Gå til innhold

Analfissur

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, er det noen her som har analfissur?

Jeg har hatt det i fire år nå, og har det siste halvåret brukt en krem fra legen(husker ikke navnet) uten at den hjalp, og fikk botox for halvannen måned siden, og den har heller ikke hjulpet.

Det foss blør ved avføring, og vondt lenge etter avføring. Jeg står på movicol, men det hjelper ikke.

Ble du bra fra din fissur? Hva gjorde at du ble bra?

Anonymkode: e4974...b60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt/har det i perioder. Det eneste som hjelper er om jeg over lengre perioder (uker/måneder) klarer å unngå hard avføring. Det er ofte litt vanskelig, og det beste for meg for å unngå det er å sørge for at jeg får gått på do straks jeg merker behovet. Det er ikke alltid så enkelt, f.eks. på arbeid eller når man er ute på tur.

Anonymkode: 28b20...3f6

Skrevet

Jeg fikk noe som inneholdt nitroglyserin, først da ble jeg bra. Hadde analfissur og tromboserte hemoroider i mer enn to år, og holdt på å besvime hver gang jeg måtte på do. Håper du blir kvitt jævelskapen snart 🤞❤️

Anonymkode: b753b...714

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Har hatt/har det i perioder. Det eneste som hjelper er om jeg over lengre perioder (uker/måneder) klarer å unngå hard avføring. Det er ofte litt vanskelig, og det beste for meg for å unngå det er å sørge for at jeg får gått på do straks jeg merker behovet. Det er ikke alltid så enkelt, f.eks. på arbeid eller når man er ute på tur.

Anonymkode: 28b20...3f6

Jeg går alltid på do med en gang jeg må, og drikker rikelig med vann. Og jeg har ikke så ofte hard avføring, men det gror likevel aldri. Blir bare verre, vondere og flere fissurer. :grine:

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg fikk noe som inneholdt nitroglyserin, først da ble jeg bra. Hadde analfissur og tromboserte hemoroider i mer enn to år, og holdt på å besvime hver gang jeg måtte på do. Håper du blir kvitt jævelskapen snart 🤞❤️

Anonymkode: b753b...714

Er det den kremen kanskje? For den funket ikke her. Jeg orker snart ikke mer, gruer meg så voldsomt til hver gang. Nå er det tre timer siden jeg hadde avføring, fremdeles så blør jeg og fremdeles så har jeg store smerter i endetarmen.:grine:

ts

Anonymkode: e4974...b60

Skrevet

For meg hjalp det en del når jeg begynte med dobbel dose magnesium. Da er avføringen myk/løs. Hvis jeg glemmer å ta magnesium en dag så er det dessverre tilbake til start.

Anonymkode: ea6b9...90d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg hjalp det en del når jeg begynte med dobbel dose magnesium. Da er avføringen myk/løs. Hvis jeg glemmer å ta magnesium en dag så er det dessverre tilbake til start.

Hvor mye er dobbelt dose? Jeg prøvde 5 tabl(tror det er 200mg i en)+sellerijuice på tom mage. Blir ikke bedre. Har store bekkensmerter😪

Anonymkode: 4d7ee...894

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvor mye er dobbelt dose? Jeg prøvde 5 tabl(tror det er 200mg i en)+sellerijuice på tom mage. Blir ikke bedre. Har store bekkensmerter😪

Anonymkode: 4d7ee...894

Rundt 600 mg omtrent. Det tar nok noen dager før det myker opp, for det som allerede er hardt må jo ut først uansett. Merk at det er en type magnsium som ikke virker "løsende" på magen, men jeg husker ikke hvilken. Jeg kjøper de billige kostholdsproduktene på matbutikken, de funker greit til formålet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...