Gå til innhold

Damer i langvarig forhold, blir dere gretten/sur en stund uten sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg er sexgal? Tenker på sex hele tiden, og skulle så ønske min mann ville ha mer sex. Hvis det går 1 uke uten sex, blir jeg veldig sur og gretten. Er det normalt? 

Anonymkode: 54ce2...d54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer, du er sunn og frisk.

Anonymkode: c1600...f10

• Liker 6
Skrevet

Jeg er mann, og må kjempe hardt med meg selv for å ikke komme med noen gretne utfall hvis det går to uker.

Ikke vær for hard mot meg. Jeg skjønner utmerket godt hvor dumt det er. Det er sårt å bli avvist, og det kreves litt selvdisiplin for å være helt voksen og rasjonell.

Anonymkode: f7950...732

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er mann, og må kjempe hardt med meg selv for å ikke komme med noen gretne utfall hvis det går to uker.

Ikke vær for hard mot meg. Jeg skjønner utmerket godt hvor dumt det er. Det er sårt å bli avvist, og det kreves litt selvdisiplin for å være helt voksen og rasjonell.

Så det handler om nærhet og tilknytning, ikke bare det å få utløsning?

Anonymkode: fb998...f39

Skrevet (endret)

Du er drømmedame når det kommer til sex. Menn som vil ha mindre sex enn kvinner er skeive 

Endret av knulleGuden666
  • Liker 2
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Helt normalt. Jeg blir ikke så gretten akkurat mer lei meg, men litt i samme gate kanskje. Vet ikke hvorfor, men jeg får en følelse av at jeg ikke er god nok når det går lenge mellom hver gang, litt dumt kanskje, men fornuft å følelser henger ikke alltid sammen. 

Skrevet

Min naturlige lyst/behov- syklus er å trenge sex hver andre til tredje dag. Slik har det egentlig alltid vært, bortsett fra ved nyforelskelse (da kåt nærmest konstant) og i perioder hvor jeg har vært veldig stresset og sliten (da tar det lengre tid før jeg naturlig blir kåt, uten ekstra innsats).

Så jeg synes absolutt ikke du er sexgal eller unaturlig dersom du blir gretten når det går over en uke. Det ble jeg også da jeg var i forhold med mann som hadde en naturlig syklus på behov for sex en gang i uka. 

Det er stor variasjon i syklus for lyst og behov for sex, og blir fort vanskelig når man er i forhold med en som har veldig ulikt behov fra det en selv har. Beste er å være i forhold til en som har kompatibelt nivå i den grad at begge er tilfreds med det kompromisset som da blir faktisk hyppighet. Altså helt likt er ikke nødvendig, men at det man møtes i er ok for begge. Da bør det ikke være veldig stor forskjell, for dess større ulikhet i behov dess vanskeligere er det å finne den gyldne middelvei begge lever godt med. 

Ingen lystrate er feil, men helst bør man nok leve med en som passer med deg også der. Vanskelig når man ikke gjør det. 

Nei det er ingenting galt med deg. Du har en velfungerende seksualitet. Bare synd dere har så ulikt nivå at det blir vanskelig. Det er som regel den med minst lyst som da styrer hvor ofte det blir, siden de fleste av oss (heldigvis!) ikke synes noe om å gå løs på uvillig partner. 

Lyst kan til viss grad utvikles, for å møtes bedre. Da må det kommunikasjon, vilje og innsats til. Du må først og fremst finne ut hva som trigger ham. Vi har svært ulike triggere vi mennesker. Det er ikke gitt at det visuelle, sexy undertøy og intime berøringer er hva som trigger menn. Vi kvinner tror ofte det, og blir skuffet når slikt ikke virker. 

• Liker 6
Gjest Paramount
Skrevet

For meg handler det mest om nærhet, intimitet og ikke minst masse håp😅. Elsker flørt og fristelser. Er disse tre tingene på plass kan jeg vente så lenge jeg må. Har ingen ting mot å være kåt, er godt vant med det, og trives veldig som det :).

Skrevet

Ja, jeg mister helt gnisten om sex uteblir i langvarige forhold. Det var grunnen til at jeg gjorde det slutt med min forrige kjæreste. Han var aseksuell, men "glemte" visst å informere meg om det da vi datet. Kastet bort to år på den sofapoteten. 

Anonymkode: 02b5c...f1b

• Liker 4
Skrevet

Helt normalt. Kan gå greit i perioder uten sex grunnet sykdom osv, men det krever litt at man er intime på andre måter. Har veldig behov for kroppskontakt og nærhet først og fremst, men sex er absolutt veldig viktig for meg.

Anonymkode: 678c3...29a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Lurer på om jeg er sexgal? Tenker på sex hele tiden, og skulle så ønske min mann ville ha mer sex. Hvis det går 1 uke uten sex, blir jeg veldig sur og gretten. Er det normalt? 

Anonymkode: 54ce2...d54

1 uke...?..Jeg går på veggen etter en dag....🙄...etter en uke vil jeg mest sannsynlig gnage av listverk og lysbrytere i samme veiva...😬🙈

Skrevet

Nei jeg blir ikke gretten. Er jeg kåt, og vi ikke har hatt sex på en stund, bruker jeg ordene mine og snakker med min partner. 
Sånn unngår man surskap i vårt forhold :)

• Liker 1
Skrevet

Nei, blir ikke gretten😊

Skrevet

Nei, tvert i mot 😆

Anonymkode: 5b78b...0ad

• Liker 2
Skrevet

Er fremdeles forelska i hverandre, så har ganske ofte sex. Likevel hender jo det går noen dager mellom om vi er opptatt med jobb og barn eller annet, men blir ikke sur eller gretten. Blir vel heller ekstra kåt, savner det intime og gleder meg til neste gang. 🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Så det handler om nærhet og tilknytning, ikke bare det å få utløsning?

Anonymkode: fb998...f39

Ja.

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg blir det. Eller en blanding mellom gretten og såret. Føler meg ikke bra nok når det går for lang tid uten. Jeg har selv større behov for sex en kjæresten(som er mann), og det er ofte opphav til litt dårlig stemning. Vi har ulike måter å vise/føle kjærlighet på, og for meg er det ekstra viktig med ord og nærhet.

Jeg har prøvd å ta initiativ når det går litt for lang tid, men blir så veldig lei meg når han avviser. Han har avvist hvert forsøk i ca. 1 år nå. For å beskytte meg selv tar jeg ikke initiativ lenger, for det drar ned selvtilliten min og følelsen av å være elsket så ekstremt mye for meg. Så vi har bare sex når han tar initiativ. 

• Liker 2
Gjest Hottentått
Skrevet

Føler meg ikke sexgal akkurat, men det plager meg at vi ikke har mer sex enn vi har. Vært sammen i 8 år og har to barn. Jeg blir ganske gretten av det fordi jeg føler forholdet visner..

Skrevet

Noen ganger er vi så travle med alt mulig annet, at det ikke blir sex på en stund. I starten blir jeg litt gretten/lei meg og tenker mye på sex og at jeg savner det. Da føler jeg meg litt sexgal, ja.

Men etter en stund så er det akkurat som om jeg skrur av. Da kjennes sex ut som en merkelig aktivitet som egentlig ikke tiltrekker meg. Det jeg savner mest da, er nærhet. Ikke sex.

Det kan være litt tungt å «komme i gang igjen», men det hjelper veldig hvis vi fokuserer på hverandres kjærlighetsspråk en periode.

Skrevet

Kan bli litt smågretten,ja🤣

Men går heldigvis ikke lenge uten sex😛

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...