AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #1 Del Skrevet 5. november 2021 Hei, med tanken på forlover vil min kjære velge noen som jeg absolutt ikke liker. Kjæresten var forlover til vedkommende og føler nå (dessverre) at han burde velge vedkommende også til vårt bryllup. Han er klar over at jeg ikke liker denne personen og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal reagere helt ærlig. Burde begge være enig om forlovervalg, eller velger hver for seg? Har jo sånn sett ikke mye å si, bortsett at vedkommende kommer til å være med på bryllupsbilder osv 🙄 Skal jeg bare la være å irriterer meg eller står for min mening? Anonymkode: f6c9a...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #2 Del Skrevet 5. november 2021 Jeg tenker at det i utgangspunktet er samboeren din sitt valg, og så velger du din forlover. Samtidig kjenner jeg på at jeg aldri ville valgt en venninne til forlover dersom hun ikke gikk overens med min samboer.. Anonymkode: 2d32f...3a6 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 5. november 2021 #3 Del Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei, med tanken på forlover vil min kjære velge noen som jeg absolutt ikke liker. Kjæresten var forlover til vedkommende og føler nå (dessverre) at han burde velge vedkommende også til vårt bryllup. Han er klar over at jeg ikke liker denne personen og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal reagere helt ærlig. Burde begge være enig om forlovervalg, eller velger hver for seg? Har jo sånn sett ikke mye å si, bortsett at vedkommende kommer til å være med på bryllupsbilder osv 🙄 Skal jeg bare la være å irriterer meg eller står for min mening? Anonymkode: f6c9a...577 Han kan fritt velge en annen forlover, hvorfor skulle det være et "krav" å velge den han var forlover for? Da har jo kun førstemann som gifter seg et reelt valg, og det er urettferdig. Har aldri hørt om noen skikk som sier man må velge samme forlover som man var forlover for. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KoopaTroopa Skrevet 5. november 2021 #4 Del Skrevet 5. november 2021 Kommer an på hvorfor du ikke liker han. Har han vært ufin mot deg? Hvis ikke så synes jeg ikke du kan si noe på det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 5. november 2021 #5 Del Skrevet 5. november 2021 Du velger din forlover. Han velger sin. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #6 Del Skrevet 5. november 2021 Jeg synes man må få velge sin egen forlover, men samtidig synes jeg det er rimelig å ta hensyn til hverandre og unngå å velge en forlover som partneren virkelig ikke kan fordra. Man MÅ ikke velge noen man selv har vært forlover til som forlover. Det er ikke et nullsum-spill, det her. Jeg var ikke forlover til min forlover, og jeg har vært forlover til noen andre selv. Anonymkode: 5348a...258 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #7 Del Skrevet 5. november 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes man må få velge sin egen forlover, men samtidig synes jeg det er rimelig å ta hensyn til hverandre og unngå å velge en forlover som partneren virkelig ikke kan fordra. Man MÅ ikke velge noen man selv har vært forlover til som forlover. Det er ikke et nullsum-spill, det her. Jeg var ikke forlover til min forlover, og jeg har vært forlover til noen andre selv. Anonymkode: 5348a...258 Enig i dette, MEN jeg synes det kommer veldig an på hvorfor du ikke liker han. Det er stor forskjell på hvorvidt han har gjort noe slemt mot deg, eller om du bare ikke liker hans personlighet. Liker din samboer denne fyren? Hvis jeg må svare svart/hvitt, mener jeg at hver har rett til å velge sin egen forlover. Anonymkode: 12fe8...e8b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #8 Del Skrevet 5. november 2021 KoopaTroopa skrev (6 minutter siden): Kommer an på hvorfor du ikke liker han. Har han vært ufin mot deg? Hvis ikke så synes jeg ikke du kan si noe på det. TS her: Han bruker narkotika og jeg vet om en tilfelle da han kjørte beruset med passasjer. Jeg har noen i familien min som døde pga narkotika og derfor er jeg veldig obs på sånne ting… Anonymkode: f6c9a...577 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KoopaTroopa Skrevet 5. november 2021 #9 Del Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): TS her: Han bruker narkotika og jeg vet om en tilfelle da han kjørte beruset med passasjer. Jeg har noen i familien min som døde pga narkotika og derfor er jeg veldig obs på sånne ting… Anonymkode: f6c9a...577 Nå kjenner jeg ikke alle detaljer her. Men tenker at en som bruker narkotika er en som ikke har det så bra. Er løsningen da å ikke velge han til forlover? Kanskje gir det han mye positivt å skulle være forlover? Hvis du kan finne en forståelse i deg og ikke bare se på han med dømmende øyne. Han bruker vel ikke narkotika for å væreen kjip person. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #10 Del Skrevet 5. november 2021 KoopaTroopa skrev (Akkurat nå): Nå kjenner jeg ikke alle detaljer her. Men tenker at en som bruker narkotika er en som ikke har det så bra. Er løsningen da å ikke velge han til forlover? Kanskje gir det han mye positivt å skulle være forlover? Hvis du kan finne en forståelse i deg og ikke bare se på han med dømmende øyne. Han bruker vel ikke narkotika for å væreen kjip person. Ja kanskje du har rett, muligens min kjære synes også bare synd på han. Jeg hadde bare en dårlig magefølelse med tanken på det. Uansett er det jo bare en dag han skal være med. Takk for svar til alle dere 🙃 Anonymkode: f6c9a...577 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 6. november 2021 #11 Del Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei, med tanken på forlover vil min kjære velge noen som jeg absolutt ikke liker. Kjæresten var forlover til vedkommende og føler nå (dessverre) at han burde velge vedkommende også til vårt bryllup. Han er klar over at jeg ikke liker denne personen og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal reagere helt ærlig. Burde begge være enig om forlovervalg, eller velger hver for seg? Har jo sånn sett ikke mye å si, bortsett at vedkommende kommer til å være med på bryllupsbilder osv 🙄 Skal jeg bare la være å irriterer meg eller står for min mening? Anonymkode: f6c9a...577 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg tenker at det i utgangspunktet er samboeren din sitt valg, og så velger du din forlover. Samtidig kjenner jeg på at jeg aldri ville valgt en venninne til forlover dersom hun ikke gikk overens med min samboer.. Anonymkode: 2d32f...3a6 Ville dere virkelig legge dere opp i kjærestens vennskap på den måten med de konsekvensene det kan få? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #12 Del Skrevet 6. november 2021 Min beste kompis og dama kommer overens, men de liker ikke hverandre. De er forskjellige. Ikke noe verre enn det, det er ikke som om de hater hverandre. Men dama vil helst at jeg velger en annen som forlover når vi skal gifte oss. Jeg har sagt at det er ikke noe å diskutere. Han er min beste kompis og jeg vil ha han der. Hvis det hadde vært et stort problem mellom de så kunne jeg kanskje ha revurdert, men det er det ikke. De vet begge to hva som er med den andre de ikke liker så det er bare å unngå de samtale emnene. De kan fint ha en samtale sammen hvor de ler og tuller. Hvis han må gå så må venninnene hennes også gå (jeg virkelig hater hu ene) og da blir det ikke noe bryllup. Så viktig er han for meg. Det er da mitt bryllup også og det at han skal stå der med meg er den ene tingen jeg står fast på så jeg føler ikke at jeg krever mye her. Anonymkode: 93cf6...d3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #13 Del Skrevet 6. november 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Min beste kompis og dama kommer overens, men de liker ikke hverandre. De er forskjellige. Ikke noe verre enn det, det er ikke som om de hater hverandre. Men dama vil helst at jeg velger en annen som forlover når vi skal gifte oss. Jeg har sagt at det er ikke noe å diskutere. Han er min beste kompis og jeg vil ha han der. Hvis det hadde vært et stort problem mellom de så kunne jeg kanskje ha revurdert, men det er det ikke. De vet begge to hva som er med den andre de ikke liker så det er bare å unngå de samtale emnene. De kan fint ha en samtale sammen hvor de ler og tuller. Hvis han må gå så må venninnene hennes også gå (jeg virkelig hater hu ene) og da blir det ikke noe bryllup. Så viktig er han for meg. Det er da mitt bryllup også og det at han skal stå der med meg er den ene tingen jeg står fast på så jeg føler ikke at jeg krever mye her. Anonymkode: 93cf6...d3d 👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: 12fe8...e8b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 7. november 2021 #14 Del Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Min beste kompis og dama kommer overens, men de liker ikke hverandre. De er forskjellige. Ikke noe verre enn det, det er ikke som om de hater hverandre. Men dama vil helst at jeg velger en annen som forlover når vi skal gifte oss. Jeg har sagt at det er ikke noe å diskutere. Han er min beste kompis og jeg vil ha han der. Hvis det hadde vært et stort problem mellom de så kunne jeg kanskje ha revurdert, men det er det ikke. De vet begge to hva som er med den andre de ikke liker så det er bare å unngå de samtale emnene. De kan fint ha en samtale sammen hvor de ler og tuller. Hvis han må gå så må venninnene hennes også gå (jeg virkelig hater hu ene) og da blir det ikke noe bryllup. Så viktig er han for meg. Det er da mitt bryllup også og det at han skal stå der med meg er den ene tingen jeg står fast på så jeg føler ikke at jeg krever mye her. Anonymkode: 93cf6...d3d Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #15 Del Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (På 5.11.2021 den 22.09): Hei, med tanken på forlover vil min kjære velge noen som jeg absolutt ikke liker. Kjæresten var forlover til vedkommende og føler nå (dessverre) at han burde velge vedkommende også til vårt bryllup. Han er klar over at jeg ikke liker denne personen og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal reagere helt ærlig. Burde begge være enig om forlovervalg, eller velger hver for seg? Har jo sånn sett ikke mye å si, bortsett at vedkommende kommer til å være med på bryllupsbilder osv 🙄 Skal jeg bare la være å irriterer meg eller står for min mening? Anonymkode: f6c9a...577 Jeg syns du aller først før utelukke om han tenner på analsex før du sier ja Anonymkode: c70bf...d45 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #16 Del Skrevet 13. november 2021 Jeg synes egentlig ikke du har grunn nok til å mislike han. Ja jeg skjønner du ikke liker hans livsstil, jeg hadde heller ikke likt det, men dersom han er hyggelig mot deg og andre generelt, så burde du kanskje være litt rausere. Anonymkode: cfbcd...419 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #17 Del Skrevet 14. november 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg synes egentlig ikke du har grunn nok til å mislike han. Ja jeg skjønner du ikke liker hans livsstil, jeg hadde heller ikke likt det, men dersom han er hyggelig mot deg og andre generelt, så burde du kanskje være litt rausere. Anonymkode: cfbcd...419 Enig her 🙏🏻 Anonymkode: 12fe8...e8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #18 Del Skrevet 15. november 2021 I utgangspunktet velger bruden sin forlover og brudgommen sin forlover. Men det kan jo være gode grunner for at man ikke ønsker samme person. Feks om de ikke har sosiale antenner og kommer til å si noe svært upassende under talen, som kanskje setter en skikkelig demper på dagen. Min forlovede har flere venner, men usikker på hvem han skal velge. Det er opp til han, men jeg har kommet med noen råd. Vennene hans er veldig ulike, og jeg tror noen vil gjøre det betydelig bedre som forlover enn andre. Vil han lage et ok Utdrikningslag? Vil han støtte og være med han i fremtiden også? Vet han hva det innebærer å være forlover? Føler han seg nær, type at han kan snakke med han om alt? Anonymkode: 9ce12...ead Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 15. november 2021 #19 Del Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (På 5.11.2021 den 22.23): TS her: Han bruker narkotika og jeg vet om en tilfelle da han kjørte beruset med passasjer. Jeg har noen i familien min som døde pga narkotika og derfor er jeg veldig obs på sånne ting… Anonymkode: f6c9a...577 Det er greit nok om du ikke vil at samboeren tar inn forlover fra plata, men her tolker jeg det slik at han ruser seg av og til, og at du ikke liker folk som gjør det. Da får det holde med at han får klar beskjed om at det ikke er aktuelt med narkotika i bryllupet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 15. november 2021 #20 Del Skrevet 15. november 2021 KoopaTroopa skrev (På 5.11.2021 den 22.35): Nå kjenner jeg ikke alle detaljer her. Men tenker at en som bruker narkotika er en som ikke har det så bra. Er løsningen da å ikke velge han til forlover? Kanskje gir det han mye positivt å skulle være forlover? Hvis du kan finne en forståelse i deg og ikke bare se på han med dømmende øyne. Han bruker vel ikke narkotika for å væreen kjip person. Mange som ruser seg på narkotika har det aldeles utmerket. Det er først når man er misbruker problemet oppstår. (Jeg er fullt klar over at all narkotikabruk kan kategoriseres som misbruk, men regner med at de fleste forstår betydningen i denne sammenheng.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå