AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #1 Skrevet 5. november 2021 Er det nesten alltid slik at reflux barn sover dårlig? Har alle babyer en sjelden gang oppstøt som plager dem, eller er det meningen at de ikke skal ha noen. Blitt helt paranoid jeg etter å ha lest om reflux. Hvordan fikk dere mistanke om at babyen deres hadde det? Er det summen av mange ting?Et sted sto det at 60% har det. Jeg må si jeg ble ganske betenkt etter å ha lest om det. Er det lett å oppdage hvis babyen har det? Anonymkode: b8e4a...0b4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #2 Skrevet 5. november 2021 Alle babyer har litt refluks i starten, det er helt normalt at de gulper litt. Selv hadde jeg er barn som gulpet opp (kastet opp) store mengder (som melkeglass), og det ga seg ikke. Det viste seg at barnet hadde melkeproteinallergi. De største plagene med refluksen kom da barnet fikk fast føde. I kombinasjon med kronisk forstoppelse fikk barnet mye smerter. Det er jo vondere å gulpe opp middagsmat enn mild morsmelk. Søvn var vanskelig. Om barnet ikke virker plaget, men gulper er det ikke farlig. De fleste vokser refluksen av seg. Anonymkode: 63a65...5fd
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #3 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle babyer har litt refluks i starten, det er helt normalt at de gulper litt. Selv hadde jeg er barn som gulpet opp (kastet opp) store mengder (som melkeglass), og det ga seg ikke. Det viste seg at barnet hadde melkeproteinallergi. De største plagene med refluksen kom da barnet fikk fast føde. I kombinasjon med kronisk forstoppelse fikk barnet mye smerter. Det er jo vondere å gulpe opp middagsmat enn mild morsmelk. Søvn var vanskelig. Om barnet ikke virker plaget, men gulper er det ikke farlig. De fleste vokser refluksen av seg. Anonymkode: 63a65...5fd Han gulper små flekker, ofte sent på kvelden når han er full av mat. 6 måneder. Har spist grøt i en måned, kastet opp en gang, da spiste han mye. Sover godt om natten. Men i blant etter grøt ser jeg han gulper litt opp i halsen og gjør grimaser. Som om det er ubehagelig, blitt så redd for at det er syre som jeg leste om. Men kan det være helt uskyldig, bare at det føles litt rart å gulpe opp grøt vs melk? Han er litt plaget på de få oppgulpene, men ikke ellers. Så har jeg fått sånn paranoia rundt det. Anonymkode: b8e4a...0b4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #4 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er det nesten alltid slik at reflux barn sover dårlig? Har alle babyer en sjelden gang oppstøt som plager dem, eller er det meningen at de ikke skal ha noen. Blitt helt paranoid jeg etter å ha lest om reflux. Hvordan fikk dere mistanke om at babyen deres hadde det? Er det summen av mange ting?Et sted sto det at 60% har det. Jeg må si jeg ble ganske betenkt etter å ha lest om det. Er det lett å oppdage hvis babyen har det? Anonymkode: b8e4a...0b4 Helt vanlig å ha det i starten. Gulp etc. Dersom det derimot vedvarer over tid eller barnet er helt åpenbart plaget, er det snakk om refluks. Men så små bør uansett ikke få medisin. Anonymkode: ac7f3...f06
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #5 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han gulper små flekker, ofte sent på kvelden når han er full av mat. 6 måneder. Har spist grøt i en måned, kastet opp en gang, da spiste han mye. Sover godt om natten. Men i blant etter grøt ser jeg han gulper litt opp i halsen og gjør grimaser. Som om det er ubehagelig, blitt så redd for at det er syre som jeg leste om. Men kan det være helt uskyldig, bare at det føles litt rart å gulpe opp grøt vs melk? Han er litt plaget på de få oppgulpene, men ikke ellers. Så har jeg fått sånn paranoia rundt det. Anonymkode: b8e4a...0b4 Slapp helt av. Om ungen din hadde hatt refluks hadde du ikke kunne lagt han på ryggen uten at han bøyde seg i en bue og hylskrek fra han var 1 måned gammel. Refluks og melkeproteinallergi kommer nesten alltid i tospann, så tåler barnet ditt melk kan du bare slappe av. At barnet ditt gulper litt i halsen er helt vanlig. Du trenger ikke være redd for noe av dette, du hadde VISST det om barnet hadde refluks. Logg deg av Internett. Anonymkode: ac7f3...f06
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #6 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Slapp helt av. Om ungen din hadde hatt refluks hadde du ikke kunne lagt han på ryggen uten at han bøyde seg i en bue og hylskrek fra han var 1 måned gammel. Refluks og melkeproteinallergi kommer nesten alltid i tospann, så tåler barnet ditt melk kan du bare slappe av. At barnet ditt gulper litt i halsen er helt vanlig. Du trenger ikke være redd for noe av dette, du hadde VISST det om barnet hadde refluks. Logg deg av Internett. Anonymkode: ac7f3...f06 Tusen takk for denne meldingen. Jeg tror jeg har lest for mye. Anonymkode: b8e4a...0b4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå