AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #1 Skrevet 6. november 2021 Jeg har kjøpt wonton-deigplater (hva er rett navn?), men uten å ha en plan for hva jeg skal bruke dem til. Har funnet en oppskrift med tofu og shitake som jeg vurderer å prøve, men hadde vært fint med innspill og oppskrifter som noen av dere har testet. Anonymkode: 87498...cb9
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #2 Skrevet 6. november 2021 Sopp og glassnudler 50 g tørket shitake sopp / ca. 275 g ferdig bløtet uten vann 150 g ferdig bløtet glassnudler 2 hakket vårløk 2 fedd hakket hvitløk 3 ss sopp soyasaus 1 ss sesamolje 1 – 1 1/2 ts sukker 1/2 ts svart pepper Jeg foretrekker å dekke tørket shitake sopp med vann i en bolle kvelden før, slik at de blir ordentlig store og fine. Har du dårlig tid kan du bløte dem med kokende varmt vann. Dekke over bollen og la de vokse i ca. 30 min til 1 time. Glassnudler tar deg maks 20 minutter å bløte. Klem vannet godt ut av både soppene og nudelen. Del soppene opp i mindre terninger og hakk opp nudelen i kortere strenger på 2-3 cm. Deretter freser du hvitløk og vårløk på medium høy varme i ca. 2 minutter. Tilsett soppen, 2 ss soyasaus, sesamolje og enten honning eller sukker. Stek blandingen i ca. 3 minutter til, før du til slutt tilsetter glassnudler, 1 ss soyasaus og pepper. Soppen tar lengre tid til å trekke i seg smakene enn nudelen, derfor tilsetter vi soyasausen i to omganger, begge får en god smak. Stek fyllet i ca. 2-3 minutter til, så er den klar. Soyafarse og vårløk 2 dl TVP(tørket soya) 1 dl små havregryn 1 vårløk, finhakket 2 ss olje 2 ss soyasaus 2 fedd hvitløk, finhakket en 2 cm bit rød chili, finhakket 2 ts paprikapulver bittelitt cayennepepper (smak til) litt salt og pepper (smak til) Ha tvp'en i en bolle og hell kokende vann over, la det trekke i 10 min. Bland sammen marinaden. Ha tvp'en over i en sil og press ut overflødig vann. Ha det i en stor bolle og bland inn marinade, vårløk og havregryn. La det godgjøre seg i ca 10 min Anonymkode: b4711...39f 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #3 Skrevet 7. november 2021 Er du ute etter oppskrifter uten kjøtt? Isåfall så likte jeg disse her veldig godt: https://www.justonecookbook.com/vegetable-gyoza/ https://www.justonecookbook.com/oyaki/ Anonymkode: 19e09...f6d 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #4 Skrevet 8. november 2021 Takk for flotte tips! Anonymkode: 87498...cb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå