Gå til innhold

Forsvunnet pakke - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte en kjempefin julebordkjole for ikke lenge siden, levert med DHL. De ville levere på dagtid mens jeg var på jobb og sjåføren sa han kunne levere den på min arbeidsplass. Jeg har for så vidt fått dette gjort før, uten problemer. Jeg fikk melding om at pakken er levert for noen dager siden, men nå finner vi den altså ikke.

Pakken er signert for av kvinnen som står i resepsjonen hos oss, og sjåføren har bilde av at pakken er lagt på en tralle. Resepsjonisten husker selvsagt ikke denne spesifikke pakken, da hun signerer for alt som kommer inn. Han som fordeler pakkene husker heller ikke hvor den er lagt. De forsikrer meg om at "den er et sted på arbeidsplassen", men jeg har lett overalt. Vi har et ganske stort lokale med mange kriker og kroker. Det er en ganske "ærlig" gjeng på jobben så jeg mistenker sjelden tyveri, men man skal selvsagt ikke utelukke noe.

Jeg har snakket med DHL og de har opprettet en sak på det. Men jeg lurer litt på hva de egentlig kan gjøre?

Er det noen som har erfaring med dette? Hvilke rettigheter har man når man ikke mottar pakken, men fraktselskapet har levert den?

Anonymkode: 62d2a...8ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du har godtatt at pakken leveres på arbeidsplassen og de har dokumentasjon på at deres resepsjonist har signert for den så er det ikke så voldsomt mye du kan gjøre, egentlig. Høres ut som om rutinene for postmottak på arbeidsplassen kanskje burde bli sett på. Foreligger nok ikke noe mulighet for erstatning eller noe slikt for deg her, dessverre.

Får avvente å se om noen dukker opp på julebordet med en fin julebordkjole, levert med DHL.. 🤭 Eventuelt se om dere finner pakken etter hvert, da.

• Liker 1
Skrevet

Med signering fra resepsjonist og bildebevis av at den er levert har nok ikke fraktselskapet noe ansvar.

Du blir nok nødt til å snakke mer med resepsjonist og han som fordeler pakkene, og prøve å finne ut hvem som fikk pakker samtidig. Kanskje noen fikk mange pakker, og så ble din med ved en feil? 

Du kan også prøve å spørre rundt på arbeidsplassen. Kanskje noen har sett en pakke stå i en krok, uten å ha tenkt mer over det. Om folk vet at du leter etter en pakke er det mer sannsynlig at se undersøker forlatte pakker.

Anonymkode: 3738f...a4d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...