Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er 32 år og har rotet mye frem og tilbake i livet. Endte omsider opp med å studere, men skjønte etter andre året at det var helt feil. Siden jeg har stor sosial angst, tenkte jeg at det var angsten som tok overhånd, og jeg presset på videre. Nå er jeg på tredje året, og jeg føler fortsatt det er et helt feil valg jeg har gjort. Jeg ser på ulike jobber og det er ingenting jeg føler jeg kunne søkt på. I tillegg har jeg lest at denne utdannelsen er omtrent umulig å få jobb, og med min manglende interesse, sosial angst og alder så stiller jeg nok dårlig på arbeidsmarkedet. Har begynt å få helt panikk og dårlige tanker. Jeg er 32 år og tenker enda som en 19 åring. Jeg burde ha funnet meg selv til nå, men fortsatt famler jeg rundt i blinde. Hadde jeg bare vært 19 så hadde valget vært enkelt; fullføre og så ta en ny bachelorgrad. 

Jeg er full i studielån og snart med en utdannelse jeg hater og mest sannsynlig ikke vil få jobb. Noen i samme situasjon og noen tips til hva jeg bør gjøre? Jeg kan enten fullføre og prøve å få jobb, men er redd jeg ikke vil tørre å søke relevante jobber, da jeg ikke mestrer faget. Eller kan jeg droppe av og prøve på en ny utdannelse. Problemet er jo at jeg har brukt opp støtten min, og er redd for å mislykkes enda en gang, og hva andre vil tenke. 

Anonymkode: 6d300...5cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva studerer du?

Anonymkode: e54ef...b6f

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva studerer du?

Økonomi og administrasjon. På privat skole i tillegg. Så du kan tenke deg hvor mye studielån det blir etter endt grad. Ikke verdt det! Studiet er alt for generelt og dårlig oppfølging. For mange studenter og for lite jobber. Angrer så mye at jeg har ikke ord.

Skrevet

Jeg studerte økonomi, fullførte ikke bacheloren min. Endte opp med å jobbe med IT innenfor mediabransjen. Jeg ville ikke jobbe med økonomi uansett om jeg fullførte økonomi bacheloren. 

Anonymkode: 0b178...70f

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg studerte økonomi, fullførte ikke bacheloren min. Endte opp med å jobbe med IT innenfor mediabransjen. Jeg ville ikke jobbe med økonomi uansett om jeg fullførte økonomi bacheloren. 

Startet du på en ny bachelorgrad da? Og når droppet du ut? 

Skrevet

Det er aldri forsent, folk studerer i alle aldersgrupper.💪

Enkelte bachelorgrader kan du ta på deltid, undersøk nøye og finn ut hva du virkelig vil jobbe med, hva med en deltidsjobb på siden? Ta en utdannelse som sikrer jobb, jobb målrettet- også med deg selv og egen psyke, du kan klare det!

Ha tro på deg selv og velg en vanntett vei og plan slik du kan fullføre målet ditt,

Heier på deg!👏

💪

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Startet du på en ny bachelorgrad da? Og når droppet du ut? 

Jeg startet ikke på ny bachelorgrad fordi jeg fikk fulltidsjobb der jeg jobber nå, etter å ha jobbet der som tilkallingsvikar i 2-3 år. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg startet ikke på ny bachelorgrad fordi jeg fikk fulltidsjobb der jeg jobber nå, etter å ha jobbet der som tilkallingsvikar i 2-3 år. 

Jeg droppet ut i sommer i år. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...