Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som hat blitt det? Og hvordan oppdaget du det eventuelt? Bare nysgjerrig

Anonymkode: 71491...e63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste som blir gravide på prevensjon blir det pga brukerfeil.

For eksempel ikke brukt kondomnved løs mage og p-piller etc.

Anonymkode: 4e236...fcd

Skrevet

Ble gravid med spiral, så ingen brukerfeil her 😉 . Men jeg forsto ikke at jeg var gravid før jeg hadde kastet opp hver morgen/formiddag i 5 uker..  Hadde jo barn fra før, men trodde seriøst ikke at jeg var gravid. Litt av et sjokk for oss, men ungen var velkommen ❤️ 

Skrevet

Gravid på p-piller, Loette. Ikke brukerfeil, det er jeg 100% sikker på. Men fant ut i uke 9, hadde hvert så uggen og følte meg ikke som meg selv. Lo da jeg sa jeg fikk ta en test bare for å være sikker på at det ikke var en graviditet. Fikk mildt sagt sjokk da pinnen lyste to streker før jeg var ferdig med å tisse på den😅

Anonymkode: b9a6f...d5f

Skrevet

Ble gravid på P-ring og oppdaget det først i uke 7. Hadde blødninger i starten og absolutt ingen mistanke før morgenkvalmen meldte seg, og selv da tenkte jeg først at det måtte være noe annet galt.

Anonymkode: 4a14d...8a6

Skrevet

Ble gravid pga. brukerfeil. Glemte p-pillen på reise i tre dager, vi tok sjansen - det ble et godt resultat💙

Anonymkode: 791b2...634

Skrevet

Jeg ble gravid på Cerazette i sommer og er nå 21 uker på vei💛 var ikke planlagt men vi er begge kjempeglade. Jeg får aldri mensen med disse pillene, og tar en test ca 1 gang i mnd bare for å dobbeltsjekke og vips så var den positiv

Skrevet

Ble gravid på Loette 2 ganger. Brukerfeil begge gangene og begge endte i SA, henholdsvis uke 6 og 11. Rundt samme tid jeg fant ut at jeg var gravid fordi bortfallsblødning ikke kom.

Nå som jeg prøver å bli gravid og ikke bruker noe skjer det ingenting. Kanskje jeg burde begynne med Loette igjen 😅

Anonymkode: c5a0d...abd

Skrevet

Gravid to ganger på p-sprøyte, og en gang på Loette. Ingen brukerfeil på noen av dem.

Anonymkode: 3354f...e9f

Skrevet

Ble gravid på spiral. Ergo ingen brukerfeil.

Jeg hadde kobberspiral, så hadde normal mens hver måned. Så første tegn var at mensen ikke kom. Jeg hadde nylig hatt en operasjon på Ullevål, og jeg ringte og snakket med kirurgen for oppfølging, og sa jeg ikke hadde fått mensen. Hun sa at det var vanlig at det ble litt "kluss i systemet" etter å ha vært under narkose og at den antakeligvis var forsinket. Hun spurte om jeg gikk på prevensjon, og jeg sa spiral, og hun sa "da er den helt sikkert bare litt sen". 

Men så gikk dagene, jeg hadde hovne bryster, mye mer enn jeg vanligvis har under PMS. Så jeg tok test, og den var positiv.

Jeg var ganske fortvilet. Har bare brukt sikre former for prevensjon, som spiral. Fastlegen virker oppriktig lei seg, og sa han opplevde dette en sjelden gang, og syntes veldig synd på meg. Jeg skulle ikke ha barn - jeg og kjæresten hadde nettopp truffet hverandre. Så det endte med abort. Så byttet jeg fra kobberspiral til hormonspiral.

(Nå prøver vi også på barn og jeg har sluttet på alt. Har gått et par måneder uten resultater, så jeg kan tydeligvis bli gravid "mot alle odds", men ikke når jeg prøver...).

Anonymkode: 75d87...a15

Skrevet

Ble gravid på p-piller, ingen brukerfeil, altså ingen glemt pille, oppkast/diaré eller annen medisinbruk. Fant det ut når «mensen» ikke kom i pillefri uke, så 4 uker og noen dager på vei. Sjokk der og da, men snudde til glede sakte og sikkert når tanken på baby sank inn 😊

Anonymkode: c0f09...0ff

Skrevet

Gravid med kondom, skjønner ikke helt hva vi gjorde feil, ingen sprekk eller noe vi har observert 🙄

Anonymkode: 4703c...75d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...