Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Brenne helsejournalen i peisen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil helst ikke måtte klippe i stykker så mange ark. Kan man kaste papir med skrift i peisen eller kan det blir farlig? Farlig gass for meg eller eksplodere? 

Dette får jeg vel latterfjes av, men la gå. 

Anonymkode: 544a9...620

Skrevet

Ja, det kan du. Jeg kaster titt og ofte både betalte regninger, innkallelser og annet i ovnen. Papir skaper ikke gass eller eksplosjon. 

Anonymkode: 76038...e62

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er vanlig papir så tror jeg du helt fint kan kaste det i peisen. Det eksploderer ikke og har aldri hørt om noen farlig gass som kommer av å brenne papir. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg brenner alltid ark med sensitiv informasjon i peisen.

Anonymkode: b043f...c33

• Liker 1
Skrevet

Jeg har til gode at ark og slikt med sensitiv informasjon har sprengt når vi har brent det så det går nok bra. 😄 

Skrevet

Papir skal ikke ikke peis i det hele tatt, men vær så god.

Anonymkode: 7296a...dbf

• Liker 1
Skrevet

Papir brenner dårlig, men værsegod bare å slenge det i peisen.

Anonymkode: b6042...95e

Skrevet

Du får kjøpt makuleringsmaskinen på claes ohlson. 

Anonymkode: 0381d...bb2

Skrevet

Papir er cellulose (aka behandlet treverk) så det går aldeles utmerket å brenne i peisen. Du blir verken gasset eller utsatt for eksplosjoner. Det du imidlertid kan få er en nedsotet pipe hvilket kan gi pipebrann, men da må du brenne MYE papir over lengre tid. Som andre er inne på brenner papir dårlig så du bør skille arkene fra hverandre og helst rive de opp på forhånd. Årsaken til dette er at man trenger luft mellom arkene for at de skal brenne opp fullstendig og effektivt. Kaster du bare inn en hel bunke så overlever alt unntatt kanskje de ytterste tre sidene på begge sider av papirbunken. Det er faktisk litt utrolig, men man kan fyre en hel kveld med ved uten at arkene brenner opp dersom man hiver inn en hel bunke...

Anonymkode: 29c46...80d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...