AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #1 Skrevet 6. november 2021 Hei, jeg er 34 år og arbeidsløs. Jeg har hull i CVen på 10 år, men har lyst til å komme inn i arbeidslivet. Jeg har bachelor i samfunnsfag og juss. Jeg har også truckførerlappen. Det jeg ønsker er tips til stillinger jeg kan søke. Jeg trenger også tips til hva jeg bør skrive i de konkrete stillingsannonsene. Slik jeg ser det så bør jeg satse på offentlige jobber hvor de tar inn folk med store CV-hull til intervju. Anonymkode: 046d3...aba 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #3 Skrevet 6. november 2021 Just now, Traktor said: Lagerjobb? Jeg tar hva som helst. Men jeg trenger hjelp både til å finne stillinger og å skrive søknader. Å bare gi meg 1000 stillinger å søke på hjelper selvsagt heller ikke. Jeg trenger et overkommelig antall stillinger jeg kan skrive søknader til. Og jeg trenger de stillingene hvor det er størst sjanse for å få jobb med enormt hull i CVen. Å skrive 1000 søknader på stillinger som aldri kommer til å ansette meg, er selvsagt ikke produktivt. TS Anonymkode: 046d3...aba
TLR Skrevet 6. november 2021 #4 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei, jeg er 34 år og arbeidsløs. Jeg har hull i CVen på 10 år, men har lyst til å komme inn i arbeidslivet. Jeg har bachelor i samfunnsfag og juss. Jeg har også truckførerlappen. Det jeg ønsker er tips til stillinger jeg kan søke. Jeg trenger også tips til hva jeg bør skrive i de konkrete stillingsannonsene. Slik jeg ser det så bør jeg satse på offentlige jobber hvor de tar inn folk med store CV-hull til intervju. Anonymkode: 046d3...aba Har du ikke jobbet på 10 år?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #5 Skrevet 6. november 2021 1 minutt siden, TLR said: Har du ikke jobbet på 10 år? Nei, jeg har ikke jobbet på 10 år. Anonymkode: 046d3...aba 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #6 Skrevet 6. november 2021 Jeg jobber i omsorgsbolig fpr utviklingshemmede og her får hvem som helst jobb. Ikke fast, men så mye ekstravakter man bare gidder. Veldig koselig jobb! Anonymkode: 45ad1...f05 6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #7 Skrevet 6. november 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tar hva som helst. Men jeg trenger hjelp både til å finne stillinger og å skrive søknader. Å bare gi meg 1000 stillinger å søke på hjelper selvsagt heller ikke. Jeg trenger et overkommelig antall stillinger jeg kan skrive søknader til. Og jeg trenger de stillingene hvor det er størst sjanse for å få jobb med enormt hull i CVen. Å skrive 1000 søknader på stillinger som aldri kommer til å ansette meg, er selvsagt ikke produktivt. TS Anonymkode: 046d3...aba Så istedenfor å gå på finn/NAV sine sider å finne de søknadene du tror vil passe deg, så vil du at vi skal finne noen for deg som du kan søke på? Anonymkode: f0585...75d 5
TLR Skrevet 6. november 2021 #8 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg jobber i omsorgsbolig fpr utviklingshemmede og her får hvem som helst jobb. Ikke fast, men så mye ekstravakter man bare gidder. Veldig koselig jobb! Anonymkode: 45ad1...f05 Må du ikke ha noe utdannelse innenfor helse?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #9 Skrevet 6. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg jobber i omsorgsbolig fpr utviklingshemmede og her får hvem som helst jobb. Ikke fast, men så mye ekstravakter man bare gidder. Veldig koselig jobb! Anonymkode: 45ad1...f05 Supert. Men kan du hjelpe meg å søke på jobben? Hvor søker jeg? Just now, AnonymBruker said: Så istedenfor å gå på finn/NAV sine sider å finne de søknadene du tror vil passe deg, så vil du at vi skal finne noen for deg som du kan søke på? Anonymkode: f0585...75d Det er selvsagt ingen som tvinger deg til å hjelpe meg og om du tror det er så lett å finne aktuelle stillinger så er du uansett ute av stand til å gi meg hjelp. Denne tråden er for de som vet hvordan man kan få folk inn i arbeidslivet og som er villig til å hjelpe. TS Anonymkode: 046d3...aba 2
