trenger Skrevet 6. november 2021 #1 Skrevet 6. november 2021 Jeg er en mann på 23 år som har en kone på 21 år, hun var min første kjæreste og ble så min kone får 5 måneder siden. Jeg elsker henne veldig høyt og ville gjort altfor henne. I dag så bestemte hun seg plutselig for separasjon, og sier at hun ikke orker å være i ekteskap med meg lenger. Hun tok av begge ringene (forlovelse og bryllups) og sa at hun ville skilles. Nå vet jeg at det tar et år å skille seg, så da tenker jeg at jeg har 12 måneder på å vinne henne tilbake. Jeg er redd for at hvis hun ikke kommer tilbake til meg, så er jeg redd jeg ikke lenger har lyst til å leve. Hun sa at hun aldri ville se meg igjen, og hvis hun så meg i det offentlige så ville hun løpe vekk. Hun ga meg grunner som manipulasjon og kontrollering, noe som jeg ikke kjenner meg helt igjen i. Vi hadde en avtale at hvis noe plaget en av oss så skulle vi si i fra, og hvis vi tenkte på å ende forholdet så skulle vi snakke med hverandre på egenhånd først. Det gjorde ikke hun. Hun kom hjem til meg med 8-9 venner og begynte å pakke sakene sine. Jeg tviler sterkt på at jeg noen sinne får en sjanse til å snakke med henne alene. Noe som er veldig synd, for jeg vil så gjerne forklare henne at jeg er en god fyr og jeg vil gjøre alt for at ekteskapet skal holde. Jeg kan endre meg helt etter hennes ønsker. Beklager hvis jeg klager så mye, men jeg virkelig ikke hva annet jeg skal gjøre, får ikke sove og klarer ikke å spise. Har noen her vært separert å blitt sammen igjen, eller bare blitt sammen med en ex-kjæreste. Hvordan klarte dere det og har dere noen tips?
Populært innlegg Silva Pluvialis Skrevet 6. november 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 6. november 2021 Hvis det er såpass ille at hun tar ut separasjon etter såpass kort tid, samt at hun vil løpe hvis hun ser deg i offentligheten - og attpåtil tar med seg 8 venner hjem for å hente tingene sine, så høres det ut som at det ligger mer til historien enn du forteller her. Psykisk og/eller fysisk vold er det første jeg tenker. La henne gå. 81
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #3 Skrevet 6. november 2021 Hvorfor kan du ikke snakke med henne om hun har venner rundt seg? Anonymkode: 3e5d8...e04 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #4 Skrevet 6. november 2021 27 minutter siden, trenger said: Jeg er en mann på 23 år som har en kone på 21 år, hun var min første kjæreste og ble så min kone får 5 måneder siden. Jeg elsker henne veldig høyt og ville gjort altfor henne. I dag så bestemte hun seg plutselig for separasjon, og sier at hun ikke orker å være i ekteskap med meg lenger. Hun tok av begge ringene (forlovelse og bryllups) og sa at hun ville skilles. Nå vet jeg at det tar et år å skille seg, så da tenker jeg at jeg har 12 måneder på å vinne henne tilbake. Jeg er redd for at hvis hun ikke kommer tilbake til meg, så er jeg redd jeg ikke lenger har lyst til å leve. Hun sa at hun aldri ville se meg igjen, og hvis hun så meg i det offentlige så ville hun løpe vekk. Hun ga meg grunner som manipulasjon og kontrollering, noe som jeg ikke kjenner meg helt igjen i. Vi hadde en avtale at hvis noe plaget en av oss så skulle vi si i fra, og hvis vi tenkte på å ende forholdet så skulle vi snakke med hverandre på egenhånd først. Det gjorde ikke hun. Hun kom hjem til meg med 8-9 venner og begynte å pakke sakene sine. Jeg tviler sterkt på at jeg noen sinne får en sjanse til å snakke med henne alene. Noe som er veldig synd, for jeg vil så gjerne forklare henne at jeg er en god fyr og jeg vil gjøre alt for at ekteskapet skal holde. Jeg kan endre meg helt etter hennes ønsker. Beklager hvis jeg klager så mye, men jeg virkelig ikke hva annet jeg skal gjøre, får ikke sove og klarer ikke å spise. Har noen her vært separert å blitt sammen igjen, eller bare blitt sammen med en ex-kjæreste. Hvordan klarte dere det og har dere noen tips? Kvinner vet når de er sammen med en bra fyr. De må ikke få dwt forklart. Hva har du gjort? Anonymkode: c442c...f34 32
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #5 Skrevet 6. november 2021 Det er nok sjeldent en kvinne tar med seg så mange venner for å pakke, uten at de er redd for hva du kommer til å gjøre om dere er alene bare dere to. Anonymkode: 71083...7c8 37
altflyter Skrevet 6. november 2021 #6 Skrevet 6. november 2021 8 venner. Jeg tror du bør ta en runde med deg selv. Dette høres spesielt ut og det høres ikke ut som om du er en så bra fyr som du tror. 33
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #8 Skrevet 6. november 2021 altflyter skrev (49 minutter siden): 8 venner. Jeg tror du bør ta en runde med deg selv. Dette høres spesielt ut og det høres ikke ut som om du er en så bra fyr som du tror. Det kan hende kona er en drama-queen som vil henge ham ut for å få ham til å føle seg liten. 8 venner? Jævlig unødvendig. Anonymkode: 6883a...4ab 6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #9 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er nok sjeldent en kvinne tar med seg så mange venner for å pakke, uten at de er redd for hva du kommer til å gjøre om dere er alene bare dere to. Anonymkode: 71083...7c8 DETTE Anonymkode: 76062...eb1 8
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #10 Skrevet 6. november 2021 Hva mener hun at du har gjort? Konkrete eksempler? Anonymkode: d070e...3a9 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #11 Skrevet 6. november 2021 Hadde jeg vært redd for vold ville jeg nok selv tatt med alle vennene mine.du har jo fått vite hvorfor. Manipulasjon og kontrollering er all grunn til å løpe. Dama er smart og hun vil ikke bli killa av en potensiell tikkende bombe? Anonymkode: ad555...008 15
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #12 Skrevet 6. november 2021 Ts. Kanskje vært en ide for deg å gå til psykolog? Så får du input hva du må jobbe med. Når du er i din egen boble er det lett å miste begrep om hvem du er. Du er fortsatt veldig ung. Du er umoden. Anonymkode: 451ab...a18 18
trenger Skrevet 6. november 2021 Forfatter #13 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er nok sjeldent en kvinne tar med seg så mange venner for å pakke, uten at de er redd for hva du kommer til å gjøre om dere er alene bare dere to. Anonymkode: 71083...7c8 Jeg ville aldri skadet henne, det har jeg heller aldri gjort.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #14 Skrevet 6. november 2021 hun kan umulig å være etnisk norsk, det er iallfall ingen i Norge som tar med 8-9 venner for å pakke. Bare innse hun var lei. Samt hun er 21 år. Anonymkode: 69b3a...3c8 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #15 Skrevet 6. november 2021 trenger skrev (Akkurat nå): Jeg ville aldri skadet henne, det har jeg heller aldri gjort. Det er greit nok, men har du kontrollert henne? Fått henne til å tro noe som ikke er sant? Anonymkode: ad555...008 6
tdm900 Skrevet 6. november 2021 #16 Skrevet 6. november 2021 trenger skrev (5 minutter siden): Jeg ville aldri skadet henne, det har jeg heller aldri gjort. Du har vel allerede skadet henne psykisk, og da er hun heldigvis smart nok til å komme seg unna. Finnes uheldigvis mange som ikke har sett dette tidsnok, som lever i et helvete av kontroll og manipulasjon. Det er noen i min krets som er kun betjente, hvor den ene i paret ”styrer” den andre. Det er noe som lett kan observeres i dens handlinger. 2
Danseskjørt Skrevet 6. november 2021 #17 Skrevet 6. november 2021 Dette kan umulig ha kommet ut av det blå, det må ligge noe mer bak. Hvordan var kommunikasjonen deres før dette skjedde? 7
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #18 Skrevet 6. november 2021 1 hour ago, trenger said: Jeg ville aldri skadet henne, det har jeg heller aldri gjort. Lam du gi oss konkrete eksempler på hva hun mener du er kontrollerende med, og hva din versjon om det er? Anonymkode: 22725...7fe 9
Gjest Smeltemann Skrevet 6. november 2021 #19 Skrevet 6. november 2021 Hva har skjedd de 5 månedene dere har vært gift? Fra giftemål til å flytte ut på så kort tid.
Marshall Skrevet 6. november 2021 #20 Skrevet 6. november 2021 Har du depressive tanker? (Du sier at du ikke vil leve uten henne). Er du FOR avhengig av henne? Vil du være med henne hele tiden? Dette kan oppfattes som manipulering, slik at hun ikke føler at hun får «lov» å leve sitt liv uten å få dårlig samvittighet. Prøv å fokusere på å ta vare på deg selv og ha det bra uten henne. Vær din egen beste venn. Og evt gå til psykolog for å få hjelp med dette. Jo mer du presser på, desto mer vil hun trekke seg unna. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå