Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Hvis jeg mangler 2 år på videregående og 1 år i praksis (3totalt) så lurer jeg på om det er mulig å fullføre vgs via nettet ? 

Anonymkode: 6fcb5...c17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg (TS) er forresten 31 år.

Brukte opp mine 3 skjangser til å gå vgs1 så har jo egentlig ikke rett til mer dekt ialefall. 

Skrevet

Kan si hva som gjelder i mitt fylke iallefall (Nordland): hvis du er under 25 og ikke-rettselev så kan du likevel få elevplass i ordinær klasse dersom det fremdeles er ledige plasser igjen etter at rettselever har fått plass.

Feks har vi på min skole en vg1-klasse elektro med 15 plasser. 12 plasser er fylt opp av rettselever, men det var også ikke-rettselever på venteliste. Vi fylte opp klassen med tre av dem.

Så fins det både voksenklasser (om du er over 25) og nettskoletilbud.

(Men er du sikker på at du ikke har vanlig elevrett lengre? Du har jo rett til å ta omvalg. Kontakt din nærmeste vgs og få klarhet i det først)

• Liker 1
Skrevet

Leste fort, ser du er 31. Voksenklasser eller nettskole 😊Mange muligheter!

Skrevet

Flott at du tar initiativ til å fullføre videregående utdanning! Her kan du finne informasjon:

https://utdanning.no/tema/hjelp_og_veiledning/videregaende_som_voksen

https://www.vilbli.no/nb/nb/no/voksen/a/031261

Hvis du synes det er vanskelig å finne fram, ta kontakt med opplæringskontoret i fylkeskommunen. Du bør nok ha en ide om hva du tenker passer for deg. Stå på, dette klarer du.

• Liker 2
Skrevet

Må bare takke dere alle for nyttige linker, gode råd, masse info og gode lykke ønskninger 🤗 hjalp meg langt på vei. 

Skrevet

Opplæringskontoret i fylkeskommunen ja. :)

jeg var selv voksen elev frem til i sommer, da fullførte jeg endelig vgs. 😊 Gikk i klasse med bare voksne elever, veldig kjekt og greit opplegg. 

Anonymkode: 9aef8...a03

Skrevet

Og en ting til: i min kommune er det både opplæringskontor og et Karrieresenter. Her er sistnevnte samlokalisert med videregående skole. Det er nok hjelp å få begge steder. Karrieresenteret her har også en ansatt som er ansvarlig for nettskolen, er usikker på om dette er likt organisert overalt. Men iallefall kan Karrieresenteret hjelpe deg med å få kartlagt hva 'du har' og hvilke muligheter som fins (det er altså ikke bare for folk som er karrierejegere/ønsker toppsjefstilling). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hei:)

Hvis jeg mangler 2 år på videregående og 1 år i praksis (3totalt) så lurer jeg på om det er mulig å fullføre vgs via nettet ? 

Hvordan fullførte du ikke?  

Anonymkode: f6b61...afc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...