got2go Skrevet 6. november 2021 #10 Skrevet 6. november 2021 Da drar du til Nav, som alle andre. De hjelper deg. 7
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #11 Skrevet 6. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Supert. Men kan du hjelpe meg å søke på jobben? Hvor søker jeg? Det er selvsagt ingen som tvinger deg til å hjelpe meg og om du tror det er så lett å finne aktuelle stillinger så er du uansett ute av stand til å gi meg hjelp. Denne tråden er for de som vet hvordan man kan få folk inn i arbeidslivet og som er villig til å hjelpe. TS Anonymkode: 046d3...aba Herregud da. Gå til NAV du, så lærer du deg hvordan alle andre må gjøre det. Anonymkode: f0585...75d 3
TLR Skrevet 6. november 2021 #12 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, jeg har ikke jobbet på 10 år. Anonymkode: 046d3...aba Hva har du gjort i 10 år uten å jobbe?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #13 Skrevet 6. november 2021 Just now, TLR said: Hva har du gjort i 10 år uten å jobbe? Er ikke rart å være 10 år utenfor. Kan hende man studerte, og endte opp med å bli hjemme med barn fks. Anonymkode: f0585...75d 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #14 Skrevet 6. november 2021 DETTE KAN BLI DEG, kanskje! SY Sofie AS søker vår første «lærling». Har du det som kreves? Vanligvis ville en stillingsannonse inneholdt hva du burde ha av kompetanse og relevant erfaring osv. Vi krever ingenting! Har du hull i CV-EN? Vet du ikke hvordan du skriver CV? Slapp av, det er deg vi søker! Vi vet jo ikke hvordan vi skriver en stillingsannonse en gang Jo mindre kompetanse du har, jo mer relevant er du for oss. Har du vært litt ute å kjøre eller logger endel timer hos psykologen? Så bra! Kanskje du har drømt om å dra på eventyr på havet og utforske naturen, kanskje du ikke vet hva du drømmer om? Eller er du som han på bilde var, ganske umotivert og føler ikke at du passer inn? Poenget er: her kan alle i relevant alder søke. Vi tror at du kan bli en ressurs uavhengig av hvem du er og hvilken bagasje du har! Vi håper at med tid når vi får inn mere midler vil vi kunne gi flere sjansen til å bli med og på sikt bli utdanna til å bli en del av crewet. Alder: 18-22 år Lønn: Dekker reise, kost og losji for arbeidsperioden. Arbeidsperiode: snarest, må kunne sette av minst 2 uker sammenhengende. Arbeid: få en intro til vedlikehold og drift av seilbåt. Sted: Ålesund. Søknadsfrist: 09.11. Send epost til [email protected], trenger ikke stå stort. Vil automatisk få en link til skjema som må fylles ut. Del gjerne Anonymkode: 3f20e...8d5 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #15 Skrevet 6. november 2021 https://arbeidsplassen.nav.no/stillinger/stilling/e5771365-5a61-4f00-a115-675dc2af9309 med juss og psykologi er det jo perfekt for deg å jobbe som rådgiver hos nav? Anonymkode: 3f20e...8d5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #16 Skrevet 6. november 2021 25 minutter siden, AnonymBruker said: Slik jeg ser det så bør jeg satse på offentlige jobber hvor de tar inn folk med store CV-hull til intervju. Anonymkode: 046d3...aba Du blir kanskje tatt inn på intervju, men du har ikke gode odds for å få en slik jobb med et SÅ stort hull i CV'en. Selv ikke her i en distriktskommune i Nordland.. Du må nok regne med å starte i en ufaglært stilling til å begynne med, og du må muligens også være villig til å flytte på deg. Anbefaler deg å kontakte NAV, du er definitivt i målgruppen for arbeidsmarkedstiltak. Anonymkode: d0e84...351
