Gå til innhold

Inspirert av annen tråd - Flytte inn til ny kjæreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tema i en annen tråd. 

Hva synes du om å flytte inn til ny kjæreste, der han har bodd med eksen i 20 år? Hvor går grensen for hva du ønsker?

* Ikke inn i samme hus han har bodd i med eksen, men flytte inn i ny bolig sammen

* Flytte inn i samme hus han har bodd med eksen, men pusse opp store deler av huset

* Flytte inn i samme hus han har bodd med eksen, men bytte bort den gamle ektesenga

* Flytte inn i samme hus han har bodd med eksen, ikke behov for å endre noe

Anonymkode: 56125...994

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytte inn i ny bolig sammen som ikke er et hus. Vil bare ikke bo i hus. 

Anonymkode: a705d...011

Skrevet

Hm, jeg hadde ikke brydd meg så mye om å bo i det huset, det er jo ikke et problem.

Generelt ville jeg ha pusset opp om stilen ikke var min greie, men med mindre du kjøper deg inn kan du ikke kreve det. Si det er malt rødt og du vil ha hvitt f.eks. Hvis det allerede er fint der hadde jeg ikke pusset opp, det blir litt bortkastet for meg.

Jeg ville nok derimot ha krevd nye dyner, puter og sengesett. Jeg tenker bare på svette osv.

Syns det høres ut som en sjalusi-greie å kreve full oppussing om jeg skal være ærlig.

Anonymkode: 68fd7...d5e

• Liker 1
Skrevet

Nå har ikke kjæresten noen seriøs eks han hadde bodd med, men vi begge hater oppussing,  så det hadde vi ihvertfall ikke styrt med. Jeg flyttet selv fra boligen jeg kjøpte med eksen, men mest fordi jeg ikke hadde råd til å sitte på den mens jeg jobbet deltid og tok videreutdanning. Senga, sofaen og egentlig det meste er det samme som da jeg var sammen med min eksmann, flotte kvalitetsting. Eksen ville nesten ikke ha ting i oppgjøret, så jeg kjøpte ham ut av dem. Kjøpte noen nye puter, laken og håndklær, fordi det gamle var slitt. Og bytta ut noen småmøbler som ikke passa til ny bolig. Ellers ingenting. 

Skjønner ikke folk som skal bytte ut alt etter eksen, det må da bli veldig dyrt. 

Anonymkode: 7b50f...ee0

Skrevet

Uff, vet ikke. Jeg tror faktisk jeg har oppdaget (ved meg selv) at jeg ikke er klar for et forhold med en mann med mye historie/bagasje. Som eks over mange år, barn, eks-svigers osv.  Vet ikke hvorfor, mulig det er forbigående. Jeg orker ikke leve i andre menneskers liv. Så en mann med et 20-årig samboerskap bak seg er dealbreaker i seg selv for meg. ☹️

• Liker 1
Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre. Bor i samme hus som min manns eks.

Tenker at dere som sliter med dette har dårlig selvtillit og selvbilde. At dere lever med en så stor usikkerhet i livet deres må være grusomt 🙄

Anonymkode: fc9d6...691

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...