Gå til innhold

Har vi ikke egentlig spilt ut alle kortene i kortstokken nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Folk er fullvaksinerte, så ikke så mye mer man kan gjøre. Likevel er smittenivået meget høyt.

Hvordan tror du situasjonen i Norge ser ut om tre år, med tanke på Korona?

Endret av Vuling
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at vi alle må gjennom 7-8 forfriskningsdoser i tillegg til Corona-sykdom. Vaksinene beskytter heldigvis godt mot alvorlig sykdom og død, men ikke like godt mot sykehusinnleggelse og menstruasjon. 

• Liker 3
Skrevet

Det som gjenstår er at folk må lære seg å leve med risikoen for å kunne bli smittet av corona. Vi må forholde oss til corona viruset på lik linje som andre virus. Alle typer forkjølelse virus, influensa etc. Det er ikke risiko fritt å leve, det er alltid en risiko for at du kan bli smittet av noe. Det er også en risiko for at du kan bli påkjørt, eller havner i en bil ulykke. Alt vi gjør i samfunnet innebærer en viss risiko. 

Corona viruset trenger å normaliseres, på lik linje med andre luftveisinfeksjoner. Nå som folk er vaksinert, så er det mindre risiko for alvorlig sykdom. Vi kan derfor forholde oss til coronaen slik vi gjør til andre forkjølelse virus. 

• Liker 19
Skrevet

Nei, vi har ikke en viss begrenset mengde ting / kort vi kan bekjempe Korona med.

Så for å si det veldig enkelt sitter det MANGE folk hver dag og lager mange flere "kort". Så kortstokken vil bli så og si uendelig. ( veldig enkelt forklart ).

Så, enkelt forklart, kortstokken er på langt det er tom!

• Liker 2
Skrevet
10 hours ago, tussi84 said:

Det som gjenstår er at folk må lære seg å leve med risikoen for å kunne bli smittet av corona. Vi må forholde oss til corona viruset på lik linje som andre virus. Alle typer forkjølelse virus, influensa etc. Det er ikke risiko fritt å leve, det er alltid en risiko for at du kan bli smittet av noe. Det er også en risiko for at du kan bli påkjørt, eller havner i en bil ulykke. Alt vi gjør i samfunnet innebærer en viss risiko. 

Corona viruset trenger å normaliseres, på lik linje med andre luftveisinfeksjoner. Nå som folk er vaksinert, så er det mindre risiko for alvorlig sykdom. Vi kan derfor forholde oss til coronaen slik vi gjør til andre forkjølelse virus. 

Dette. Man kan ikke skyve problemet foran seg med tiltak til evig tid.

RS, influensa og forkjølelsesvirus sprer seg oppå korona pga. tiltakene vi har hatt. Immunforsvarene våres må jo også få eksponering igjen.

Vi blir ikke kvitt det med deltavarianten, Australia og NZ som ikke ligger på et større kontinent med andre land måtte gi opp lockdown-strategien sin. Viruset kommer tilbake uansett.

• Liker 6
Skrevet
Anonymus1986 skrev (5 timer siden):

Dette. Man kan ikke skyve problemet foran seg med tiltak til evig tid.

RS, influensa og forkjølelsesvirus sprer seg oppå korona pga. tiltakene vi har hatt. Immunforsvarene våres må jo også få eksponering igjen.

Vi blir ikke kvitt det med deltavarianten, Australia og NZ som ikke ligger på et større kontinent med andre land måtte gi opp lockdown-strategien sin. Viruset kommer tilbake uansett.

Forkjølelsene som går nå er ekstra kraftige og langvarige fordi immunforsvaret omtrent ikke har vært utsatt for noe på 1,5 år.  Jeg vet om flere som har holdt på i flere uker.

Rs viruset så man ikke noe til i fjor. I år er det ekstra mye av det, og flere spedbarn/små barn er innlagt enn vanlig.

Vi har bare utsatt andre problemer ved å stenge ned. Dette er takken..ekstra mye sykdom 

• Liker 6
Skrevet
Jhaawk skrev (På 6.11.2021 den 14.57):

Jeg tror at vi alle må gjennom 7-8 forfriskningsdoser i tillegg til Corona-sykdom. Vaksinene beskytter heldigvis godt mot alvorlig sykdom og død, men ikke like godt mot sykehusinnleggelse og menstruasjon. 

Tabletten til Pfizer er på vei. Flere kommer etter. 

Skrevet
Gamle Smukka skrev (6 minutter siden):

Tabletten til Pfizer er på vei. Flere kommer etter. 

De tablettene er kun ment som et supplement til behandling i tillegg til vaksiner.

Skrevet
Jhaawk skrev (1 minutt siden):

De tablettene er kun ment som et supplement til behandling i tillegg til vaksiner.

Jeg regner med forskningen på de ikke stopper der.

Skrevet
tussi84 skrev (23 minutter siden):

Forkjølelsene som går nå er ekstra kraftige og langvarige fordi immunforsvaret omtrent ikke har vært utsatt for noe på 1,5 år.  Jeg vet om flere som har holdt på i flere uker.

Rs viruset så man ikke noe til i fjor. I år er det ekstra mye av det, og flere spedbarn/små barn er innlagt enn vanlig.

Vi har bare utsatt andre problemer ved å stenge ned. Dette er takken..ekstra mye sykdom 

Jeg har også vært syk lenge, og kjenner flere som har rammet av skikkelig kraftig "forkjølelse", men det er sannsynligvis para-influensa det er snakk om. Ofte tøffere enn forkjølelse men mildere enn vanlig influensa.

Skrevet

Største andelen med de som smittes nå er ikke vaksinert. Hovedsakelig barn og unge som ikke tilbys vaksine. 

Samtidig har vi hele tiden visst at vaksinene ikke hjelper 100 %. 

Selv om man er vaksinert kan man være smittebærer. Man can få Covid, men sykdomsforløpet er normalt mye mildere enn for de som ikke er vaksinerte. 

Samtidig endrer viruset seg, som nok vil gjøre det nødvendig med nye vaksiner. 

Selv om Norge har høy andel av vaksinerte, er det resten av verden hvor viruset er i fri flyt og muterer til nye og bedre varianter. 

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for tulleinnlegg. Elaine Marley, mod.

Skrevet
Gamle Smukka skrev (2 timer siden):

Det er nettopp det jeg tenker og. Dette har så stor effekt på hele verden at det forskes nok på høygir for å finne noe som kan stoppe pandemien. Og jeg er overbevist om at de vil lykkes. 

Skrevet
Gamle Smukka skrev (3 timer siden):

Det tror jeg også. Dette handler ikke lenger om Corona, det handler om å redde liv.

Skrevet
stan skrev (4 timer siden):

Største andelen med de som smittes nå er ikke vaksinert. Hovedsakelig barn og unge som ikke tilbys vaksine. 

Samtidig har vi hele tiden visst at vaksinene ikke hjelper 100 %. 

Selv om man er vaksinert kan man være smittebærer. Man can få Covid, men sykdomsforløpet er normalt mye mildere enn for de som ikke er vaksinerte. 

Samtidig endrer viruset seg, som nok vil gjøre det nødvendig med nye vaksiner. 

Selv om Norge har høy andel av vaksinerte, er det resten av verden hvor viruset er i fri flyt og muterer til nye og bedre varianter. 

Mmm, kan det tenkes at det kan ha noe med at det er de som testes desidert mest også...?

• Liker 5
Skrevet
Sunbrain skrev (21 timer siden):

Nei, vi har ikke en viss begrenset mengde ting / kort vi kan bekjempe Korona med.

Så for å si det veldig enkelt sitter det MANGE folk hver dag og lager mange flere "kort". Så kortstokken vil bli så og si uendelig. ( veldig enkelt forklart ).

Så, enkelt forklart, kortstokken er på langt det er tom!

Jeg vet ikke om dette er ment å være oppmuntrende, eller foruroligende.
Det kommer vel an på hvem du mener sitter og lager disse "kortene".

• Liker 2
Skrevet
Enda en tulling skrev (2 timer siden):

🙄

Skrevet

Vil ikke funke med nye lockdowns heller, for da får man de samme problemene man har nå med "superforkjølelser", RS-virus og en enorm backlog av folk som trenger nødvendig helsehjelp.

• Liker 4
Skrevet
Enda en tulling skrev (5 timer siden):

Tror vi skal stole på at det er de beste forskerene som finnes i verden

• Liker 1
Skrevet
Betasuppe skrev (7 timer siden):

Vil ikke funke med nye lockdowns heller, for da får man de samme problemene man har nå med "superforkjølelser", RS-virus og en enorm backlog av folk som trenger nødvendig helsehjelp.

Det gjør jo ikke noe så lenge folk ikke får korona...

• Liker 3
  • Opprett ny...