Gå til innhold

Tror jeg er gravid og har litt panikk(6 mnd siden fødsel)

Anbefalte innlegg

Skrevet

her sitter jeg med stikking i magen, mensenmurring og hodepine, som er akkurat det som skjedde sist gang. Vi hadde et uhell, men jeg trodde jeg var på den sikre perioden i syklusen så jeg tenkte at sjansen var ekstremt liten. 

kjenner jeg får panikk, babyen vår er 6 mnd og jeg har fremdeles litt vondt i bekkenet og en del av vekten fra forrige svangerskap. Hva gjør jeg hvis jeg er gravid? Kan det gå bra? Har jo ikke lyst til å ta abort, men er redd for kroppen og helsen min😭😭 

Anonymkode: e0087...8bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde da først ventet for å vite om jeg faktisk var gravid ..

Anonymkode: 84a82...520

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde da først ventet for å vite om jeg faktisk var gravid ..

Anonymkode: 84a82...520

Så klart, men er ca 7 dager siden det skjedde og det var nøyaktig 7 dager at disse symptomene kom sist og. Pluss at jeg ikke har noe spotting eller andre tegn til mensen og det har jeg alltid.

Skrevet

Altså, 6mnd etter fødsel er det jo mange som blir planlagt gravide fordi de ønsker to tette. Det hadde vært for tidlig for meg, men det går jo tydeligvis greit for mange. Men ikke ta sorgene på forskudd. Ta en test, den vil mest sannsynlig være positiv dersom symptomene du kjenner skyldes graviditet💁‍♀️

Anonymkode: 4a842...f53

Skrevet

Ta en test først og finn ut. Hvis den viser positiv er det nesten du og mannen din som må ta valget, og ikke oss på KG. 

Anonymkode: 8fdf9...448

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ta en test først og finn ut. Hvis den viser positiv er det nesten du og mannen din som må ta valget, og ikke oss på KG. 

Anonymkode: 8fdf9...448

Ja, det skal vi. Men mannen er på jobbtur og vil ikke sende melding om dette nå. Så måtte bare få det ut et sted.

• Liker 1
Skrevet

Tror det vil gå helt fint hvis du faktisk er gravid. Selv ble jeg gravid 10 mnd etter fødselen, skulle gjerne skjedd før.. hadde også problemer med bekken hele svangerskap og helt til 8 mnd etterpå.. så har bekkenproblemer nå også, men helt overkommelig(og folk opplever det forskjellig)… tror det vil gå helt fint jeg:)

Anonymkode: a702a...bba

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror det vil gå helt fint hvis du faktisk er gravid. Selv ble jeg gravid 10 mnd etter fødselen, skulle gjerne skjedd før.. hadde også problemer med bekken hele svangerskap og helt til 8 mnd etterpå.. så har bekkenproblemer nå også, men helt overkommelig(og folk opplever det forskjellig)… tror det vil gå helt fint jeg:)

Når det er sagt så krever svangerskapet her veldig mye av meg. Har mer mangler og trenger mer tilskudd. Men utover det skal det nok gå bra. Ungene får nok et fint og tett forhold😅

Skrevet

Vi planla det alkurat slik og det gikk kjempebra! Var bare noen få uker i jobb mellom permisjonene. Har hatt uendelig mye gøy med de to, som veldig snart ble gode lekekamerater. Stordriftsfordeler på alt. Lett å finne på ting i ferier også. 

Anonymkode: 89e44...5dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så klart, men er ca 7 dager siden det skjedde og det var nøyaktig 7 dager at disse symptomene kom sist og. Pluss at jeg ikke har noe spotting eller andre tegn til mensen og det har jeg alltid.

7 dager er for tidlig for symptomer uansett.

Anonymkode: 1bae1...f97

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Si ikke det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ikke for meg. Hadde det sist og visste i noen dager før positiv test at jeg var gravid.

Skrevet

Jeg ble planlagt gravid med nr 2 seks mnd etter fødsel. Gikk finfint det :) Altså, jeg hadde mer bekkenplager, men fysio hjalp betraktelig. Utover det var det et helt vanlig svangerskap. Rask drømmefødsel :)  Jentene har et veldig godt forhold nå, så angrer ikke selv om det er ganske hektisk første året😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...