AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #1 Del Skrevet 6. november 2021 Jeg begynner å lure på om jeg kan ha adhd eller add. Hva var dine symptomer? Anonymkode: ecc9a...c5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #2 Del Skrevet 6. november 2021 Drar opp denne jeg, lurer på det samme. Anonymkode: 04a8b...5f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #3 Del Skrevet 6. november 2021 Mine ADD-symptomer - Tankekjør. Mange tanker hele tiden, den ene popper opp før den andre er ferdigtenkt. Alt fra kreative innfall via ting jeg må huske til hvordan jeg føler meg til... Ja. Dette gjør også at jeg "alltid" er sliten/trøtt, spesielt på kveldstid. - Har vansker med å organisere. - Forståelsen av tid gjør det vanskelig å få gjort ting slik at jeg blir klar i tide. Jeg kan vite hvor lang tid jeg bruker, men hvor fort tida faktisk har gått merker jeg sjelden før det allerede er (for) sent. Jeg føler en dag at jeg har vært effektiv, men ser på klokka at jeg har brukt lang tid. Jeg kan føle at jeg har jobbet sakte den nedre dagen, men ser på klokka at jeg har jobbet raskt. Jeg vet heller aldri på forhånd om jeg ender opp med det ene eller andre resultatet. - Blir utrolig lett distrahert, av egne tanker såvel som ytre stimuli. Det gjør ofte at jeg glemmer eller ikke helt får med meg alt som blir sagt til meg. - Korttidshukommelsen er elendig! Jeg kan være veldig engasjert i en samtale, veldig interessert og alt. Men etter noen timer har jeg glemt hva vi snakket om. Eller hvilken konklusjon vi kom frem til angående tema xyz. Eller, gi meg en beskjed mens jeg skal huske noe annet imens, og jeg glemmer det første jeg skulle huske. - Utsetter/"skal gjøre ferdig senere" ting som ikke (lenger) er interessant/som ikke gir umiddelbar effekt. - Har vansker med å finne/få frem ord i en samtale. En samtale mellom min svigerinne(også med add) og meg når vi ikke tar medisiner består av maange lete-etter-ord-pauser. 🤣 - Ryddig? Finnes ikke, bortsett fra på jobb. Anonymkode: f05d6...3e9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #4 Del Skrevet 7. november 2021 Kjenner meg igjen i mange av tingene oppfôring😳 følte det var mange brikker som falt på plass. Hvilken vei måtte du gå for å bli utredet? Og hvilke medisiner tar du? ts Anonymkode: ecc9a...c5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #5 Del Skrevet 7. november 2021 Adhd her.. Konstant tankekjør. Indre uro. Må få gjort tingene ferdig koste hva det koste vil(f. Eks nattesøvnen) babler i et sett, prater om alt og har lite filter, avbryter ofte andre..... Alltid på farta, unngår alt som krever for mye, men gjør det alltid i siste liten, konsentrerer meg ekstremt dårlig når det kjipe ting som skal gjøres som f.eks lesing, kurs osv. Er veldig ryddig, men du verden så mange roteskuffer jeg har😂 Går på medisiner som gir en del indre ro noen timer om dagen. Anonymkode: 731c7...716 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 7. november 2021 #6 Del Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Mine ADD-symptomer - Tankekjør. Mange tanker hele tiden, den ene popper opp før den andre er ferdigtenkt. Alt fra kreative innfall via ting jeg må huske til hvordan jeg føler meg til... Ja. Dette gjør også at jeg "alltid" er sliten/trøtt, spesielt på kveldstid. - Har vansker med å organisere. - Forståelsen av tid gjør det vanskelig å få gjort ting slik at jeg blir klar i tide. Jeg kan vite hvor lang tid jeg bruker, men hvor fort tida faktisk har gått merker jeg sjelden før det allerede er (for) sent. Jeg føler en dag at jeg har vært effektiv, men ser på klokka at jeg har brukt lang tid. Jeg kan føle at jeg har jobbet sakte den nedre dagen, men ser på klokka at jeg har jobbet raskt. Jeg vet heller aldri på forhånd om jeg ender opp med det ene eller andre resultatet. - Blir utrolig lett distrahert, av egne tanker såvel som ytre stimuli. Det gjør ofte at jeg glemmer eller ikke helt får med meg alt som blir sagt til meg. - Korttidshukommelsen er elendig! Jeg kan være veldig engasjert i en samtale, veldig interessert og alt. Men etter noen timer har jeg glemt hva vi snakket om. Eller hvilken konklusjon vi kom frem til angående tema xyz. Eller, gi meg en beskjed mens jeg skal huske noe annet imens, og jeg glemmer det første jeg skulle huske. - Utsetter/"skal gjøre ferdig senere" ting som ikke (lenger) er interessant/som ikke gir umiddelbar effekt. - Har vansker med å finne/få frem ord i en samtale. En samtale mellom min svigerinne(også med add) og meg når vi ikke tar medisiner består av maange lete-etter-ord-pauser. 