Gå til innhold

Absolutt ingen tegn til mensen - gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Normalt får jeg mensensmerter og kviser en uke før mensen, men nå skal jeg ha mensen om 4 dager og har ikke tegn til at mensen skal komme. Ingen smerter, ingen hovne pupper eller noe. Kan det være jeg er gravid?

Tok test idag og den var helt hvit, negativ. Er 4 eller 5 dager til jeg skal ha mensen, sist syklus var på 27 dager men noen er på 28. Ville testen vist positiv idag? Hadde eggløsning 27 oktober 

Anonymkode: 538e2...5d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen vet.

Ta en test om 4 dager.

Anonymkode: 67291...a84

• Liker 2
Skrevet

Du er nok gravid. Gravid med trillinger.

Anonymkode: a0edf...821

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok også test fem dager før mensen (tidlig-test) og den var helt hvit. Tok igjen idag, tre dager etter mensen skulle kommet og den var negativ igjen. Så kom mensen i ettermiddag. 

Det er selvsagt mulig du er gravid, men du ville kanskje fått en svak strek nå. Eneste måten er å teste igjen om et par dager.

Anonymkode: edfc9...a53

• Liker 1
Skrevet

Syklus og pms symptomer kan variere noe voldsomt fra gang til gang. Etter å ha prøvd snart ett år og vært oppmerksom på både syklus og symptomer kan jeg underskrive på det. Ingenting er skrevet i stein når det gjelder kvinnens syklus. 

Ta en ny test når du egentlig skulle hatt mensen, eneste måten å få svar på.

Anonymkode: 02487...5ed

• Liker 2
Skrevet

Ingen kan svare deg på dette.

Men det jeg kan svare deg på er at det er mulig å få negativ test 4-5 dager før forventet mens, men likevel være gravid. Fordi det kan ta litt lengere tid for noen å bygge opp nok hcg i kroppen (hormonet testene tester for), og det varierer litt når egget fester seg i livmorslimhinnen (det er da man begynner å produsere hcg). Så du bør ta en test igjen etter forventet mens evt. er uteblitt. 

Anonymkode: a18c1...389

Skrevet

Neida skjønner at ingen kan svare meg sikkert :-) men lurer på om noen har opplevd det samme? Jeg tester med metode strimler, som står det kan påvises 6 dager før. Men om eggløsning var 27. Oktober er jeg idag 10 dpo tror jeg? Har testet igjen idag og ingen tegn til strek. Er det noen andre tester som er bedre enn disse? 

Syns det er så rart, vet syklus kan variere men jeg har alltid sterke smerter før mensen, i tillegg regelmessig syklus på 26-28 dager. Jeg er idag på syklus dag 25. Er litt øm i puppene idag 

Skrevet

Står på appen jeg har at det er 3 dager til mens 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...