Gå til innhold

Retroaktive regler

Gugglo

Anbefalte innlegg

Jeg ser at noen har dratt frem en gammel tråd. Greit nok, det skjer fra tid til annen. Det er litt irriterende, men TS kan jo ikke noe for det.

Men jeg blir litt nysgjerrig, når en tråd ble opprettet i en tid da Kvinneguidens nåværende regler ikke eksisterte, er det da riktig å retroaktivt applisere nåværende regelverk på gamle innlegg?

Regelen som det henvises til eksisterte jo ikke når innlegget ble skrevet?

Dette er ikke ment som kritikk, jeg er bare oppriktig nysgjerrig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg var selv litt usikker på hva jeg skulle gjøre her, valgte å stenge den i henhold til nåværende regler da tråden tok seg opp og det ble flere innlegg. 

MVH moonshine, mod

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moonshine skrev (11 timer siden):

Hei. Jeg var selv litt usikker på hva jeg skulle gjøre her, valgte å stenge den i henhold til nåværende regler da tråden tok seg opp og det ble flere innlegg. 

MVH moonshine, mod

Jeg skjønner at det var en vanskelig avgjørelse. Der er jo ingen klare regler for hvordan gamle innlegg skal håndteres.

Det er derfor jeg spør, så det blir tatt stilling til, så er det lettere i fremtiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi har allerede retningslinjer på dette.

I slike situasjoner stenges gjerne trådene, nettopp fordi de faller utenfor gjeldende regelverk. Vi oppfordrer da gjerne brukere til å lage helt nye diskusjoner.

Vi modererer ikke med tilbakevirkende kraft, det betyr at eventuelle innlegg som vil regnes som regelbrudd nå, men som ikke gjorde det for 10 år siden, vil ikke bli ryddet, trådene blir som regel stengt for nye tilsvar, eller eventuelt bare ryddet for de nye innlegg som bryter reglene.

Denne tråden er litt spesiell fordi her er det snakk om flere nye innlegg som ikke skulle modereres bort, og da er det riktig å stenge tråden. 

Anglofil (teamleder)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...