AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #1 Skrevet 5. november 2021 Hei. Er ei jente på 24 (snart 25) som har et veldig stort ønske om å donere egg nå som det er lovlig i Norge. Men når jeg leser litt om det, så står det at man må være frisk fysisk og psykisk, og ikke ha arvelige sykdommer i familien. Problemet er da at jeg har lavt stoffskifte (bare et par år siden det begynte) og min mor har diverse autoimmune sykdommer, i tillegg til noen depresjoner bak seg. Så det jeg da lurer på er om det er noen her som vet om det da blir uaktuelt for meg å bli donor? Føler vel kanskje at det høres ut som det er liten sjangse for det. Men har hatt lyst å være donor siden jeg hørte om d, og greier ikke å legge tanken bak meg. Vil så gjerne hjelpe noen som ikke greier/kan få barn selv 😔❤️ Takk for svar på forhånd Anonymkode: 10401...c23
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #4 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (På 6.11.2021 den 12.01): Ingen? Anonymkode: 10401...c23 Hvorfor det ? Tenker du ikke på at det blir dine etterkommere uansett hva du føler ? Anonymkode: ace26...0c2
Neutral90 Skrevet 7. november 2021 #5 Skrevet 7. november 2021 Hei! Så fint at du kanskje ønsker å være donor. Dette er ennå så ferskt i Norge at de aller fleste vil ikke kunne gi et godt svar. Ang lavt stoffskifte må dette reguleres før du selv blir gravid, men du kan stimulere og donere egg uten at det er perfekt regulert (sånn er det for andre i alle fall). En depresjon regnes neppe som alvorlig psykisk sykdom, men du må kanskje vise til at depresjon er overstått og at du har vært frisk en stund. Lykke til og HEIA deg!
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #6 Skrevet 10. november 2021 Så fint at du vil bli donor! Ta kontakt med Livio Klinikken, de vil nok kunne hjelpe deg videre. Anonymkode: 76f82...f5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå