AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #1 Skrevet 5. november 2021 Jeg er gravid med nummer 2 og lurer på hvordan det blir. Hva syns du var de største forskjellene? Gikk tiden fortere eller saktere? Mer eller mindre plager? Gledet du deg mer eller mindre? Anonymkode: 2a992...6e0
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #2 Skrevet 5. november 2021 I uke 36 med nr to nå. Syntes første graviditet gikk sent, men denne har vart i ca tre år. Var sliten og trøtt forrige gang også, men kom ovapå etter uke 24 omtrent og var i storform mot slutten. Lite smerter. Denne gangen har jeg vært utslitt siden mai, og har nå så lite å gå på at jeg har blitt delvis sykemeldt for å klare hverdagen. Har så mye smerter i bekkenet at gåturene begrenser seg til de 400 meterne til barnehagen. Så graviditet nr 2 er mye verre enn den første synes jeg. Har kanskje litt mer forventninger til det som kommer denne gangen da. Og en innstilling på at jeg kommer til å overleve fødsel 😂 Anonymkode: b1209...d96
Brud2014 Skrevet 5. november 2021 #3 Skrevet 5. november 2021 Ingen bekkenplager med nr 1, veldig store bekkensmerter med nr 2. Eller var svangerskapene veldig like i mitt tilfelle
kankankan Skrevet 5. november 2021 #4 Skrevet 5. november 2021 Jeg er gravid i uke 21 med nummer 2, og har helt motsatt opplevelse. Tiden flyr avgårde. Jeg legger meg samtidig med treåringen innimellom, men ellers er kroppen bra. Full jobb og null problemer. Denne gangen vet jeg hva jeg går til, så da er det ikke noe stress med forberedelser. Blir samme kjønn som sist, så jeg trenger ikke handle inn noe heller. Anbefales, med andre ord 😅
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #5 Skrevet 5. november 2021 Jeg er gravid i uke 14 med nummer to. Veldig like svangerskap så langt symptommessig, kvalm og trøtt i første trimester men ellers overkommelig. Jeg syns faktisk det har gått mye fortere så langt enn med første, da føltes første trimester uendelig treigt. Det var nok litt fordi jeg opplevde en spontanabort sent i første trimester før jeg ble gravid igjen med datteren min - så jeg både turte ikke tro at det skulle gå bra andre gangen, og var også veldig, veldig lei av å måtte gå gjennom samme prosessen med kvalme osv. en gang til. Denne gangen har jeg hatt mindre tid til å gruble over graviditeten, og det er egentlig like greit. Ellers er den største forskjellen fra sist hvor fort magen virker å komme! Syns jeg ser ut som om jeg er mye lengre på vei enn på tilsvarende tidspunkt forrige gang. Anonymkode: 0f647...653
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #6 Skrevet 5. november 2021 Siden vi hadde et barn fra før, gikk nr 2 svangerskapet fort. Med første satt jeg og nileste på nett om alle utviklingsstegene hver dag, var på forum for gravide - mens med nr 2 var jeg jo opptatt med nr 1 Svangerskap nr 3 gikk altfor fort, siden vi da hadde 2 barn fra før. Anonymkode: 0927e...f5d
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #7 Skrevet 5. november 2021 Nr 1: lite kvalm, svangerskapet gikk som en drøm, ingen hovenhet eller plager Nr 2: kvalm, oppkast, helt utmattet, sinnsykt trøtt Bare i uke 11 nå.. Anonymkode: 78b73...b87
Amatariel Skrevet 5. november 2021 #8 Skrevet 5. november 2021 Veldig stor forskjell psykisk her. Med nr.1 hadde jeg ikke en bekymring i verden og ante ikke om alt som kunne gå galt. Syns svangerskapet gikk raskt og vips var babyen bare der. Med nr.2 hadde jeg 'lært' meg om alt som kunne gå galt, lest utallige skrekkhistorier om aborter o.l på nett Så jeg ble temmelig angstfull. Men jeg koste meg mer med redebygging med nr.2 da. Hadde ingen penger med nr.1 og kjøpte ikke inn noe. Arvet alt og fikk gaver. Veldig glad og takknemlig for det selvsagt. Men situasjonen var annerledes med nr.2. Da fikk shoppegenet kjørt seg litt, og jeg fikk bl.a kjøpt drømmevognen, og ellers utstyr/klær som jeg hadde lyst på.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #9 Skrevet 5. november 2021 Bare i uke 15 med nr. 2, men gått mye fortere denne gangen. I tillegg har jeg vært mye roligere og «sikker» på det skal gå fint (2 spontanaborter før nr 1 i uke 8 og 11) men allikevel ikke vært særlig bekymret. Venter samme kjønn med nr 2 og hittil har symptomer vært ganske like, kanskje litt mer kvalm denne gangen. Føler som en over her sier at jeg føler magen kommer tidligere og føler meg kanskje litt mer gravid nå enn jeg gjorde på samme tidspunkt sist. Kan skyldes at jeg denne gangen la på meg 2-3 kg ganske fort (men så stoppet det opp igjen) mens forrige gang så tok det lengre tid før kiloene kom. Så har liksom følt at buksene har strammer siden positiv test nesten. Spent på resten av svangerskapet, hadde lite plager sist. Anonymkode: e3b84...fca
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #10 Skrevet 5. november 2021 Tiden gikk mye fortere, var ikke så opphengt i selve svangerskapet. Alle plager hadde jeg hatt tidligere, så de ble mindre vonde fordi de var «kjent» på en måte. Glemte derimot hvor tungt det var mot slutten. Så det var kjipere og tyngre de siste ukene med nummer to. Kjente morsfølelsen fra første ultralyd med nummer to, tok lang tid med nummer 1 - kom vel da han var 1,5 Hyperemesis med første. Skikkelig svangerskapskvalme med andre. Følte meg like lett i andre trimester med begge. Anonymkode: 3129d...848
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #11 Skrevet 6. november 2021 Syns det gikk fortere inntil nå nylig, uke 28. Nå går det like treigt, utålmodig Ellers er alt tyngre. Jeg var 10kg tyngre pregravid denne gangen, og det merkes. Jeg har fått fortere vondt i ryggen, men så har jeg også en (straks) 3 åring jeg løfter på titt og ofte denne gangen. Jeg kjenner tendenser til halsbrann, bare at det er ikke syre og svie enda, bare mageinnhold som kommer opp i en ufrivillig rap, hadde ikke noe slikt sist. Mer hodepine denne gangen. Tisser omtrent en gang i timen, også om natten, og slik har det vært siden midten av første trimester. Og sånn mentalt sett så bytter jeg omtrent annenhver dag på å angre eller glede meg over å få en til, at storesøster skal få et søsken. Den ene dagen angrer jeg, for endelig sover hun natten igjennom og ting er ganske greit og så kommer vi og kaster en baby inn i mixen. Den neste dagen gleder jeg meg til babytiden igjen, tenker at det blir å gå smooth og at de er heldige som får søsken i hverandre. Anonymkode: 3b60c...3ac
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #12 Skrevet 6. november 2021 Med nummer en var jeg bekymret for alt mulig, roligere når jeg gikk gravid med nummer to. La på meg mer andre gangen, og hadde veldig problemer med bekkenet (ble aldri helt god etter første svangerskap). Var også mye mer sliten, siden jeg allerede hadde ett barn å ta vare på, og jeg stod lenger i jobb til tross for mer vondter. Anonymkode: d3b89...398
Arkana Skrevet 6. november 2021 #13 Skrevet 6. november 2021 Tiden gikk mye fortere, men formen var mye verre. Første svangerskap gikk veldig greit uten nevneverdige plager, mens i andre hadde jeg null energi, fikk forkjølelse etter forkjølelse og alle etterfulgt av enten bronkitt eller bihulebetennelse og hele tredje trimester hadde jeg masse kynnere og nedpress samt grusom halsbrann. Tredje svangerskap var mye lettere igjen, så det var bare det andre som var skikkelig tungt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå