Gå til innhold

Dere i parforhold! Hvor ofte har dere sex og hvem tar initiativet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi har bodd sammen i 1,5 år og må si at sexen har dabbet av I det siste, mest fra hans side. Nå har vi det 1-2 ganger i uka og mer som  plikt. Jeg ser ikke noe særlig engasjement fra hans side, så jeg gidder da ikke å engasjere meg heller...virker som om han ikke har behov for dette...

Så, hvem av dere tar mest initiativet til sex ? Hvor ofte? Og hvor lenge har dere vært sammen? 

På forhånd takk:) 

Anonymkode: 3359b...a08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren min har aldri hatt noe stor sexdrive utenom kanskje i tenårene når han da uansett ikke fikk noe 😂

I starten syns jeg det var litt tungt og tok meg egentlig litt nær av at han sjeldent tok iniativ eller ikke var like lett gira som jeg var, men har heldigvis lært nå at han bare er slik. Han kan også bli kåt ut av det blå som meg men sjeldnere og må oftest bli fristet på et vis. Virker som han ikke tenker så mye på det med mindre jeg tar iniativ og frister han hvis det gir mening og da er det fult fres. Han er drit flink i senga og elsker virkelig min nytelse. Det er på men måte det som tenner han 😅 og jeg er ikke typen som er ekstremt flink på teasing men jeg prøver i vært fall. 

Det er til tider fortsatt litt rart fordi jeg alltid har vært med menn som tenner på absolutt ingenting og oftest ønsket sex mye hyppigere enn meg. Men nå skal det også sies at min nåværende partner gir mer langt mer nytelse selv om det er sjeldnere enn tidligere partnere. 

Jeg vil si at jeg er den som tar mest iniativ. Han trenger liksom ikke gjøre like mye for at jeg skal bli med. Må tease han. Hyppigheten varierer veeeldig. Enkelte uker er det mye oftere mens andre bare en gang i uka men da er det gjerne de ukene jeg heller ikke er helt på 😅 tror det har med syklus osv å gjøre. Siden jeg ofte er den som tar iniativ så blir det jo da også mindre i periodene jeg ikke tenker like mye på det. Føler vi har funnet en grei balanse selv om jeg tar iniativ oftere enn han og jeg lærer fortsatt nye om han. Som for eksempel det at han tenner skikkelig på min nytelse. Hvis jeg stønner ekstra eller "tar en solo" så er han plutselig helt på 😂 

Anonymkode: feb7d...ed3

• Liker 2
Skrevet

Vi har vært sammen i 10 år. Vi hadde en periode tidligere i forholdet der vi nesten ikke hadde sex, og det var pliktsex fra min side. 

Nå har vi sex alt fra 2 ganger i uken til hver dag. Det kan også gå en hel uke uten at vi har sex. Hvis han kunne valgt så hadde han hatt sex opptil flere ganger til dagen, så vi er litt forskjellige der. Men synes fortsatt vi har er aktivt sexliv etter 10 år. Vi planlegger å få barn om ikke så lenge, er veldig spent på hvordan det vil påvirke sexlivet. Forholdet er mye bedre når vi har den nærheten ofte. 

Mannen jobber i nordsjøen og er borte 2 uker om gangen så jeg tror det bidrar til økt sexlyst når vi savner hverandre. Han jobbet på land før. 

Før var det mest han så tok initiativ, nå er det mer jevnt fordelt. Jeg tror det har hjulpet vårt sexliv at jeg har funnet ut hva jeg liker, vi kommuniserer mye bedre og har et bedre forhold enn før. Vet ikke helt hvordan det skjedde da 🙈 Jeg har også virkelig lært verdien av å ha er fungerende godt sexliv, vi har det så mye bedre i forholdet når vi har regelmessig sex. ❤️

Anonymkode: 299b9...013

• Liker 5
Skrevet

Har aldri opplevd noen dame ta noe som helst insj. 

Skrevet

Vi trenger begge sex minst to helst tre ganger i uka. 

Det er å ha store barn som er vår utfordring. Begge tar initiativ. Begge har lyst. Begge to holder på å gå på veggene av at vi må passe oss for å ha sex så barna hører, og vi får kun alenetid når vi drar bort omtrent. 

Så det gjør vi mye. 

Anonymkode: 5f3dc...773

• Liker 4
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (6 minutter siden):

Har aldri opplevd noen dame ta noe som helst insj. 

Fellesnevneren her er deg.

Hva gjør du for at damene skal ville ha sex med deg? Eller sagt mer riktig i ditt tilfelle; hvorfor tar de ikke insj til sex med deg?

Vi har vært sammen i 20år. Har sex 1 gang i måneden max. Mannen er overvektig, lat og klagete. Savner egentlig ikke sex slik det er nå, savner mer en delaktig mann. Har hatt det før, savner det ofte. Vi har prøvd parterapi, kostet oss 12.000,- for 10 timer og han ble ryddigere i ca 2 uker... Men vi funker ok sammen og jeg et glad i ham. Barna må bli store før jeg tar et valg. Hadde han vært mer delaktig så hadde jeg har mer lyst.

Anonymkode: a9346...4f0

• Liker 11
Skrevet

Vært sammen i snart 6 år, har et barn som er akkurat 1 år. Før vi fikk barn hadde vi sex hver dag, gjerne flere ganger om dagen. Etter barnet kom varierer det litt mer. Har som regel sex annenhver dag, men kan gå 3-4 dager imellom. Det kommer rett og slett an på hvor slitne og stressa vi er, og ikke minst hvor mye søvn vi har fått. Jeg er veldig fornøyd. Og jeg håper og tror vi kommer til å gå tilbake til å ha sex hver dag når småbarnstiden er over.

Før tok vi initiativ like ofte omtrent. Men etter graviditeten følte jeg meg ikke så fresh (la på meg en del), så da var det nesten bare han som tok initiativ. Nå som jeg er mer meg selv igjen, har jeg kommet mer på banen igjen.

Anonymkode: cfb81...93b

• Liker 5
Skrevet

Vært sammen i 7 år. Har sex 1 ish gang I uka, men kan fort gå en uke uten. Prøver nå å få barn og da er det et lite problem at han ikke er like gira som meg

Anonymkode: ee048...68d

• Liker 3
Skrevet

Gift i 15 år. Ca 1 gang i uka. Mest han som spør, for jeg takler ikke å bli avvist. Men jeg kunne hatt sex hver dag. Skulle ønske han var mer gira. 

Anonymkode: 143e9...ae5

• Liker 2
Skrevet

Sammen i 5 år, ca 2-3 ganger i uka. Noen ganger mer, andre ganger mindre. :)

Føler vi tar initiativ begge to, men er midt i krevende studier og jobber begge to, så noen dager har vi knapt tid til å sove, føles det ut som. 😂 

Anonymkode: 85212...613

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei! Vi har bodd sammen i 1,5 år og må si at sexen har dabbet av I det siste, mest fra hans side. Nå har vi det 1-2 ganger i uka og mer som  plikt. Jeg ser ikke noe særlig engasjement fra hans side, så jeg gidder da ikke å engasjere meg heller...virker som om han ikke har behov for dette...

Så, hvem av dere tar mest initiativet til sex ? Hvor ofte? Og hvor lenge har dere vært sammen? 

På forhånd takk:) 

Om du leser din egen post så ser du at du selv bidrar til den negative spiralen.

Anonymkode: 48328...0d8

• Liker 2
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva gjør du for at damene skal ville ha sex med deg? Eller sagt mer riktig i ditt tilfelle; hvorfor tar de ikke insj til sex med deg?

Vi har vært sammen i 20år. Har sex 1 gang i måneden max. Mannen er overvektig, lat og klagete. Savner egentlig ikke sex slik det er nå, savner mer en delaktig mann. Har hatt det før, savner det ofte. Vi har prøvd parterapi, kostet oss 12.000,- for 10 timer og han ble ryddigere i ca 2 uker... Men vi funker ok sammen og jeg et glad i ham. Barna må bli store før jeg tar et valg. Hadde han vært mer delaktig så hadde jeg har mer lyst.

Tror du rett og slett føler på hvordan ganske mange menn har det. 

Anonymkode: 48328...0d8

Skrevet

Vi har vært sammen i 19 år og har ikke hatt sex på 7 år. Det var kun jeg som tok initiativ, aldri han. Det gikk hardt utover selvfølelsen min, så jeg ga etterhvert opp. Føler egentlig ikke at jeg er i et forhold, mer at han er en god venn som det er praktisk å bo sammen med.

Anonymkode: 7afbf...40a

Skrevet

Vi tar begge initiativ. Vi bor ikke sammen, og jobber en del om hverandre, så vi har sex 1 gang i uka, iblant oftere. Vi har som regel sex når vi møtes. 

Anonymkode: 6db09...01f

Skrevet

Vært sammen i 12 år, husker ikke når vi hadde sex sist. Vi har det veldig godt sammen, prater masse, koser og er nære, men aldri noe seksuelt lenger. Vet egentlig ikke hvorfor, men ingen av oss tar initiativ. 

Anonymkode: b9f53...38d

Skrevet (endret)

Det varierer. Alt fra 2  ganger i uka, til en gang hver 14 dag. Vi har en 1 åring på samme soverom som oss, så det er ikke alltid det frister. Vet aldri når han våkner heller. Vi flytter om en mnd til en 3 roms, så kanskje sex livet tar seg litt opp igjen da. 

Vært sammen i 8 år (gift 3 av dem)

Endret av tussi84
Skrevet

3 år og et barn på 1 år sammen. Sex omtrent daglig, hatt det hele veien og begge tar initiativ.

Var sammen med en før det, han ville omtrent ikke ha sex. Jeg tok initiativ hver gang, ble avvist ofte så der var det sex en gang i mnd. Om jeg ikke tok det opp så gikk det lett 3 mnd også tok jeg det opp igjen og han hadde ikke tenkt på det en gang. Har et barn med han også, var sammen i 2.5 år. Sånt fungerer ikke for meg.

Anonymkode: ba282...d0c

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Evt velger han feil damer  

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi har vært sammen i 19 år og har ikke hatt sex på 7 år. Det var kun jeg som tok initiativ, aldri han. Det gikk hardt utover selvfølelsen min, så jeg ga etterhvert opp. Føler egentlig ikke at jeg er i et forhold, mer at han er en god venn som det er praktisk å bo sammen med.

Anonymkode: 7afbf...40a

Det er akkurat det jeg er redd for at kommer til å skje med oss også hvis denne utviklingen kommer til å fortsette...

Men før dere sluttet å ha sex helt, hvordan var det før det? Hvor ofte , hvem tok initiativet? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

3 år og et barn på 1 år sammen. Sex omtrent daglig, hatt det hele veien og begge tar initiativ.

Var sammen med en før det, han ville omtrent ikke ha sex. Jeg tok initiativ hver gang, ble avvist ofte så der var det sex en gang i mnd. Om jeg ikke tok det opp så gikk det lett 3 mnd også tok jeg det opp igjen og han hadde ikke tenkt på det en gang. Har et barn med han også, var sammen i 2.5 år. Sånt fungerer ikke for meg.

Jeg tror hos oss kommer det til å utvikle seg til noe lignende etter hvert. Jeg har tatt det opp flere ganger, har også tatt initiativet noen ganger, men når han ikke gidder å engasjere seg , så gir jeg opp jeg også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...