Gå til innhold

Sterk strek 7 dager over ikm - tvillinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg fikk svaaak positiv test 6 dager før ikm, relativt sterk strek på ikm (digital sa 2-3 uker), og veldig sterk strek nå 7 dager etter ikm på kveldsurinen. 

Er det flere som har fått positiv test/så sterke streker så tidlig? Er det mulig at det er tvillinger…?

Første bildet er tester fra ikm, siste er fra syv dager over.. 

2DB784FA-1701-496B-8C8B-B3049BD237B2.jpeg

9288BC69-A097-4935-8EFC-8B30C203F97A.jpeg

Skrevet

Hvordan i helvete skal vi vite det?

Anonymkode: 7e8bb...87d

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan i helvete skal vi vite det?

Anonymkode: 7e8bb...87d

:ler: 

Anonymkode: f8b3f...6ca

Skrevet

Tror det er vanlig å få sterk strek såpass «sent» altså :)  På IKM fikk jeg 2-3, og en uke etter det fikk jeg 3+ og supersterk strek.

Anonymkode: 849de...c72

• Liker 3
Skrevet
Vanillafudge_86 skrev (7 minutter siden):

Hei,

Jeg fikk svaaak positiv test 6 dager før ikm, relativt sterk strek på ikm (digital sa 2-3 uker), og veldig sterk strek nå 7 dager etter ikm på kveldsurinen. 

Er det flere som har fått positiv test/så sterke streker så tidlig? Er det mulig at det er tvillinger…?

Første bildet er tester fra ikm, siste er fra syv dager over.. 

2DB784FA-1701-496B-8C8B-B3049BD237B2.jpeg

9288BC69-A097-4935-8EFC-8B30C203F97A.jpeg

Det der er jo heeeelt normal strek og resultat hele 7 dager over IKM? 

Anonymkode: 52ef7...d36

Skrevet

Tror du en graviditetstest kan finne ut om du er gravid med tvillinger eller trillinger? 

Anonymkode: 6afec...db7

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Tror det er vanlig å få sterk strek såpass «sent» altså :)  På IKM fikk jeg 2-3, og en uke etter det fikk jeg 3+ og supersterk strek.

Anonymkode: 849de...c72

Takk for svar!:) Jeg har kun hatt kjemiske tidligere, så har aldri fått så sterk strek før. Vet derfor ikke hva som er vanlig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Tror du en graviditetstest kan finne ut om du er gravid med tvillinger eller trillinger? 

Anonymkode: 6afec...db7

Har lest at personer som er gravid med tvillinger får høyere hcg-nivå tidligere, så det kan vel indikeres ved sterkere streker/tidligere positiv test da ja. Men jeg vet ikke hva som er vanlig. Derfor jeg spør om erfaringene til andre:)

• Liker 1
Skrevet

Du blir som oftest mer kvalm med tvillinger enn med bare en. Så bedre å se hvor kvalm du er/blir. 

Anonymkode: 0debd...a50

• Liker 1
Skrevet

Du er nok bare lenger på vei enn du tror selv ville jeg ha tippa. Eggløsningen kom nok før og derfor er streken så sterk. 

Anonymkode: 427e6...a59

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fått det, hadde bare eggløsning mye tidligere enn antatt

Anonymkode: f8dc8...589

• Liker 1
Skrevet
Vanillafudge_86 skrev (15 minutter siden):

Takk for svar!:) Jeg har kun hatt kjemiske tidligere, så har aldri fått så sterk strek før. Vet derfor ikke hva som er vanlig. 

Det er helt normalt og har ingenting med tvillinger å gjøre.

Anonymkode: c1108...bea

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er nok bare lenger på vei enn du tror selv ville jeg ha tippa. Eggløsningen kom nok før og derfor er streken så sterk. 

Anonymkode: 427e6...a59

Neppe, 7 dager over ikm er jo ikke tidlig. HCG-nivået dobles hver andre dag så det har rukket å bli skyhøyt så sent som 7 dager ikm.

Anonymkode: c1108...bea

• Liker 2
Skrevet

Streken kan ikke si noe om det :) Det er såpass store forskjeller i konsentrasjonen på urinen og mengden fargestoff i testene, at man kan ikke lese noe mer med sikkerhet ut av dem enn at man er gravid. Her var test-streken like sterk som kontrollstreken på IKM sist. Da målte jeg også HCG med blodprøve (fordi jeg ble gravid vha. IVF og klinikken ønsket det), og den var høyere enn gjennomsnittet sa de, men normal. Normalområdet er stort, så det er store forskjeller på mengde HCG i normale svangerskap med ett foster også. Dermed er ikke høy HCG ensbetydende med flerlinger når man får påvist det med sikkerhet heller. Det var en hos oss.  

Anonymkode: 41303...e62

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok digital test tre dager etter ikm, og fikk gravid 3+. Syntes det var rart, men antok at jeg må ha hatt eggløsning tidligere enn antatt. 

Tok en tidlig ultralyd i ca uke 6, og viste seg å være tvillinger gitt! Jeg hadde det på følelsen, og syntes at jeg fikk sterkere tegn på graviditet enn i første svangerskap (men ikke mer kvalme). Veldig ømme bryster, ligamentsmerter, verking i mage og korsrygg osv. Veldig trøtt. 

Gynekologen sa at det var vanlig å få sterkere resultat på graviditetstesten ved tvillinger, pga høyere hcg verdi. 

Anonymkode: 725d2...bea

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Syns det ser ut som en vanlig strek til å være 7 dager over ikm. Gratulerer!

Anonymkode: 10d0f...5b8

• Liker 1
Skrevet

Har fått sterkere strek enn det dagen før IKM. Ikke var det tvillinger heller.

Anonymkode: 3a149...877

• Liker 1
Skrevet

Syv dager etter ikm er ganske «sent». På det stadiet skal hcg typisk fordobles over 2-3 dager, så etter syv dager er det snakk om 2-3 ganger så mye hcg som på de første testene dine, så da bør man forvente en sterk strek uansett. 

Anonymkode: d7a83...9db

• Liker 1
Skrevet

Fin positiv test, ikke uvanlig sterk till å være en uke etter forventet mens 😊 Strimmeltester er forøvrig bare designet til å gi et ja/nei svar, ikke si noe om mengden hcg. Så ville sluttet å prøve å tolke styrken på streken.

Anonymkode: 090d8...e4f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...