Gjest vell_ Skrevet 6. november 2021 #17 Skrevet 6. november 2021 Snakker du om fulltid? Foretrekker du å jobbe med mennesker eller for deg selv? Er du villig til å flytte for å få jobb? Bare send melding hvis du trenger hjelp til å se over eller skrive søknad og finne aktuelle jobber.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #18 Skrevet 6. november 2021 26 minutter siden, AnonymBruker said: DETTE KAN BLI DEG, kanskje! SY Sofie AS søker vår første «lærling». Har du det som kreves? Vanligvis ville en stillingsannonse inneholdt hva du burde ha av kompetanse og relevant erfaring osv. Vi krever ingenting! Har du hull i CV-EN? Vet du ikke hvordan du skriver CV? Slapp av, det er deg vi søker! Vi vet jo ikke hvordan vi skriver en stillingsannonse en gang Jo mindre kompetanse du har, jo mer relevant er du for oss. Har du vært litt ute å kjøre eller logger endel timer hos psykologen? Så bra! Kanskje du har drømt om å dra på eventyr på havet og utforske naturen, kanskje du ikke vet hva du drømmer om? Eller er du som han på bilde var, ganske umotivert og føler ikke at du passer inn? Poenget er: her kan alle i relevant alder søke. Vi tror at du kan bli en ressurs uavhengig av hvem du er og hvilken bagasje du har! Vi håper at med tid når vi får inn mere midler vil vi kunne gi flere sjansen til å bli med og på sikt bli utdanna til å bli en del av crewet. Alder: 18-22 år Lønn: Dekker reise, kost og losji for arbeidsperioden. Arbeidsperiode: snarest, må kunne sette av minst 2 uker sammenhengende. Arbeid: få en intro til vedlikehold og drift av seilbåt. Sted: Ålesund. Søknadsfrist: 09.11. Send epost til [email protected], trenger ikke stå stort. Vil automatisk få en link til skjema som må fylles ut. Del gjerne Anonymkode: 3f20e...8d5 Hvordan er dette relevant for meg? Jeg kan ikke få jobben og den er heller ikke lønnet. 23 minutter siden, AnonymBruker said: https://arbeidsplassen.nav.no/stillinger/stilling/e5771365-5a61-4f00-a115-675dc2af9309 med juss og psykologi er det jo perfekt for deg å jobbe som rådgiver hos nav? Anonymkode: 3f20e...8d5 Takk, men det står at jobben krever relevant arbeidserfaring. Jeg har ingen relevant arbeidserfaring. 20 minutter siden, AnonymBruker said: Du blir kanskje tatt inn på intervju, men du har ikke gode odds for å få en slik jobb med et SÅ stort hull i CV'en. Selv ikke her i en distriktskommune i Nordland.. Du må nok regne med å starte i en ufaglært stilling til å begynne med, og du må muligens også være villig til å flytte på deg. Anbefaler deg å kontakte NAV, du er definitivt i målgruppen for arbeidsmarkedstiltak. Anonymkode: d0e84...351 Jeg vet jeg har nærmest null mulighet. Det er også derfor jeg trenger hjelp. Jet er i NAV-systemet. Men hjelpen jeg får der er foreløpig minimal. 18 minutter siden, vell_ said: Snakker du om fulltid? Foretrekker du å jobbe med mennesker eller for deg selv? Er du villig til å flytte for å få jobb? Bare send melding hvis du trenger hjelp til å se over eller skrive søknad og finne aktuelle jobber. Jeg håper på fulltidsjobb. Akkurat nå så bryr jeg meg ikke om hva jeg foretrekker. Jeg tar jobben jeg får. Jeg kan ikke flytte på meg. Tusen takk for tilbudet om å se over og skrive søknad. Skal sende deg melding når jeg finner stillinger jeg kan søke på. TS Anonymkode: 046d3...aba
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #19 Skrevet 6. november 2021 28 minutter siden, AnonymBruker said: Du blir kanskje tatt inn på intervju, men du har ikke gode odds for å få en slik jobb med et SÅ stort hull i CV'en. Selv ikke her i en distriktskommune i Nordland.. Du må nok regne med å starte i en ufaglært stilling til å begynne med, og du må muligens også være villig til å flytte på deg. Anbefaler deg å kontakte NAV, du er definitivt i målgruppen for arbeidsmarkedstiltak. Anonymkode: d0e84...351 Skjønner at jeg må regne med ufaglært stilling. Tror ikke jeg er i stand til å flytte på meg. TS Anonymkode: 046d3...aba
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #20 Skrevet 6. november 2021 Meg som jobber i bolig igjen. Du kan søke opp boliger på finn. Søk på ord som bofellesskap eller miljøarbeider. Jeg vil ikke skrive navnet på min jobb, men den ligger i en av nabokommunene til Oslo. Vi er desperate etter folk. Alle vikarene jobber 100 % og kan ikke ta mer. Og det er få søkere. Anonymkode: 45ad1...f05 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå