Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen tips om (helst) norskproduserte miljøvennlige julegaver? Vil gjerne ha forslag til både barn og voksne. 

Anonymkode: 0e43f...243

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen julegaver er miljøvennlige. Uansett hvordan man vrir og vender på det. Så kjøp det du vil.

Anonymkode: fcb84...ad6

Skrevet

Det fins flere nettbutikker som selger hjemmelaget såpe f.eks. (Sjampo og balsam også) Noen selger egenprodusert honning og bivokslys, massevis av matgaver du kan gi som er norskproduserte, spekemat, syltetøy, sjokolade (kakao er vel importert da). Du får lete på nett. Google, så finner du. 

Anonymkode: 981d3...cb7

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen julegaver er miljøvennlige. Uansett hvordan man vrir og vender på det. Så kjøp det du vil.

Anonymkode: fcb84...ad6

Gjenbruk er miljøvennlig! :) vet jeg om noen som ønsker seg en bok jeg har stående, som er fint brukt, så er vel det en egnet julegave? De får boka de ønsker seg, jeg fpr bedre plass i hylla og miljøet belastes kkke

• Liker 1
Skrevet

Opplevelser! Kinobilletter,  teaterbilletter, konsertbilletter, restaurantbesøk.

Eller noe god kortreist mat eller drikke. 

Anonymkode: 688b5...20e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det fins flere nettbutikker som selger hjemmelaget såpe f.eks. (Sjampo og balsam også) Noen selger egenprodusert honning og bivokslys, massevis av matgaver du kan gi som er norskproduserte, spekemat, syltetøy, sjokolade (kakao er vel importert da). Du får lete på nett. Google, så finner du. 

Det er muligens lagd hjemme, men ingrediensene er jo mest sannsynlig kjøpt utenfra et sted.

Men TS, jeg tenker opplevelser i nærmiljøet er gode julegaver. Ting og tang har folk mer enn nok av.

Anonymkode: 07ed5...dde

Skrevet

Den lokale REKO-ringen har sikkert alt fra lokal honning, til kortreist spekemat. Så om du vil gi bort god mat er det et godt alternativ. 

Anonymkode: cdea9...f91

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er muligens lagd hjemme, men ingrediensene er jo mest sannsynlig kjøpt utenfra et sted.

Men TS, jeg tenker opplevelser i nærmiljøet er gode julegaver. Ting og tang har folk mer enn nok av.

Anonymkode: 07ed5...dde

Utenfra kan være så mangt da. Ikke alt har reist langt. 

Skrevet

Takk for forslag! Til voksne tenker jeg det kan være en god ide med mat, eks honning. Men jeg tviler på om nevøene i 6-10årsaldren blir særlig fornøyd med det. 😅 Kinobilletter kanskje? Andre forslag? 
TS

Anonymkode: 0e43f...243

Skrevet

Nevøene setter nok pris på kinobilletter, eller er det noen arrangement de har lyst til å gå på? Høre med foreldrene først, men de hadde nok også satt pris på gavekort på kjøp i apper/spill.

Anonymkode: 688b5...20e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...