🤣 - Ryddig? Finnes ikke, bortsett fra på jobb. Anonymkode: f05d6...3e9 Høres veldig ut som meg.. Er fryktelig slitsom med evigvarende tankekjør,som aldri gir seg. Det er der hele tiden,fra jeg våkner om morgenen,til jeg sovner på kvelden.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #7 Del Skrevet 7. november 2021 Finnes en annen nyttig tråd om emnet også. Anonymkode: 6ffa3...956 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 7. november 2021 #8 Del Skrevet 7. november 2021 (endret) . Endret 7. november 2021 av flusa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 7. november 2021 #9 Del Skrevet 7. november 2021 (endret) Har tankekjør,konstant.Det er der hele tiden,fra jeg våkner om morgenen,til jeg sovner på kvelden.. Har veldig konsentrasjonsproblemer. Sier 'hæ'hele tiden,fordi jeg ikke får med meg hva de sier. Jeg glemmer også hva vi snakker om,pga tankekjøret,så må ofte starte samtalen på nytt. Klarer ikke lese bøker,for det kreves konsentrasjon og tålmodighet,noe jeg ikke eier.Jeg får ikke med meg hva jeg leser,og husker ikke etterpå hva jeg har lest. Må fikle med noe hele tiden. Det kan være alt mulig.må bevege meg mye,klarer ikke sitte stille mer enn noen sek. Er veldig distré.blir distrahert av den minste ting,som tankene mine, og hvis jeg feks. leter etter noe,kan jeg finne masse annet spennende jeg ikke har sett på en god stund,og blir da så distrahert av det,,at jeg glemmer å finne det jeg i utgangspunktet var på utkikk etter. Kan holde på slik i timesvis noen ganger.finner stort sett aldri det jeg utgangspunktet skulle finne. Har søvnvansker. Kan snakke veldig høyt,uten noen spesiell grunn. Kan plutselig begynne å synge,danse og si rare ting. Andre kan oppfatte meg som veldig fjollete,eller barnslig. Har angst og depresjon. Krever mye plass, må bestandig få komme til orde hvis jeg har noe jeg vil si. Jeg er ekstremt glemsk! Mister tingene mine hele tiden,hver dag. Mister alt mulig. Glemskheten gjør også at jeg må få sagt det jeg vil,når jeg vil. Ellers glemmer jeg det,og da kan jeg fort bli sur og gå til angrep på de som prøver å 'avbryte' meg. Gjør bestandig mange ting på en gang,og får sjelden fullført oppgaver. Må bruke massssse energi på å få gjort ting ferdig,og det er fryktelig slitsomt. Endret 7. november 2021 av flusa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #10 Del Skrevet 7. november 2021 Finne ente prosjekter "hele tiden" og setter igang. Men fullfører sjelden/aldri. Det var jo noe annet som dukket opp underveis som var mer spennende... Har enormt stort behov for alenetid og stillhet. Kaos i hodet så mye av dagen at lunta er særdeles kort om jeg ikke får fred. Utålmodig og lav terskel for mas, gamle damer i handlekø som ikkje finner småpengene sine etc. Raske skifter fra veldig glad til å synes veldig synd på meg selv. Impulsiv. Snakker før jeg tenker. Dårlig filter for hva som kommer ut. Mye skam rundt å gjøre feil, si feil, være feil. Skjønner at jeg har drevet maskering hele livet. Har prøvd så godt jeg har kunnet å være "normal," men aldri fått det til. Føler jeg mangler en egen identitet. Anonymkode: bf4ef...be5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #11 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (På 7.11.2021 den 10.23): Kjenner meg igjen i mange av tingene oppfôring😳 følte det var mange brikker som falt på plass. Hvilken vei måtte du gå for å bli utredet? Og hvilke medisiner tar du? ts Anonymkode: ecc9a...c5e Jeg gikk til fastlegen og bad om henvisning til utredning. Jeg tar Ritalin, og nå forstår jeg hva andre mener med at det blir stillere i hodet. Jeg kan f.eks. være trøtt pga for lite søvn, men jeg er bare trøtt. Ikke trøtt -og- mentalt utslitt av alt surret som ellers er der. Det er lettere å gå tilbake til noe og gjøre det ferdig når jeg blir avbrutt. Og jeg snakker mer sammenhengende, uten å måtte stoppe for å lete etter ordet som ligger ytterst på tunga. Tidsblindheten er der fortsatt, organisering er heller ikke lettere. Jeg håper at sistnevnte skal bli lettere etter hvert, nå som tankekjøret blir dempet. Anonymkode: f05d6...3e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå