AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #1 Skrevet 6. november 2021 Hei! Som mange andre i dagens samfunn jobber jeg mye med PC og det ser dessverre ikke ut til å bli mindre med det første. Opplever ofte at jeg kan få slitne øyner. Noen som har erfaring med data/skjermbriller? Jeg bruker ikke vanlige briller. Anonymkode: e5659...3ea
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #2 Skrevet 6. november 2021 Bruker kun pc-briller, ingenting ellers. Hva lurer du på? Anonymkode: 42e90...6a5
Magika_fra_Fyll Skrevet 6. november 2021 #3 Skrevet 6. november 2021 Jeg har databriller med sånn blålysfilter eller hva de kaller det, fungerer bra. Merker jeg blir mindre sliten av å fokusere på ting på skjermen over tid når jeg bruker dem
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #4 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bruker kun pc-briller, ingenting ellers. Hva lurer du på? Anonymkode: 42e90...6a5 Hvorfor bruker du og hva får du ut av det? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg faktisk spurte optiker om dette og fikk til svar at det stort sett ikke hadde noe for seg, men siden jeg får litt slitne øyner tenker jeg det kan være verdt å prøve. Hvilke briller har du? Anonymkode: e5659...3ea
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #5 Skrevet 6. november 2021 Jeg jobber i optikk bransjen. Alderen og styrken din har litt å si hvilke glass du bør bruke. Jobber du med en eller to skjermer? Blålys filter er noe vi pleier å anbefale de som bruker mye tid foran skjerm. Anonymkode: 7dafd...122
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #6 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg jobber i optikk bransjen. Alderen og styrken din har litt å si hvilke glass du bør bruke. Jobber du med en eller to skjermer? Blålys filter er noe vi pleier å anbefale de som bruker mye tid foran skjerm. Anonymkode: 7dafd...122 Hva har det å si om det er en eller to skjermer? Anonymkode: 4ee91...5f1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #7 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva har det å si om det er en eller to skjermer? Anonymkode: 4ee91...5f1 Ja spesielt viss du er over 40 år. Finnes forskjellige typer glass til skjerm. Anonymkode: 7dafd...122
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #8 Skrevet 14. november 2021 Takk for svar. Tror jeg kommer til å bestille et sett med databriller og i hvert fall prøve det :) Anonymkode: e5659...3ea
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #9 Skrevet 14. november 2021 Jeg er nærsynt. Da jeg fikk briller bestilte jeg med blåttlysfilter. Merker endringene. Mye mindre sliten i øynene, kan sitte i flere timer i strekk på PCen uten å merke noe. Det er det som kan være farlig da, for man bør ta pauser, og det tvinger man seg selv til når man merker det. Før jeg begynte med briller, så ble jeg fortalt sliten i øynene. Men det har stor korrelasjon med at jeg var nærsynt, og trengte briller. Selv på nær avstand som pc skjerm så er det en forskjell fra å se perfekt. Anonymkode: 87f0d...fed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå