Gå til innhold

Oppgradere(?) forlovelsesring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fridde til jenta mi for snart tre år siden. Pga. at hun har begynt med etterutdanning og så kom Korona så har vi ikke kommet noe lenger enn å bare være forlovet.

Jeg brukte mye penger på å kjøpe den ringen som hun har ønsket seg i mange år. Over 30.000,-. Jeg sparte lenge for å få råd til det. Nå har det visst blitt en greie blant rike folk på IG, YouTube "Housewives of"-programmene at ringen skal oppgraderes. 

Jeg mener det er noe av det mest tåpelige jeg noen gang har hørt. Først må jeg kjøpe forlovelsesring og så må jeg oppgradere forlovelsesringen med noen års mellomrom? 

Jeg har sagt til jenta mi at jeg sparte lenge og brukte veldig mye på den ringen hun ønsket seg så jeg kommer ikke til å bruke 10-talls tusen på å en større diamant og hun er enig i det, men hun hinter til at hun vil at det skal skje på et tidspunkt. Ja, jeg vil gjerne ha en Aston Martin på et tidspunkt, men det kommer nok heller ikke til å skje. 

Har dere hørt om oppgradering av forlovelsesring og hva tenker dere damer om det?

Anonymkode: cd52e...d0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tull og tøys! 
En forlovelsesring skal ikke «oppgraderes» (selv om jeg også har sett dette på diverse Hollywood-fruer programmer) Den ringen skal være slik den var da du fridde, da den er er minne fra frieriet.

Det er ingenting i veien for å kjøpe en annen ring en annen gang (og da kan dama faktisk spare til den og kjøpe den selv) men en forlovelsesring eller giftering skal ikke tukles med. 

Anonymkode: 8dbd3...b12

• Liker 5
Skrevet

Alt man aksepterer🤣

Men, men, alle typer finner hverandre virker det som.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tull og tøys! 
En forlovelsesring skal ikke «oppgraderes» (selv om jeg også har sett dette på diverse Hollywood-fruer programmer) Den ringen skal være slik den var da du fridde, da den er er minne fra frieriet.

Det er ingenting i veien for å kjøpe en annen ring en annen gang (og da kan dama faktisk spare til den og kjøpe den selv) men en forlovelsesring eller giftering skal ikke tukles med. 

Anonymkode: 8dbd3...b12

Takk, jeg mener også at den ringen er et minne fra kvelden jeg fridde og at den skal være sånn. Hva er spesielt med den hvis den blir endret på?

• Liker 1
Skrevet
Just now, visp said:

Alt man aksepterer🤣

Men, men, alle typer finner hverandre virker det som.

Jeg har ikke akseptert det, selv om noen med altfor mye penger tydeligvis har gjort det.

Skrevet

Jeg har oppgradert min, men jeg betalte for den nye ringen selv. Den opprinnelige kostet rundt 1200 kr og vi var bare 23 år da vi forlovet oss. Den ble etter mange år og tre svangerskap for liten. Den nye kostet 5000 kr, så det er ikke snakk om bling her. Men den passer fingeren min.

Anonymkode: 28b92...1ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke akseptert det, selv om noen med altfor mye penger tydeligvis har gjort det.

Ha noen krav til personlige egenskaper før du gifter deg med vedkommende. Men du er voksen og finner sikkert ut av det:)

• Liker 2
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Det er jo helt absurd😳 Forlovelsesringen er jo ett minne om da man sa ja til hverandre🤦‍♀️ Tenk så dumt å bytte den ut, ville jeg aldri gjort, kanskje eneste gyldige grunn er om du fridde med en av de godteri ringene😍

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg fridde til jenta mi for snart tre år siden. Pga. at hun har begynt med etterutdanning og så kom Korona så har vi ikke kommet noe lenger enn å bare være forlovet.

Jeg brukte mye penger på å kjøpe den ringen som hun har ønsket seg i mange år. Over 30.000,-. Jeg sparte lenge for å få råd til det. Nå har det visst blitt en greie blant rike folk på IG, YouTube "Housewives of"-programmene at ringen skal oppgraderes. 

Jeg mener det er noe av det mest tåpelige jeg noen gang har hørt. Først må jeg kjøpe forlovelsesring og så må jeg oppgradere forlovelsesringen med noen års mellomrom? 

Jeg har sagt til jenta mi at jeg sparte lenge og brukte veldig mye på den ringen hun ønsket seg så jeg kommer ikke til å bruke 10-talls tusen på å en større diamant og hun er enig i det, men hun hinter til at hun vil at det skal skje på et tidspunkt. Ja, jeg vil gjerne ha en Aston Martin på et tidspunkt, men det kommer nok heller ikke til å skje. 

Har dere hørt om oppgradering av forlovelsesring og hva tenker dere damer om det?

Hadde du fridd med en alliansering hadde det vært en grei sak og ganske normalt å "oppgradere" den med flere steiner (ikke større) etter hvert som årene går, f.eks. i forbindelse med jubileer.

Andre typer forlovelsesringer har jeg aldri hørt om å oppgradere, og jeg synes det høres temmelig storforlangende og dustete ut. En ring til 30 000 burde f... meg være bra nok som den er. 

Anonymkode: 45f77...e74

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vet du, jeg kunne ikke brydd meg mindre, om den ringen hadde hatt en stor diamant eller ingen.

Selv likte jeg best at den jeg fikk, fra min da fattige fine fant, kunne brukes hele tiden, og alltid være på. Det var jo ett tegn mellom oss og ut til verden, at det var oss to.

Og det er minne fra den dagen. Så nei, denne damen tenker at sånt er helt unødig.

Endret av Snupps66
Skrevet

For noe tull! Jeg har sett det, men det tror jeg har vært etter kanskje 10 år f.eks.

Jeg syns hun er veldig frekk som ber om dette. Du sparte lenge, du kjøpte en dyr ring, og så sier hun det ikke er bra nok? 

Jeg hadde helt ærlig vurdert om jeg ønsket å være med dette mennesket. Å gå inn i et ekteskap med så ulike meninger om økonomi kan være dumt.

Jeg elsker ringen min, om den hadde kostet 599 kr eller 30.000. Det er ringen mannen min fridde med, han spurte om jeg vil være hans for alltid. Tanken på å oppgradere høres absurd ut.

Anonymkode: 3a62b...48e

Skrevet (endret)

Skjønner ikke greia med å 'oppdatere'forlovelsesringen..

Som de andre skriver her,så er den et koselig minne fra da man ble forlovet og jeg syns ikke man skal tukle med det.

Vi har gifteringer i sølv som kostet rundt en tusenlapp.

Forlovelsesringene våre er rustfritt stål som vi kjøpte i en bod på sommeren i byen.

Men vi elsker de. De har en spesiell betydning for oss og vi bærer gifteringene våre med stolthet.

Stolthet om at vi er hverandres ektefeller.

Mannen min har i etterkant kjøpt flere sølvringer til meg, men dette er ringer til max noen hundrelapper. Akkurat slik jeg liker det.

Jeg hadde ikke turt å gå rundt med en ring på fingeren til mangfoldige tusenlapper,i frykt for å miste den.

så jeg har gitt klar beskjed at det får han ikke lov til å bruke penger på.

Endret av flusa
Skrevet (endret)
46 minutter siden, AnonymBruker said:

For noe tull! Jeg har sett det, men det tror jeg har vært etter kanskje 10 år f.eks.

Jeg syns hun er veldig frekk som ber om dette. Du sparte lenge, du kjøpte en dyr ring, og så sier hun det ikke er bra nok? 

Jeg hadde helt ærlig vurdert om jeg ønsket å være med dette mennesket. Å gå inn i et ekteskap med så ulike meninger om økonomi kan være dumt.

Jeg elsker ringen min, om den hadde kostet 599 kr eller 30.000. Det er ringen mannen min fridde med, han spurte om jeg vil være hans for alltid. Tanken på å oppgradere høres absurd ut.

Anonymkode: 3a62b...48e

Hun har aldri sagt at den ikke er bra nok. Det må jeg påpeke. Jeg forklarte det nok dårlig i beskrivelsen. Hun har heller aldri bedt om å oppgradere den, kun nevnt at det er noe som gjøres. Men fra mitt synspunkt, når jeg gjorde alt jeg kunne for å få den så tar jeg det kanskje litt personlig at det i det hele tatt er snakk om noe sånt.

Endret av daemi
Skrevet

Den trenger ikke oppgraderes! Men du kan gi en ny ring i fremtidig fødegave, 40 årsdag, 10 års bryllupsdag 🤷‍♀️

Anonymkode: 11a15...2ce

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...