste...   Men.... du skrev jo i HI at han tydelig ble irritert over din irritasjon...  Hvor/hvordan burde man sette "grensene" her, lizm ?  Hvor er "urimeligheten faller på seg selv", type?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Drikker han hver dag...??

Anonymkode: 152b6...453

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

kanskke det er brus og?

Skrevet

Det er litt søtt med damer som tror de kan bestemme hjemme. "Gjør han som han får beskjed om", wtf. 😂

Anonymkode: 1fba8...293

• Liker 1
Skrevet

Men hvorfor skal han på død og liv gjøre det du gir han beskjed om? Kan ikke du bare gjøre som han vil?

Anonymkode: 92b99...d8b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. Han har ikke sluttet, selv hvor mye jeg ber han om deg. «Jeg drikker en øl! Gjør det noe??»

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...