Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det innafor med kullsyreholdig vann til baby på 6 mnd?

Anonymkode: 5fd5f...325

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor?

Anonymkode: 19573...f9d

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det innafor med kullsyreholdig vann til baby på 6 mnd?

Det ville jeg ikke anbefale. Babyen kan få luftsmerter i magen.

• Liker 7
Skrevet

Ikke noe jeg hadde tenkt på å gi til min baby nei.

Anonymkode: 3da84...ff9

• Liker 4
Skrevet

Det ville jeg aldri gjort. Hvorfor i alle dager skal du gi kullsyreholdig vann til en baby?

Anonymkode: 6af92...37b

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor?

Anonymkode: 19573...f9d

Fordi baby blir helt spinnvill så fort flaska med taffelvann kommer på bordet. Han har fått lukte på glassene våre, og viser tydelig at han har lyst til å smake. Kan for øvrig legge til at smaksprøver med mat går superbra, han sluker alt han får tilbud om, og har ikke hatt treg/hard mage en eneste dag. Fikk smaksprøver fra han var 4.mnd i tillegg til at han ble/blir fullammet😊 Vanlig vann synes han foreløpig ikke er noe stas og vil ikke drikke noe.

• Liker 1
Skrevet

Fordi baby blir helt spinnvill så fort flaska med taffelvann kommer på bordet. Han har fått lukte på glassene våre, og viser tydelig at han har lyst til å smake. Kan for øvrig legge til at smaksprøver med mat går superbra, han sluker alt han får tilbud om, og har ikke hatt treg/hard mage en eneste dag. Fikk smaksprøver fra han var 4.mnd i tillegg til at han ble/blir fullammet😊 Vanlig vann synes han foreløpig ikke er noe stas og vil ikke drikke noe.

🤔

• Liker 2
Skrevet

Nei det er ikke innafor, både pga fare for syreskader og luft i magen 

Anonymkode: d857f...396

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ikke Taffelvann endel salt?

Uansett; nei, det blir magesmerter. Drikk vanlig vann til middag :) 

Anonymkode: 49cd3...4f0

• Liker 6
Skrevet
Gidavmeg skrev (3 minutter siden):

🤔

🤔?

Skrevet

Glemte syren som er i sprudlende drikke/kullsyre.

Det er like skadelig som sukkerholdig brus. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke Taffelvann endel salt?

Uansett; nei, det blir magesmerter. Drikk vanlig vann til middag :) 

Nei, det inneholder ikke salt. I følge innholdsfortegnelsen🤷🏻‍♀️ Vann går ikke ned, ikke så mye som en dråpe. Har prøvd det flere ganger om dagen i 1,5 mnd..

image.jpg

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ville du gitt Pepsi max eller lignende om barnet ble spinnvill at det også? Skjønner at det ikke er 100% det samme, men siden argumentet ditt er dette. 

Anonymkode: 7f551...715

• Liker 21
Skrevet

🤔?

Innlegget ditt kunne ikke stå ukommentert, men jeg fant ikke ord. Du skal ikke gi kullsyrevann til en baby og du ilegger babyen kognitive egenskaper det ikke har

• Liker 8
Skrevet

Ikke nødvendig med vanlig vann heller om barnet enda ammes. 

Anonymkode: 7f551...715

• Liker 5
Skrevet

Baby tar neppe skade av en liten smak, men det er ikke noe jeg ville gitt min baby. Kullsyra kan fort gi baby luftsmerter. Hadde heller prøvd å venne baby til vann enn så lenge. 

Anonymkode: 88c76...794

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei det er ikke innafor, både pga fare for syreskader og luft i magen 

Anonymkode: d857f...396

Syreskader??

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Glemte syren som er i sprudlende drikke/kullsyre.

Det er like skadelig som sukkerholdig brus. 

Det er en myte.

• Liker 3
Skrevet
Thyra skrev (1 minutt siden):Syreskader??

Det er en myte.

Nei?

Samtlige tannleger jeg har gått til sier det samme - og de er ikke gamle. Som i at Farris og liknende faktisk også øker fare for hull. 

Kullsyre øker syren i magesekken - Google gastritt for eksempel. Det har jeg og i perioder, så jo.

• Liker 6
Skrevet
Gidavmeg skrev (12 minutter siden):

Innlegget ditt kunne ikke stå ukommentert, men jeg fant ikke ord. Du skal ikke gi kullsyrevann til en baby og du ilegger babyen kognitive egenskaper det ikke har

Siden du er ekspert innenfor fagfeltet, når kan man gi baby annet enn melk og vann?🤔

Skrevet

Her har jeg en baby på snart 7 mnd og det kunne jeg aldri ha gjort. Har ikke falt meg inn en gang. 
Men nå vil jeg ikke si/fortelle hva andre skal gjøre med sine babyer, men hadde syntes det hadde vært rart (og kanskje kommentert det) om jeg hadde vitnet til dette. 

Anonymkode: 1374e...d0e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...