AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #1 Skrevet 6. november 2021 Jeg er en komplett junkie. Jeg har i meg noe godt hver dag. Jeg er 165 og 85 kg og vekta går opp og opp. Nå i dag så føler jeg meg nesten i bakrus på sukker, litt sånn vondt i magen og tørst. Om samboer jobber kveld så sørger jeg for å ha noe godt til han drar. Jeg elsker å være på cafe alene for da kan jeg kjøpe meg stort kake stykke. Jeg drar og kjøper donuts i smug og spiser de i bilen og passer på å stoppe og kaste eska før jeg er hjemme. Har vi ikke noe godt tar jeg opp isen og tar på masse saus.. Problemet er jo at jeg vet jeg ikke må ha det i hus. Jeg vet jeg må begrense meg til helg. Jeg må øke frukt og grønt. Jeg må bevege meg. Jeg klaaaaareer det bare ikke. Jeg kommer til å få kreft og bli overvektig og mannen min kommer til å forlate meg.. Jeg trenger sååå hjelp fra noen som har klart det!! Dere som har klart det vet hva som må til❤️ Anonymkode: 2b587...4f1 6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #2 Skrevet 6. november 2021 Aller først må du svare helt helt ærlig på hvorfor du spiser det? Anonymkode: fefb4...767 5
flusa Skrevet 6. november 2021 #3 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er en komplett junkie. Jeg har i meg noe godt hver dag. Jeg er 165 og 85 kg og vekta går opp og opp. Nå i dag så føler jeg meg nesten i bakrus på sukker, litt sånn vondt i magen og tørst. Om samboer jobber kveld så sørger jeg for å ha noe godt til han drar. Jeg elsker å være på cafe alene for da kan jeg kjøpe meg stort kake stykke. Jeg drar og kjøper donuts i smug og spiser de i bilen og passer på å stoppe og kaste eska før jeg er hjemme. Har vi ikke noe godt tar jeg opp isen og tar på masse saus.. Problemet er jo at jeg vet jeg ikke må ha det i hus. Jeg vet jeg må begrense meg til helg. Jeg må øke frukt og grønt. Jeg må bevege meg. Jeg klaaaaareer det bare ikke. Jeg kommer til å få kreft og bli overvektig og mannen min kommer til å forlate meg.. Jeg trenger sååå hjelp fra noen som har klart det!! Dere som har klart det vet hva som må til❤️ Anonymkode: 2b587...4f1 Som du sier, du må slutte å kjøpe inn store kvanta og lagre i skuffer&skap.. Det er det verste som fins.. 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #4 Skrevet 6. november 2021 Du må jo bare bestemme deg, du er ikke en junkie. Kutt ut helt en periode istedet for å redusere. Spis sunnere, da får du mindre behov for det, gjør noe annet lystbetont. Anonymkode: b92d9...b8a 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #5 Skrevet 6. november 2021 flusa skrev (4 minutter siden): Som du sier, du må slutte å kjøpe inn store kvanta og lagre i skuffer&skap.. Det er det verste som fins.. Jeg har aldri store kvanta, men jeg kjøper meg og har i veske og jakke osv😱 Anonymkode: 2b587...4f1 2
Djækklåsst Skrevet 6. november 2021 #6 Skrevet 6. november 2021 (endret) Du trenger ikke slutte å spise godteri, men bør lage noen regler, i starten f.eks: -kun godteri fredag og lørdag (samt kanskje etter at du har trent) -ikke kjøpe godteri annet enn rett før helga, slik at du ikke har godteri i huset fra når det er spist opp lørdag til opp mot neste helg Endret 6. november 2021 av Djækklåsst 2
visp Skrevet 6. november 2021 #7 Skrevet 6. november 2021 Når du snakker om at du elsker å være på cafe alene tenker jeg kanskje at du ikke jobber? Du prøver kanskje å fylle dagene med å spise? Men, du må jo bare go cold turkey, det er ingen som kan holde på sånn i evighet. Anbefaler deg å forsette sånn du gjør i noen uker, men loggføre hver bidige kalori. Da får du deg nok et sjokk :) Jo, mer dritt jeg spiser, jo mer dritt har jeg lyst på. Sånn er det for de fleste vil jeg tro. 2
flusa Skrevet 6. november 2021 #8 Skrevet 6. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 6.11.2021 den 8.20): Jeg har aldri store kvanta, men jeg kjøper meg og har i veske og jakke osv😱 Anonymkode: 2b587...4f1 Det er jo ikke lurt,og du sier du vet det selv. Du må bare bestemme deg,og si til deg selv at du må slutte med det. Kjøp heller mellombar,og ha en i jakkelomma/veska. Det metter,og er mye sunnere enn en sjokoladebar. Et eple og/eller en klementin,smaker mye bedre(syns jeg),og får plass i vesken. Du må være sta som et esel,og tenke på alt som skjer i kroppen jo større man blir. Man kan få diabetes,hjerte/kar sykdommer osv.. Endret 7. november 2021 av flusa 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #9 Skrevet 6. november 2021 Djækklåsst skrev (2 minutter siden): Du trenger ikke slutte å spise godteri, men bør lage noen regler, i starten f.eks: -kun godteri fredag og lørdag (samt kanskje etter at du har trent) -ikke kjøpe godteri annet enn rett før helga, slik at du ikke har godteri i huset fra når det er spist opp lørdag til opp mot neste helg Å bare spise godteri noen dager i uken kan være vanskelig om man spiser mye hver dag. Ts, du kan kanskje begynne å gjøre noen smarte triks. For eksempel når du vil ha donut, kjøp 2 i istedet for 4. Når du skal ha sjokolade, kjøp en mindre sjokolade i stedet for en stor plate. Osv. Det kan være en grei måte å begynne på, og til slutt velger du noen ganger du lar være å kjøpe i stedenfor å kjøpe mindre. Dette klarer du! Anonymkode: f1fd7...598 9
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #10 Skrevet 6. november 2021 TS, det høres ut som du har et vanskelig/forstyrret forhold til usunn mat. Aller først bør du tenke gjennom: Hvorfor spiser du så mye på denne måten? Å vite årsaken bak gjør det enklere å motarbeide det. Kan det være trøst, kjedsomhet, følelse av «rus» eller noe annet som ligger bak? Anonymkode: 6d5dd...d34 6
Tarzani Skrevet 6. november 2021 #11 Skrevet 6. november 2021 Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Jeg er mye alene når mannen er på jobb, og jeg finner meg alltid en ny unnskyldning til å kose meg litt. Helt håpløst, for jeg legger også på meg av det. Dessuten er det slitsomt å drive å skjule sporene sine. Hadde daua av grøss om noen hadde funnet ut hvor mye sukker jeg putter i munnen i løpet av en uke🙈 Men hva gjør man? Jeg har latt det gå for langt et par ganger, og har da stoppet omtrent der du er på vekta nå. Tatt et par uker uten NOE godis/kaker/søtt. Nesten som en detox😂 Etter en stund innser jeg at mine ekstra kg rett og slett har kommet på pga snop (fordi jeg går ned i vekt med en gang jeg slutter med det). Så etter noen uker starter jeg opp med en lørdagsgodt-avtale. Feks at dersom jeg klarer hele uken uten å spise noe, så skal jeg unne meg 5 smågodtbiter på lørdag. Og så holder jeg meg til det. Tror det der med snop o.l har mye med belønningssenteret vårt i hjernen og gjøre. Så for meg så funker det å først bryte vanen, deretter se hvilken forskjell det fører til, for så å lage en slags ‘konkurranse’ med meg selv der det finnes en belønning som frister og motiverer. Ikke sikkert det funker for alle, men det gjør det for meg😊 Lykke til💪 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #12 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er en komplett junkie. Jeg har i meg noe godt hver dag. Jeg er 165 og 85 kg og vekta går opp og opp. Nå i dag så føler jeg meg nesten i bakrus på sukker, litt sånn vondt i magen og tørst. Om samboer jobber kveld så sørger jeg for å ha noe godt til han drar. Jeg elsker å være på cafe alene for da kan jeg kjøpe meg stort kake stykke. Jeg drar og kjøper donuts i smug og spiser de i bilen og passer på å stoppe og kaste eska før jeg er hjemme. Har vi ikke noe godt tar jeg opp isen og tar på masse saus.. Problemet er jo at jeg vet jeg ikke må ha det i hus. Jeg vet jeg må begrense meg til helg. Jeg må øke frukt og grønt. Jeg må bevege meg. Jeg klaaaaareer det bare ikke. Jeg kommer til å få kreft og bli overvektig og mannen min kommer til å forlate meg.. Jeg trenger sååå hjelp fra noen som har klart det!! Dere som har klart det vet hva som må til❤️ Anonymkode: 2b587...4f1 Det der kunne jeg ha skrevet selv. Jeg har det også sånn! ❤️ Jeg er 170 og veier 95 kilo. Når jeg ikke er sugen på godis tenker jeg at jeg skal ta meg en gulrot eller et eple hvis jeg får lyst på noe. Men den tanken er glemt når lysten melder seg. Jeg føler meg mindreverdig fordi jeg ikke får til å slutte å spise godis daglig. Jeg «koser» meg best med godis når jeg er alene. Men egentlig koser jeg meg ikke, og føler ikke at jeg nyter det. Men må bare ha det. Vel, det var ikke mye hjelp og råd herfra, men heller et vink om at du ikke er alene! Anonymkode: 33f79...815 7
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #13 Skrevet 6. november 2021 Hver gang du spiser noe usunt, skriv ned hva hva du spiser og hvordan du føler deg akkurat da. Først da har du mulighet til å se et mønster. Og da kan du gjøre noe med følelsen omkring mat Anonymkode: 4c6d2...6af 2
Entern Skrevet 6. november 2021 #14 Skrevet 6. november 2021 Jeg hadde samme forhold til cola når jeg var ung, drakk 3 liter daglig 😟 De første par dagene uten cola var litt kjipe (men kaffe hjalp 😁) men så gikk colasuget over 😀 Nå drikker jeg brus men mye mye mindre kvanta ☺️ 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #15 Skrevet 6. november 2021 Jeg veide 83 kilo og er like høy som deg. På 10 mnd har jeg gått ned 14 kilo, og det skjedde ikke pga kutt i godis. Men godis er kun for lørdager, og spiser selvsagt ikke sinnsyke mengder. Tror det er vanskelig å få til vektnedgang med å kutte alt man synes er godt, man er nesten dømt til å mislykkes. Suksessfaktoren for min del har vært moderasjon. Anonymkode: 6fdab...882
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #16 Skrevet 6. november 2021 Hadde det sånn. Og tok krom tabletter. Og vips forsvant søtsuget superrask. Var også lei av brus til middag pga måten man blir mett på. Så satte kun frem vann til middag. Etterhvert ble vann et tørste drikke og ikke brus. Anonymkode: 6a49f...fd3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #17 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Aller først må du svare helt helt ærlig på hvorfor du spiser det? Anonymkode: fefb4...767 Det er godt 😂🙈 Anonymkode: 2b587...4f1 6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #18 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg veide 83 kilo og er like høy som deg. På 10 mnd har jeg gått ned 14 kilo, og det skjedde ikke pga kutt i godis. Men godis er kun for lørdager, og spiser selvsagt ikke sinnsyke mengder. Tror det er vanskelig å få til vektnedgang med å kutte alt man synes er godt, man er nesten dømt til å mislykkes. Suksessfaktoren for min del har vært moderasjon. Anonymkode: 6fdab...882 Å Gud du er heldig! Målet mitt er rundt 62 kg, altså over 20 kg. Var rundt det før og trivdes så mye bedre. Anonymkode: 2b587...4f1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #19 Skrevet 6. november 2021 Entern skrev (12 minutter siden): Jeg hadde samme forhold til cola når jeg var ung, drakk 3 liter daglig 😟 De første par dagene uten cola var litt kjipe (men kaffe hjalp 😁) men så gikk colasuget over 😀 Nå drikker jeg brus men mye mye mindre kvanta ☺️ Må vel øke innholdet av vann jeg og trur jeg!! Anonymkode: 2b587...4f1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #20 Skrevet 6. november 2021 Jeg er også helt gal etter sukker. Jeg er slank, som er helt uforståelig ut i fra hva og hvor mye jeg spiser av søtsaker. Men merker at jeg har begynt å legge på meg. Jeg har i perioder prøvd å kutte helt ut sukkeret. Alle sier at det blir bedre med tiden, og etterhvert mister man lysten på noe søtt. Men det er ikke sånn for meg. Jeg har alltid lyst på sukker, det er det beste jeg vet. Jeg bor alene, så jeg trenger ikke skjule hva jeg spiser. Jeg kan kjøpe en pose boller eller donuts, og spise hele i ett jafs. Jeg spiser en 2-liter is på en kveld. Jeg spiser en kilo smågodt på en lørdag. Jeg blir jo selvsagt kvalm, og lover meg selv at jeg aldri skal gjøre det igjen. Men neste dag er jeg i gang igjen. Hver eneste dag spiser jeg noe dritt. Nå har jeg igjen bestemt meg for å kutte helt. Å kutte ned fungerer ikke i det hele tatt, jeg må spise til jeg nesten sprekker. Anonymkode: e9ad2...e38 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå