AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #1 Skrevet 6. november 2021 Har en diskusjon med en venninne. Hva regnes som best av disse to? Vet at master regnes som bedre. Anonymkode: 6c024...bdc
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #2 Skrevet 6. november 2021 Bachelor. Anonymkode: 86fb1...21c 11
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #3 Skrevet 6. november 2021 Jeg har en bachelor, men hadde jeg valgt på nytt ville valget helt klart falt på fagbrev. Anonymkode: 27a9b...75d 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #4 Skrevet 6. november 2021 Fagbrev er jo ofte vdg mens bachelor er høyskole utdanning. Anonymkode: d790e...9bf 11
Høna79 Skrevet 6. november 2021 #5 Skrevet 6. november 2021 Det kommer jo helt an på hva du ønsker å bruke det til og hva du ønsker ellers i livet. Både fagbrev og fordeler har fordeler og ulemper, så her finnes det ingen allmenngyldig sannhet. 5
Cordelia Skrevet 6. november 2021 #6 Skrevet 6. november 2021 (endret) Generelt: Fagbrev. Bachelor kommer veldig an på fagretning. Endret 6. november 2021 av Cordelia 4
TheHairyToothfairy Skrevet 6. november 2021 #7 Skrevet 6. november 2021 det går jo ikke an å sammenligne de to tingene. "best" blir ut fra hva du ønsker å jobbe med. her i landet trenger vi sannsynligvis ikke så veldig mange flere med diverse høyskole-utdannelser, men vi har et kjempebehov for faglært arbeidskraft. jeg trenger umiddelbart to med CE, YSK og fagbrev selv, i byen jeg bor i er det til enhver tid manko på alt fra sjåfører til tømrere. 6
Daria Skrevet 6. november 2021 #8 Skrevet 6. november 2021 Rent formelt er bachelor et trinn høyere opp i utdanningssystemet - det er høyere utdanning, mens fagbrev er videregående skole. Hva som er best i praksis kommer jo så an på hva man legger i det. 11
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #9 Skrevet 6. november 2021 Det avhenger jo hva du skal arbeide som... Anonymkode: d7528...a26 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #10 Skrevet 6. november 2021 Det er bedre å ha fagbrev som elektriker hvis du skal jobbe som nettopp det enn å ha en bachelor i historie for eksempel. Bachelor er en høyere utdannelse og en akademisk grad, noe en ikke har hvis en tar fagbrev. Men det betyr ikke at en bachelor er "best" fordi det avhenger hva du skal jobbe som. Anonymkode: d50cd...e3b 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #11 Skrevet 6. november 2021 Bare bachelor og fagbrev er lav utdanning. Oss med master ser ned på dere Det handler om evner og intelligens. Anonymkode: 190c1...dbf
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #12 Skrevet 6. november 2021 mange med fagbrev kommer også raskt ut i arbeidslivet og tjener godt. mye overtid og skifttillegg. muligheter for fagskole og høyere utdanning som gir mesterbrev og mer ansvar/lønn mange med bachelor få mye gjeld, og kommer i arbeid som lønner dårligere enn mange fagbrev samt ikke gode muligheter for overtid og skift. kunnskapsmessig er bachelor høyere ansett fordi det er en høyere utdanning etter vgs. Anonymkode: d670d...a88 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #13 Skrevet 6. november 2021 Skremmende mange bachelorgrader som gir lavere lønn et et random fagbrev. Anonymkode: cf793...5db 4
Hareena Skrevet 6. november 2021 #14 Skrevet 6. november 2021 Jeg tenker at fagbrev i bunnen og bachelor i samme fagkrets er vinneroppskriften, f.eks. fagbrev som skipsmotormekaniker og bachelor som skipsingeniør eller fagbrev i ambulansefag og bachelor i paramedisin. 7
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #15 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bare bachelor og fagbrev er lav utdanning. Oss med master ser ned på dere Det handler om evner og intelligens. Anonymkode: 190c1...dbf nå var du generaliserende. jeg har master. Jeg ser IKKE ned på bachelor og fagbrev. masse smarte folk som arbeider der. Utdanning handler om hvilke yrker og stillinger man skal ha. Trenger mange flere med fagbrev og bachelor, som ofte blir en type yrke og bidrar ut i livet enn master som ofte bare blir kontor og skal *finne på smarte løsninger* (vet ikke alle blir det, men ofte) Anonymkode: d670d...a88 9
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #16 Skrevet 6. november 2021 For et idiotisk spørsmål. Den beste utdannelsen er den som gir deg en jobb du trives med. Anonymkode: bf472...e57 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #17 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): nå var du generaliserende. jeg har master. Jeg ser IKKE ned på bachelor og fagbrev. masse smarte folk som arbeider der. Utdanning handler om hvilke yrker og stillinger man skal ha. Trenger mange flere med fagbrev og bachelor, som ofte blir en type yrke og bidrar ut i livet enn master som ofte bare blir kontor og skal *finne på smarte løsninger* (vet ikke alle blir det, men ofte) Anonymkode: d670d...a88 mener som har tatt utdanninger og arbeider med disse kvalifikasjonene Anonymkode: d670d...a88
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #18 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bare bachelor og fagbrev er lav utdanning. Oss med master ser ned på dere Det handler om evner og intelligens. Anonymkode: 190c1...dbf Det skriker ikke akkurat intelligens av denne innlegget. "Oss med master"? Mener du "vi med master"? Anonymkode: bf472...e57 19
Taluno Skrevet 6. november 2021 #19 Skrevet 6. november 2021 Rent formelt er bachelor bedre enn fagbrev, bachelor er høyere utdanning, mens fagbrev er videregående skole. Men samtidig så er fagbrev yrkesrettet, og kan lettere gi relevante jobber, og de er stort behov for fagarbeidere i de fleste bransjer. En bachelor kan være veldig diffus, og ikke nødvendigvis jobb. Så jeg vil si et fagbrev kan være bedre og mer nyttig enn en diffus bachelor eller master. 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #20 Skrevet 6. november 2021 Hva som er best kommer an på hva målet er. Jeg har begge deler og stiller bedre enn de som ‘kun’ har en bachelor. Anonymkode: f3915...ef9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå