Gjest ABM Skrevet 6. november 2021 #1 Skrevet 6. november 2021 Og ikke akkurat uventet! Ikke engang utfasing av kullkraftverk klarer de å enes om!! Og det er jo ikke overraskende egentlig at en haug idioter valgt inn i maktposisjoner av andre idioter mislykkes i å løse vår største utfordring på 200 k år...!! Menneskeheten er på snorrett kurs mot total utryddelse..og likevel oppfører vi oss som en gjeng 6åringer som sitter i sandkassen og kaster sand på hverandre..og ingen vil slutte før de andre gjør det..!?!..
Madame Butterfly Skrevet 6. november 2021 #2 Skrevet 6. november 2021 1 hour ago, ABM said: Og ikke akkurat uventet! Ikke engang utfasing av kullkraftverk klarer de å enes om!! Og det er jo ikke overraskende egentlig at en haug idioter valgt inn i maktposisjoner av andre idioter mislykkes i å løse vår største utfordring på 200 k år...!! Menneskeheten er på snorrett kurs mot total utryddelse..og likevel oppfører vi oss som en gjeng 6åringer som sitter i sandkassen og kaster sand på hverandre..og ingen vil slutte før de andre gjør det..!?!.. Hva bidrar du med? 4
Nicathv Skrevet 6. november 2021 #3 Skrevet 6. november 2021 Total utryddelse er en vel kraftig overdrivelse, men det er svært laber innsats fra de fleste land som har ressurser til å gjøre noe, ja.
PetterKanin Skrevet 6. november 2021 #4 Skrevet 6. november 2021 At dommedagsprofetimøtet ikke tas så høytidelig ser jeg på som et sunnhetstegn. 10
Gjest ABM Skrevet 6. november 2021 #5 Skrevet 6. november 2021 Madame Butterfly skrev (9 minutter siden): Hva bidrar du med? Jeg investerer i utelukkende grønne selskaper...elbil..solceller..spiser lite kjøtt..bevisstgjøring i kommentarfelt..du da?
Gjest ABM Skrevet 6. november 2021 #6 Skrevet 6. november 2021 PetterKanin skrev (7 minutter siden): At dommedagsprofetimøtet ikke tas så høytidelig ser jeg på som et sunnhetstegn. Dommedagsprofetiene støttes av 98 % av verdens vitenskapsmenn..du tviholder på at jorda er flat?
PetterKanin Skrevet 6. november 2021 #7 Skrevet 6. november 2021 ABM skrev (2 minutter siden): Dommedagsprofetiene støttes av 98 % av verdens vitenskapsmenn..du tviholder på at jorda er flat? *98% av utvalgt forskning. Det er ikke det samme. Jorden er rund. Selv om 98% av utvalgt forskning skulle tilsi noe annet. 5
Gjest ABM Skrevet 6. november 2021 #8 Skrevet 6. november 2021 PetterKanin skrev (Akkurat nå): *98% av utvalgt forskning. Det er ikke det samme. Jorden er rund. Selv om 98% av utvalgt forskning skulle tilsi noe annet. Dette blir for dumt! Hvis du skaffer deg en tidsmaskin kan du reise tilbake til tiden vi ikke var sikre på om oppvarmingen skyltes menneskelig aktivitet...Bare still maskinen på 30 år tilbake!
PetterKanin Skrevet 6. november 2021 #9 Skrevet 6. november 2021 ABM skrev (2 minutter siden): Dette blir for dumt! Hvis du skaffer deg en tidsmaskin kan du reise tilbake til tiden vi ikke var sikre på om oppvarmingen skyltes menneskelig aktivitet...Bare still maskinen på 30 år tilbake! Noen velger som deg å tro at vitenskap er demokrati. Men i den virkelige verden fungerer et ikke slik. Mennesket kan selvsagt ha en påvirkning, men da er det også ment at det skal være slik. 4
hlidskjalf Skrevet 6. november 2021 #10 Skrevet 6. november 2021 (endret) ABM skrev (1 time siden): Og ikke akkurat uventet! Ikke engang utfasing av kullkraftverk klarer de å enes om!! Og det er jo ikke overraskende egentlig at en haug idioter valgt inn i maktposisjoner av andre idioter mislykkes i å løse vår største utfordring på 200 k år...!! Menneskeheten er på snorrett kurs mot total utryddelse..og likevel oppfører vi oss som en gjeng 6åringer som sitter i sandkassen og kaster sand på hverandre..og ingen vil slutte før de andre gjør det..!?!.. Haha. Klimaet har alltid endret seg. Noen folk tror visst klimaet anno 1960-1990 er klimaet som alltid har vært og alltid skal eksistere for all fremtid. Et spørsmål:hvor gammel tror du Jostedalsbreen er? Endret 6. november 2021 av hlidskjalf 6
Gjest ABM Skrevet 6. november 2021 #11 Skrevet 6. november 2021 PetterKanin skrev (3 minutter siden): Noen velger som deg å tro at vitenskap er demokrati. Men i den virkelige verden fungerer et ikke slik. Mennesket kan selvsagt ha en påvirkning, men da er det også ment at det skal være slik. Blir bare dummere og dummere dette..."Vitenskap er demokrati"??? Vitenskap er vitenskap det...vitenskap som har produsert haugevis med etterprøvbare bevis for at vi er godt inne i en eksistensiell krise for menneskeheten!!. Ungdommen kommer aldri til å sitte stille og se at vi tar fremtiden fra de..så dette blir bråk det! Og allerede i 10året vi er inne i en global sosial uro verden aldri har sett maken til!!
PetterKanin Skrevet 6. november 2021 #12 Skrevet 6. november 2021 ABM skrev (1 minutt siden): Blir bare dummere og dummere dette..."Vitenskap er demokrati"??? Vitenskap er vitenskap det...vitenskap som har produsert haugevis med etterprøvbare bevis for at vi er godt inne i en eksistensiell krise for menneskeheten!!. Ungdommen kommer aldri til å sitte stille og se at vi tar fremtiden fra de..så dette blir bråk det! Og allerede i 10året vi er inne i en global sosial uro verden aldri har sett maken til!! Ja, du skal nå få leve i troen på det. Sosial uro kan forekomme, men det er ikke på grunn av klimapolitikk. 2
Gjest ABM Skrevet 6. november 2021 #13 Skrevet 6. november 2021 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Ja, du skal nå få leve i troen på det. Sosial uro kan forekomme, men det er ikke på grunn av klimapolitikk. Nei mer på grunn av manglende klimapolitikk...Verden står allerede i brann...og værsystemene har allerede endret seg over hele jorda... Det som ikke har endret seg er måten vi produserer mat på..dyrking under åpen himmel der værgudene sørger for tilstrekkelig vanning....eller ikke..
Madame Butterfly Skrevet 6. november 2021 #14 Skrevet 6. november 2021 5 minutter siden, ABM said: Jeg investerer i utelukkende grønne selskaper...elbil..solceller..spiser lite kjøtt..bevisstgjøring i kommentarfelt..du da? Hva med å kutte i forbruk? Bruke ting til de er utslitt, og å kjøpe brukt, handle lokalt? Handle norsk? Holder du deg unna druer fra andre siden av kloden? Kjøper du norske poteter? Kjøper du epler fra Australia eller Hardanger? Dyrker du noe selv? Passer du på matsvinn? Solceller i et land som Norge, med vannkraft er vel ikke særlig miljøvennlig, da selve panelene har et relativt høyt carbon-footprint. Elbilen også, har jo også det, så lenge det finnes fossilbiler med rest levetid å få fatt i, som allerede er her i landet. Holder du deg unna H&M, Ikea og andre bruk og kast kjeder, med varer produsert i Kina? Jeg har vært med på å bruke min forbrukermakt, til å påvirke tilbudet i et par tiår minst. Jeg er faktisk vokst opp med den tankegang fra barnsben av. Det foregår mye produksjon i Europa, og transport Co2 er betraktelig mindre fra Europa, enn fra både Kina og USA. Jeg tenker det henger sammen, klima og miljø. Miljøvern vil alltid være bra for klima, men klima tiltak vil ikke alltid være bra for miljø. Klima tiltak vil ikke engang alltid være bra for klima. Elbil er et av disse, som verken bra for klima eller miljø. En dårlig samvittighet i bakhodet med tanke på elbilen, må jeg nok innrømme. Kjøtt fra norsk jordbruk er besteforeldre klima enn industrielt produsert tofu fra andre siden av kloden. 6
Gjest ABM Skrevet 6. november 2021 #15 Skrevet 6. november 2021 Madame Butterfly skrev (2 minutter siden): Hva med å kutte i forbruk? Bruke ting til de er utslitt, og å kjøpe brukt, handle lokalt? Handle norsk? Holder du deg unna druer fra andre siden av kloden? Kjøper du norske poteter? Kjøper du epler fra Australia eller Hardanger? Dyrker du noe selv? Passer du på matsvinn? Solceller i et land som Norge, med vannkraft er vel ikke særlig miljøvennlig, da selve panelene har et relativt høyt carbon-footprint. Elbilen også, har jo også det, så lenge det finnes fossilbiler med rest levetid å få fatt i, som allerede er her i landet. Holder du deg unna H&M, Ikea og andre bruk og kast kjeder, med varer produsert i Kina? Jeg har vært med på å bruke min forbrukermakt, til å påvirke tilbudet i et par tiår minst. Jeg er faktisk vokst opp med den tankegang fra barnsben av. Det foregår mye produksjon i Europa, og transport Co2 er betraktelig mindre fra Europa, enn fra både Kina og USA. Jeg tenker det henger sammen, klima og miljø. Miljøvern vil alltid være bra for klima, men klima tiltak vil ikke alltid være bra for miljø. Klima tiltak vil ikke engang alltid være bra for klima. Elbil er et av disse, som verken bra for klima eller miljø. En dårlig samvittighet i bakhodet med tanke på elbilen, må jeg nok innrømme. Kjøtt fra norsk jordbruk er besteforeldre klima enn industrielt produsert tofu fra andre siden av kloden. Du bør oppdatere informasjonen din en anelse ...Elbiler er det beste klimatiltaket vi har i tillegg til å la sol/ vindkraft utkonkurrere kullkraft asap...
Madame Butterfly Skrevet 6. november 2021 #16 Skrevet 6. november 2021 5 minutter siden, ABM said: Du bør oppdatere informasjonen din en anelse ...Elbiler er det beste klimatiltaket vi har i tillegg til å la sol/ vindkraft utkonkurrere kullkraft asap... Det er umulig for sol/vindkraft å ta over som vår primære energi kilde. Det flytter Co2 utslippene til andre deler av verden. Du styrer pent unna at reduksjon av forbruk, produksjon og transport er det som monner. Det vil refusere utslippene fra dag en. 2
jenta96 Skrevet 6. november 2021 #17 Skrevet 6. november 2021 TS, det er ikke vits. Dette forumet består av nesten utelukkende av klimafornektende Livets skole-alumni som tror de vet bedre enn FN sitt klimapanel 😂 4
Madame Butterfly Skrevet 6. november 2021 #18 Skrevet 6. november 2021 Så har vi dette med servere, hver eneste online plattform vi er på, om det er Facebook eller KG, bruker energi. Helt unødvendig energi. Jeg benytter meg av flere, men forsøker å ha et bevisst forhold til dette. Her er det virkelig «mange bekker små, gjør en stor å» som teller. Her er det Co2 besparelser å gjøre, som virkelig koster lite å kutte fra vårt daglige forbruk. Vi trenger virkelig ikke ha data lagret på x antall apper, på servere rundt omkring i verden. 5
Entern Skrevet 6. november 2021 #19 Skrevet 6. november 2021 Madame Butterfly skrev (6 minutter siden): Det er umulig for sol/vindkraft å ta over som vår primære energi kilde. Det flytter Co2 utslippene til andre deler av verden. Du styrer pent unna at reduksjon av forbruk, produksjon og transport er det som monner. Det vil refusere utslippene fra dag en. Det har du helt rett i. Bare se problemene Texas har hatt. 2
Entern Skrevet 6. november 2021 #20 Skrevet 6. november 2021 ABM skrev (17 minutter siden): Du bør oppdatere informasjonen din en anelse ...Elbiler er det beste klimatiltaket vi har i tillegg til å la sol/ vindkraft utkonkurrere kullkraft asap... Hva med alle batteriene?🤔 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå