AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #1 Skrevet 5. november 2021 Sønnen min på 1,5 år har vært syk et par dager. På dagtid går det greit, men når han legger seg ned for å sove om natten så har han mye slim og våkner veldig ofte av at han brekker seg og hoster det opp, iblant resulterer det i oppkast. Han ligger med hevet hode. Er det noe annet jeg kan gjøre for å hjelpe han? Anonymkode: 2da15...2e0
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #2 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Sønnen min på 1,5 år har vært syk et par dager. På dagtid går det greit, men når han legger seg ned for å sove om natten så har han mye slim og våkner veldig ofte av at han brekker seg og hoster det opp, iblant resulterer det i oppkast. Han ligger med hevet hode. Er det noe annet jeg kan gjøre for å hjelpe han? Anonymkode: 2da15...2e0 Det blir sånn når slimet går ned i halsen. Ikke gi hostemedisin til så små uten samråd med lege. Slimet må opp, så dumt å «dempe» det. Anonymkode: 93f42...246 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #3 Skrevet 5. november 2021 Jeg tror du bare må vente til det går over... Begge mine hadde periode med det. Jeg pleide å sove med dem, og løfte de sittende hvis jeg hørte det var oppkast på vei Anonymkode: b0262...ffd 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #4 Skrevet 5. november 2021 Begge mine har vært sånn i ukesvis 😕 Saltvannspray i nesa er lurt også ved slimhoste. Anonymkode: fd1ba...761 3
Perelandra Skrevet 6. november 2021 #5 Skrevet 6. november 2021 Tråden er ryddet for medisintips. Perelandra, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #6 Skrevet 6. november 2021 Min hadde det også sånn. Viste seg å være rs virus. Jeg brukte physiomer på han (reseptfri nesespray for baby/barn) og da gikk det etterhvert over. Vær nøye med å fjerne snørr, det er det som går ned i halsen og får det til å bli slimete. Anonymkode: 43a25...dab 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #7 Skrevet 6. november 2021 Spør en lege om hva cosylan er for noe? Jeg tror du trenger svaret du får. Anonymkode: 6f274...965 1
Mnjah Skrevet 6. november 2021 #8 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Spør en lege om hva cosylan er for noe? Jeg tror du trenger svaret du får. Anonymkode: 6f274...965 Gis ikke til barn under 2 år. 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #9 Skrevet 6. november 2021 Samma med sønnen min på 7 måneder. Mye slim og dritt i halsen.. Har vært til legen med han men fikk ikke noe svar på om der var RS eller ikke, men jeg er 100% sikker. Han puster tungt så jeg lar han ligge høyt med hode. Sjekker han ofte og får ut slimet ved å banke han i ryggen mens han ligger i fanget mitt. Så er det viktig med nesedråper. Anonymkode: c942d...a97 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #10 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (På 5.11.2021 den 20.51): Sønnen min på 1,5 år har vært syk et par dager. På dagtid går det greit, men når han legger seg ned for å sove om natten så har han mye slim og våkner veldig ofte av at han brekker seg og hoster det opp, iblant resulterer det i oppkast. Han ligger med hevet hode. Er det noe annet jeg kan gjøre for å hjelpe han? Anonymkode: 2da15...2e0 Kutt alt av melkeprodukter. Halv løk o skål med vann på rommet. Sov med han så han ikke står i det alene. Hent fram en bolle når han hoster så han har et sted å hoste opp slim/kaste opp. har ei på 5 som har slitt med dette hele livet også. Melkeprodukter er den store synderen. Men allikevel fortsatt litt trøblete ved de verste infeksjonene. Som litt større har hun lært seg å hoste opp og spytte det ut i noe ila dagen heller enn å svelge det, for da blir hun kvalm og særlig når hun ligger. Men slikt er umulig å lære en på 1,5 år, så der er det trøst og praktiske tilpasninger som gjelder. Og ingen melkeprodukter… Anonymkode: 876da...135 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #11 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Kutt alt av melkeprodukter. Halv løk o skål med vann på rommet. Sov med han så han ikke står i det alene. Hent fram en bolle når han hoster så han har et sted å hoste opp slim/kaste opp. har ei på 5 som har slitt med dette hele livet også. Melkeprodukter er den store synderen. Men allikevel fortsatt litt trøblete ved de verste infeksjonene. Som litt større har hun lært seg å hoste opp og spytte det ut i noe ila dagen heller enn å svelge det, for da blir hun kvalm og særlig når hun ligger. Men slikt er umulig å lære en på 1,5 år, så der er det trøst og praktiske tilpasninger som gjelder. Og ingen melkeprodukter… Anonymkode: 876da...135 Barnet vårt har MPA og spiser aldri melkeprodukter, men har det slikt ved hver infeksjon, så eh... Anonymkode: 93f42...246
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #12 Skrevet 7. november 2021 Og hvorfor har du ikke tatt han med til legen? 🙄 Anonymkode: 5a5ee...122 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #13 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og hvorfor har du ikke tatt han med til legen? 🙄 Anonymkode: 5a5ee...122 Ts her. Har tatt han med til legen men fikk bare beskjed om at det må gå sin gang og at han må ha hevet overkropp om natten. Anonymkode: 2da15...2e0
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #14 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og hvorfor har du ikke tatt han med til legen? 🙄 Anonymkode: 5a5ee...122 ...kanskje fordi alle foreldre er ikke hysteriske Anonymkode: 93f42...246 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå