AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #1 Skrevet 5. november 2021 Er det innafor med kullsyreholdig vann til baby på 6 mnd? Anonymkode: 5fd5f...325
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #2 Skrevet 5. november 2021 Hvorfor? Anonymkode: 19573...f9d 14
Grüner Skrevet 5. november 2021 #3 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det innafor med kullsyreholdig vann til baby på 6 mnd? Anonymkode: 5fd5f...325 Det ville jeg ikke anbefale. Babyen kan få luftsmerter i magen. 7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #4 Skrevet 5. november 2021 Ikke noe jeg hadde tenkt på å gi til min baby nei. Anonymkode: 3da84...ff9 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #5 Skrevet 5. november 2021 Det ville jeg aldri gjort. Hvorfor i alle dager skal du gi kullsyreholdig vann til en baby? Anonymkode: 6af92...37b 17
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #6 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor? Anonymkode: 19573...f9d Fordi baby blir helt spinnvill så fort flaska med taffelvann kommer på bordet. Han har fått lukte på glassene våre, og viser tydelig at han har lyst til å smake. Kan for øvrig legge til at smaksprøver med mat går superbra, han sluker alt han får tilbud om, og har ikke hatt treg/hard mage en eneste dag. Fikk smaksprøver fra han var 4.mnd i tillegg til at han ble/blir fullammet😊 Vanlig vann synes han foreløpig ikke er noe stas og vil ikke drikke noe. Anonymkode: 5fd5f...325 1
Gidavmeg Skrevet 5. november 2021 #7 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi baby blir helt spinnvill så fort flaska med taffelvann kommer på bordet. Han har fått lukte på glassene våre, og viser tydelig at han har lyst til å smake. Kan for øvrig legge til at smaksprøver med mat går superbra, han sluker alt han får tilbud om, og har ikke hatt treg/hard mage en eneste dag. Fikk smaksprøver fra han var 4.mnd i tillegg til at han ble/blir fullammet😊 Vanlig vann synes han foreløpig ikke er noe stas og vil ikke drikke noe. Anonymkode: 5fd5f...325 🤔 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #8 Skrevet 5. november 2021 Nei det er ikke innafor, både pga fare for syreskader og luft i magen Anonymkode: d857f...396 10
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #9 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi baby blir helt spinnvill så fort flaska med taffelvann kommer på bordet. Han har fått lukte på glassene våre, og viser tydelig at han har lyst til å smake. Kan for øvrig legge til at smaksprøver med mat går superbra, han sluker alt han får tilbud om, og har ikke hatt treg/hard mage en eneste dag. Fikk smaksprøver fra han var 4.mnd i tillegg til at han ble/blir fullammet😊 Vanlig vann synes han foreløpig ikke er noe stas og vil ikke drikke noe. Anonymkode: 5fd5f...325 Har ikke Taffelvann endel salt? Uansett; nei, det blir magesmerter. Drikk vanlig vann til middag Anonymkode: 49cd3...4f0 6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #10 Skrevet 5. november 2021 Gidavmeg skrev (3 minutter siden): 🤔 🤔? Anonymkode: 5fd5f...325
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #11 Skrevet 5. november 2021 Glemte syren som er i sprudlende drikke/kullsyre. Det er like skadelig som sukkerholdig brus. Anonymkode: 49cd3...4f0 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #12 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke Taffelvann endel salt? Uansett; nei, det blir magesmerter. Drikk vanlig vann til middag Anonymkode: 49cd3...4f0 Nei, det inneholder ikke salt. I følge innholdsfortegnelsen🤷🏻♀️ Vann går ikke ned, ikke så mye som en dråpe. Har prøvd det flere ganger om dagen i 1,5 mnd.. Anonymkode: 5fd5f...325 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #13 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fordi baby blir helt spinnvill så fort flaska med taffelvann kommer på bordet. Han har fått lukte på glassene våre, og viser tydelig at han har lyst til å smake. Kan for øvrig legge til at smaksprøver med mat går superbra, han sluker alt han får tilbud om, og har ikke hatt treg/hard mage en eneste dag. Fikk smaksprøver fra han var 4.mnd i tillegg til at han ble/blir fullammet😊 Vanlig vann synes han foreløpig ikke er noe stas og vil ikke drikke noe. Anonymkode: 5fd5f...325 Ville du gitt Pepsi max eller lignende om barnet ble spinnvill at det også? Skjønner at det ikke er 100% det samme, men siden argumentet ditt er dette. Anonymkode: 7f551...715 21
Gidavmeg Skrevet 5. november 2021 #14 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 🤔? Anonymkode: 5fd5f...325 Innlegget ditt kunne ikke stå ukommentert, men jeg fant ikke ord. Du skal ikke gi kullsyrevann til en baby og du ilegger babyen kognitive egenskaper det ikke har 8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #15 Skrevet 5. november 2021 Ikke nødvendig med vanlig vann heller om barnet enda ammes. Anonymkode: 7f551...715 5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #16 Skrevet 5. november 2021 Baby tar neppe skade av en liten smak, men det er ikke noe jeg ville gitt min baby. Kullsyra kan fort gi baby luftsmerter. Hadde heller prøvd å venne baby til vann enn så lenge. Anonymkode: 88c76...794
Thyra Skrevet 5. november 2021 #17 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei det er ikke innafor, både pga fare for syreskader og luft i magen Anonymkode: d857f...396 Syreskader?? AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Glemte syren som er i sprudlende drikke/kullsyre. Det er like skadelig som sukkerholdig brus. Anonymkode: 49cd3...4f0 Det er en myte. 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #18 Skrevet 5. november 2021 Thyra skrev (1 minutt siden):Syreskader?? Det er en myte. Nei? Samtlige tannleger jeg har gått til sier det samme - og de er ikke gamle. Som i at Farris og liknende faktisk også øker fare for hull. Kullsyre øker syren i magesekken - Google gastritt for eksempel. Det har jeg og i perioder, så jo. Anonymkode: 49cd3...4f0 6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #19 Skrevet 5. november 2021 Gidavmeg skrev (12 minutter siden): Innlegget ditt kunne ikke stå ukommentert, men jeg fant ikke ord. Du skal ikke gi kullsyrevann til en baby og du ilegger babyen kognitive egenskaper det ikke har Siden du er ekspert innenfor fagfeltet, når kan man gi baby annet enn melk og vann?🤔 Anonymkode: 5fd5f...325
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #20 Skrevet 5. november 2021 Her har jeg en baby på snart 7 mnd og det kunne jeg aldri ha gjort. Har ikke falt meg inn en gang. Men nå vil jeg ikke si/fortelle hva andre skal gjøre med sine babyer, men hadde syntes det hadde vært rart (og kanskje kommentert det) om jeg hadde vitnet til dette. Anonymkode: 1374e...d0e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå