Gå til innhold

Barnebidrag betales ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen betaler ikke bidrag - dvs det kommer penger av og til, men jeg vet ikke når og de kan ikke regnes med. Det er nav som har regnet ut og krever inn, og de er fornøyd når han betaler innimellom. Kan noe mer gjøres? Jeg er lei. 

Anonymkode: 7a397...103

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eksen betaler ikke bidrag - dvs det kommer penger av og til, men jeg vet ikke når og de kan ikke regnes med. Det er nav som har regnet ut og krever inn, og de er fornøyd når han betaler innimellom. Kan noe mer gjøres? Jeg er lei. 

Har han stabil jobb? Høres rart ut hvis det er nav som trekker og det kommer så skjelden. Når det er nav som trekker så tar de pengene automatisk med engang han får lønn.. Det er ihverfall slik det er her. Han har tvangstrekk og jeg får pengene fast.

Anonymkode: e2f6f...5a8

Skrevet

Dersom NAV krever inn og det ikke blir betalt blir det jo etter hvert automatisk lønnstrekk? Og dersom du ikke tjener over et visst beløp kan de betale ut til deg som forskudd, mens eksen sine penger da går til NAV.

https://www.nav.no/bidragsforskudd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Be NAV om å kreve inn bidraget siden eksen din er upålitelig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har han stabil jobb? Høres rart ut hvis det er nav som trekker og det kommer så skjelden. Når det er nav som trekker så tar de pengene automatisk med engang han får lønn.. Det er ihverfall slik det er her. Han har tvangstrekk og jeg får pengene fast.

Anonymkode: e2f6f...5a8

Nav sender faktura. Han betaler av og til. Akkurat sånn at han unngår tvangstrekk. Tror det må gå fem måneder uten betaling før de kan gå videre. 

Nadine skrev (5 timer siden):

Dersom NAV krever inn og det ikke blir betalt blir det jo etter hvert automatisk lønnstrekk? Og dersom du ikke tjener over et visst beløp kan de betale ut til deg som forskudd, mens eksen sine penger da går til NAV.

https://www.nav.no/bidragsforskudd

Nei, for han betaler av og til og da er nav fornøyde. 

O.G. skrev (5 timer siden):

Be NAV om å kreve inn bidraget siden eksen din er upålitelig.

Det har jeg gjort, se hi. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...