Gå til innhold

Hevnmelding til Bv, erfaringer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer har en gang meldt naboen her til barnevernet, ikke anonymt fordi vi er mennesker som står for det vi sier. Dette er mange måneder siden. I dag så ringte det på døren min, og når jeg åpnet sto altså faren til han som bor under meg på døren min, han lager en stor scene over at jeg nå hadde meldt sønnen hans igjen, hva jeg hadde så i mot de barnevernsdrama hadde sagt det var jeg som meldte og alt mulig. Så nå har de visst blitt meldt igjen, men av noen andre en meg faktisk. Jeg fikk fomlet opp mobilen kjapt og trykket video sånn at jeg fikk opp lyden, og da sa han at han skulle melde meg inn til barnevernet hvis jeg drev og meldte dem. HUSK, det er ikke vi som har ringt inn annet enn en gang. Det var ett helt ekstremt rabalder, smelling, barnegråt og krangling der i dag, så at noen andre ringte sjokkerer meg ikke. Men de er nå skråsikker på at det var meg, og derfor skal de hevn melde 🥲🤨 Sorry for skrivefeil, evt litt rotete innlegg. Fortsatt litt fortumla over hele opplevelse, er visst ikke helt vandt med å få kjeft av 2 menn som er rundt 30 og 60 😅

Anonymkode: 8c0e8...836

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hele spørsmålet mitt er egentlig deres erfaringer med hva barnevernet gjør når det er tydelig hevn? 😜

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hele spørsmålet mitt er egentlig deres erfaringer med hva barnevernet gjør når det er tydelig hevn? 😜

De sjekker og finner ut kjapt at det ikke ligger noe i det. Om det skjer ofte og de ikke er bekymret så vil dere kanskje få en telefon om at noen har meldt dere igjen og det er det. I blant hører man ikke noe fra de en gang. 

Anonymkode: a6cb4...42d

• Liker 4
Skrevet

Noen sendte en falsk bekymring på meg en gang. Det ble gjennomgått som en vanlig bekymring, med nakrotikatest, samtale og hjemmebesøk, men til slutt henlagt, da ingenting stemte.

Det tok et par år før jeg fant ut hvem som hadde gjort det. Og jeg er sint for dette den dag idag, da bekymringen bare var full av oppspinn og alltid vil ligge i "systemet". Det skal mye til før man melder noen til bv, og gjør man det med fullt navn og velger å stå i det, må man nesten regne med mot-reaksjoner også. Bv kunne holdt deg anonym. Ville varslet bv om trusselen om "hevn".

Anonymkode: c764b...400

• Liker 3
Skrevet

De åpner undersøkelse og dere må på ett møte, infoen kommuner må man også ha hjemmebesøk. Om de da er sikre på at de ikke har funnet eller vol finne noe bekymringsverdig avslutter de saken. 

Anonymkode: 0cb83...5e3

• Liker 1
Skrevet

Bv kan henlegge uten undersøkelse hvis det er opplagt at det er en hevnmelding. 

Jeg tror du kan gjøre lurt i å ringe Bv-tjenesten og fortelle om denne samtalen med far og bestefar, og også gi beskjed om at du har opptak av samtalen. 

• Liker 4
Skrevet

Takk for svar alle sammen ☺️

Ulven skrev (45 minutter siden):

Bv kan henlegge uten undersøkelse hvis det er opplagt at det er en hevnmelding. 

Jeg tror du kan gjøre lurt i å ringe Bv-tjenesten og fortelle om denne samtalen med far og bestefar, og også gi beskjed om at du har opptak av samtalen. 

Takk for svar, ja jeg har tatt en tlf ned allerede 😊

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tragisk og trist at folk melder til barnevernet for å hevne seg. Det skal være høy terskel. Man skal ikke melde for filleting og heller ikke for hevn. Det ødelegger så for de som faktisk trenger hjelpen.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...