AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #1 Skrevet 6. november 2021 Trenger tips til dessert på julaften som ikke er riskrem eller karamell pudding. På forhånd takk. Anonymkode: 89d4d...764 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #2 Skrevet 6. november 2021 Multekrem er typisk julaftendessert Anonymkode: 370d6...39f 13
Gjest Elder Millennial Skrevet 6. november 2021 #3 Skrevet 6. november 2021 Multekrem i krumkake skål?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #4 Skrevet 6. november 2021 Appelsinpannacotta? Anonymkode: ee7d3...43a 7
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #5 Skrevet 6. november 2021 Multekrem eller Dronning Maud-pudding (Dronning Maud fromasj, Haugesunds dessert, Dronning Maud dessert - men utgaven med portvin) er mine soleklare favoritter. Anonymkode: b0fbb...902 6
Ariana807 Skrevet 6. november 2021 #6 Skrevet 6. november 2021 (endret) Sjokolade mousse eller Donning Maud Endret 6. november 2021 av Ariana807 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #7 Skrevet 6. november 2021 Fruktsalat med krem eller vaniljeis, lett og god dessert etter julemiddagen Anonymkode: a778c...1fe 11
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #8 Skrevet 6. november 2021 En parfait med «julefyll» som kirsebær, nøtter og sjokolade pleier jeg å lage Anonymkode: 567a5...011 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #9 Skrevet 6. november 2021 Trollkrem? Anonymkode: 6d7bb...dbf 3
emlia Skrevet 6. november 2021 #10 Skrevet 6. november 2021 Pannacotta med bær, eller kanskje sitronfromasj med rød saus/bær? Friskt og godt. 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #12 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Multekrem eller Dronning Maud-pudding (Dronning Maud fromasj, Haugesunds dessert, Dronning Maud dessert - men utgaven med portvin) er mine soleklare favoritter. Anonymkode: b0fbb...902 https://www.godt.no/oppskrift/1697/dronning-maud-fromasj Denne oppskriften er veldig lik den jeg bruker, men vi har ikke med vaniljestang og har aldri savnet det. Veldig kjekt at alt går opp i samme antall, da er den enkel å gange opp til flere. (Og altså, har man først 6 dl fløte så kan man like godt bruke alt og bare øke resten også til 6... Denne gjør ingenting å få for mye av!) Den er for øvrig også enkel å gjøre diabetesvennlig/lavkarbo ved å bruke Finesse bakesukker som søtning og Frøken Holm sine mørke sjokoladeknapper som sjokolade. Ingen merket forskjell da jeg serverte den sukkerfri i fjor. Anonymkode: b0fbb...902
visp Skrevet 6. november 2021 #13 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): https://www.godt.no/oppskrift/1697/dronning-maud-fromasj Denne oppskriften er veldig lik den jeg bruker, men vi har ikke med vaniljestang og har aldri savnet det. Veldig kjekt at alt går opp i samme antall, da er den enkel å gange opp til flere. (Og altså, har man først 6 dl fløte så kan man like godt bruke alt og bare øke resten også til 6... Denne gjør ingenting å få for mye av!) Den er for øvrig også enkel å gjøre diabetesvennlig/lavkarbo ved å bruke Finesse bakesukker som søtning og Frøken Holm sine mørke sjokoladeknapper som sjokolade. Ingen merket forskjell da jeg serverte den sukkerfri i fjor. Anonymkode: b0fbb...902 Jeg har aldri laget dronning maud-fromasj, så det må prøves. Men jeg kan garantere at de fleste smaker at noe er rart om du har byttet ut sukkeret. Det smaker virkelig ikke godt og det er ikke noe jeg ville gjort til gjester. Om noen har behov så kan man jo lage begge varianter selvfølgelig. Jeg ville aldri sittet i et selskap og sagt at noe smakte litt rart; men spiser jo og ser glad ut 🙂 13
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #14 Skrevet 6. november 2021 visp skrev (10 minutter siden): Jeg har aldri laget dronning maud-fromasj, så det må prøves. Men jeg kan garantere at de fleste smaker at noe er rart om du har byttet ut sukkeret. Det smaker virkelig ikke godt og det er ikke noe jeg ville gjort til gjester. Om noen har behov så kan man jo lage begge varianter selvfølgelig. Jeg ville aldri sittet i et selskap og sagt at noe smakte litt rart; men spiser jo og ser glad ut 🙂 Da har du ikke smakt Finesse bakesukker. Jeg lover - jeg serverte den til folk jeg kjenner og som visste om utfordringene mine og som tør å være ærlige. Sukkerfritt betyr ikke ekle, metalliske Sukrin lengre Har også laget suksessterte fra Omhelse med enorm suksess, og jeg omgås og lever med flere som spiser vanlig sukker til stadighet men likevel er superfornøyde med mine alternativer - sålenge jeg bruker riktig søtning. Anonymkode: b0fbb...902 3
visp Skrevet 6. november 2021 #18 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Da har du ikke smakt Finesse bakesukker. Jeg lover - jeg serverte den til folk jeg kjenner og som visste om utfordringene mine og som tør å være ærlige. Sukkerfritt betyr ikke ekle, metalliske Sukrin lengre Har også laget suksessterte fra Omhelse med enorm suksess, og jeg omgås og lever med flere som spiser vanlig sukker til stadighet men likevel er superfornøyde med mine alternativer - sålenge jeg bruker riktig søtning. Anonymkode: b0fbb...902 Nei, har ikke smakt det. Stikker innom en dag for test av dette 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #19 Skrevet 6. november 2021 Sjokoladefondant med vaniljeis til Anonymkode: d72d8...9a4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #20 Skrevet 6. november 2021 Sitronfromage eller god is Anonymkode: 326b6...b6e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå