Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 15 og er gravid for første gang. Har  til nå nesten ikke kjent at jeg er gravid fra uke 11-15.  Ingen smerter eller ubehag i lysken eller nedre del av magen. Igår og idag derimot har det vært mye, men jeg vet ikke hvordan det ikke skal kjennes ut og om det er magen ( tarmen) som er vond eller graviditet. Jeg tror det kan være tarmen, men samtidig at livmoren vokser. Hvilke smerter er naturlig å ha og hvilke smerter er det man skal være obs på egentlig ? Hvordan kjenner man forskjell på om det er nedre del av tarmen som er vond og ubehagelig eller om det er livmoren? 

Sikkert rare spørsmål, men men 😋

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smerter er SMERTER. Da kjenner du det.

Anonymkode: d377a...4b5

Skrevet

Jeg har også kjent på en del smerter som jeg har vært usikker på er tarm eller livmor. 

Om det er smerter i tarmen hjelper det å legge seg på venstre side og prøve å slappe av. Evt varmeflaske også. Om du kjenner det hjelper/lindrer etter litt tid kan det hende det var tarmen 😉

Førstegangs her også, så kan dessverre ikke svare på hva som er normalt eller ei. Men tenker vel at dersom du får skikkelig med smerter, så ville jeg ringt legen for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: 1f10a...f5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...