AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #1 Skrevet 6. november 2021 Hvordan fordeler dere utgifter. Vi er gift. Har ingen felles barn. Jeg har fra tidligere som er anna hver uke. Begge har inntekt. Jeg er eier av huset. Han gir meg 3500 pr mnd og thats it. Kjøper ikke inn noe til husholdningen Anonymkode: 2fee2...f4e
Loff77 Skrevet 6. november 2021 #2 Skrevet 6. november 2021 Det er jo knapt maten han spiser, bør også betale halvparten av alle utgiftene på hus/bil 1
Slut Skrevet 6. november 2021 #3 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hvordan fordeler dere utgifter. Vi er gift. Har ingen felles barn. Jeg har fra tidligere som er anna hver uke. Begge har inntekt. Jeg er eier av huset. Han gir meg 3500 pr mnd og thats it. Kjøper ikke inn noe til husholdningen 3500 og då bor han i DITT hus og du handla alt til husholdningen? Det bør ikke du gå med på, høyres veldig urettferdig ut😅 Min samboer eiger huset vi bor i, jeg betaler strøm(bare det ligger på godt over 2k) og internett pluss netflix og litt andre strømmetjenester. Handling av matvarer og alt det andre deler vi likt. Begger er fornøyd med den løsningen og føler det er fair.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #4 Skrevet 6. november 2021 Han bør betale for seg. Men ikke halvparten med tanke på at du har ekstra personer i husholdningen annenhver uke. Han bør også ha mulighet til å sikre seg økonomisk om du skulle falle fra, da han ikke kan sitte i uskiftet bo når du har særkullsbarn. Anonymkode: 9566b...aa0
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #5 Skrevet 6. november 2021 Kan han kjøpe seg inn? Har du særeie på huset? Her er vi gift og eier 50/50. Har felles økonomi, så det spiller ingen rolle om jeg er den som handler all maten og han betaler tegningene. Det betydde noe før vi giftet oss (kvinnefella). Jeg syns han skal betale halvparten av all maten, halvparten av strøm, renovasjon, Internett osv. Alle godene han har. Har han tenkt å kjøpe seg inn ville jeg latt han spare til det (men da skulle jeg visst at han sparer), hvis ikke han har planer om det ville jeg ha krevd at han betaler halve lånet også. Det ville jeg ikke sagt til noen samboere, men her er du jo i en felle om det blir brudd. Siden dere er gift (igjen, med mindre du har særeie) har han rett på verdistigning på boligen. Da får han bidra til lånet også for å få rett til den. 3500 er vel ikke nok til mat engang. Du bør ta en prat om hva det koster å leve. Anonymkode: 3ed7c...26e 1
flusa Skrevet 6. november 2021 #6 Skrevet 6. november 2021 Dele på utgiftene,såklart? Han bor jo der,han også. Går utifra at han både dusjer,ser på tv,lader mobilen,vasker klær,lager middag,handler mat,kaster søppel osv ? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå