Gå til innhold

Sønnen har mye slim om natten og våkner av at han brekker seg og hoster det opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 1,5 år har vært syk et par dager. På dagtid går det greit, men når han legger seg ned for å sove om natten så har han mye slim og våkner veldig ofte av at han brekker seg og hoster det opp, iblant resulterer det i oppkast. Han ligger med hevet hode. 

Er det noe annet jeg kan gjøre for å hjelpe han?

Anonymkode: 2da15...2e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Sønnen min på 1,5 år har vært syk et par dager. På dagtid går det greit, men når han legger seg ned for å sove om natten så har han mye slim og våkner veldig ofte av at han brekker seg og hoster det opp, iblant resulterer det i oppkast. Han ligger med hevet hode. 

Det blir sånn når slimet går ned i halsen. Ikke gi hostemedisin til så små uten samråd med lege. Slimet må opp, så dumt å «dempe» det. 

Anonymkode: 93f42...246

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror du bare må vente til det går over... Begge mine hadde periode med det. 

Jeg pleide å sove med dem, og løfte de sittende hvis jeg hørte det var oppkast på vei

Anonymkode: b0262...ffd

• Liker 1
Skrevet

Begge mine har vært sånn i ukesvis 😕

Saltvannspray i nesa er lurt også ved slimhoste.

Anonymkode: fd1ba...761

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for medisintips. 

Perelandra, mod. 

• Liker 1
Skrevet

Min hadde det også sånn. Viste seg å være rs virus. Jeg brukte physiomer på han (reseptfri nesespray for baby/barn) og da gikk det etterhvert over. Vær nøye med å fjerne snørr, det er det som går ned i halsen og får det til å bli slimete. 

Anonymkode: 43a25...dab

• Liker 1
Skrevet

Spør en lege om hva cosylan er for noe? Jeg tror du trenger svaret du får.

Anonymkode: 6f274...965

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Spør en lege om hva cosylan er for noe? Jeg tror du trenger svaret du får.

Anonymkode: 6f274...965

Gis ikke til barn under 2 år.

• Liker 3
Skrevet

Samma med sønnen min på 7 måneder. Mye slim og dritt i halsen.. 

Har vært til legen med han men fikk ikke noe svar på om der var RS eller ikke, men jeg er 100% sikker. Han puster tungt så jeg lar han ligge høyt med hode. Sjekker han ofte og får ut slimet ved å banke han i ryggen mens han ligger i fanget mitt. 

Så er det viktig med nesedråper.

Anonymkode: c942d...a97

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2021 den 20.51):

Kutt alt av melkeprodukter. Halv løk o skål med vann på rommet. Sov med han så han ikke står i det alene. Hent fram en bolle når han hoster så han har et sted å hoste opp slim/kaste opp.

har ei på 5 som har slitt med dette hele livet også. Melkeprodukter er den store synderen. Men allikevel fortsatt litt trøblete ved de verste infeksjonene. Som litt større har hun lært seg å hoste opp og spytte det ut i noe ila dagen heller enn å svelge det, for da blir hun kvalm og særlig når hun ligger. Men slikt er umulig å lære en på 1,5 år, så der er det trøst og praktiske tilpasninger som gjelder. Og ingen melkeprodukter…

Anonymkode: 876da...135

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kutt alt av melkeprodukter. Halv løk o skål med vann på rommet. Sov med han så han ikke står i det alene. Hent fram en bolle når han hoster så han har et sted å hoste opp slim/kaste opp.

har ei på 5 som har slitt med dette hele livet også. Melkeprodukter er den store synderen. Men allikevel fortsatt litt trøblete ved de verste infeksjonene. Som litt større har hun lært seg å hoste opp og spytte det ut i noe ila dagen heller enn å svelge det, for da blir hun kvalm og særlig når hun ligger. Men slikt er umulig å lære en på 1,5 år, så der er det trøst og praktiske tilpasninger som gjelder. Og ingen melkeprodukter…

Anonymkode: 876da...135

Barnet vårt har MPA og spiser aldri melkeprodukter, men har det slikt ved hver infeksjon, så eh...

Skrevet

Og hvorfor har du ikke tatt han med til legen? 🙄

Anonymkode: 5a5ee...122

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her.

Har tatt han med til legen men fikk bare beskjed om at det må gå sin gang og at han må ha hevet overkropp om natten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

...kanskje fordi alle foreldre er ikke hysteriske

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...