Gå til innhold

Jeg hat helikopterforeldre! De syr puter under armene på lillebror som er 20 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er voksen-38 år gammel og har en 18 år yngre lillebror som ikke har lært noe om livets utfordringer. De gjorde nærmest leksene hans og han bor hjemme enda. Har fast jobb, betaler ingenting selv og kjører rundt i deres bil, ettersom hans egen ikke er brukbar nå. Selv tar de flere busser når de skal på jobb eller annet, for at sønnen skal bruke bilen…har mange eksempler, men kjenner det er irriterende og at han ikke lærer noen ting om hvordan livet er. Gjør ingenting hjemme heller. Hvordan skal han klare seg ute i verden med disse forutsetningene? 
Ikke så mye jeg får gjort med dette så ville vel egentlig bare få ut litt frustrasjon🙄🙄

Tror det blir gjort av godhet, men blir dumsnillhet i mine øyne. 

Anonymkode: ea44c...e8d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i samme situasjon, men min bror er 28... De gjør det bare for å føle at noen trenger de.. Ren egoisme

Anonymkode: 6bea9...a32

Skrevet

Høres ikke helt bra ut. Har du snakket med foreldrene deres? 

Anonymkode: 10187...5c3

• Liker 1
Skrevet

Skuffende. Jeg trodde foreldrene dine er piloter av helikopter. Dette har ingenting med helikopter å gjøre. Bare foreldre som skjermer bort barnet sitt.

Anonymkode: 89f6b...253

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ikke helt bra ut. Har du snakket med foreldrene deres? 

Anonymkode: 10187...5c3

Jeg har antydet at de burde sette grenser for denne bilbruken-tidligere sa jeg at de ikke burde gjøre leksene for ham eller skrive jobbsøknader for ham-men de hører ikke på det øret🙄

Det har gått utover mine barn-som de har hatt mindre tid til for de måtte gjøre leksene til lillebror..og når han var ferdig med lekser og begynte i jobb, så ble det andre ting som han skulle ha hjelp til.

Virker som han ikke forstår hvor lett han har det heller-tar alt som en selvfølge..skal de på ferie så pakker de kofferten hans…

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skuffende. Jeg trodde foreldrene dine er piloter av helikopter. Dette har ingenting med helikopter å gjøre. Bare foreldre som skjermer bort barnet sitt.

Hvis du leser om helikopterforeldre så stemmer det ganske bra med beskrivelsen

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du leser om helikopterforeldre så stemmer det ganske bra med beskrivelsen

Det er ikke noe som heter helikopterforeldre med mindre det er snakk om noens foreldre som er helikopterpiloter av yrke. Slike liksomord er ikke en ekte ting. Her er det snakk om foreldre som behandler det ene barnet feil. 

Skrevet

Jeg forstår meg ikke på sånne folk. Det er jo oppskriften på å ha en dysfunksjonell 40-åring i hjemmet sitt om noen år. Hva slags jenter/kvinner tror de vil ha en voksen mann som bor hjemme hos foreldrene sine? 

Det finnes ikke et kvinnemenneske med vettet i behold som vil ta i en fyr med boevne som en 10-åring 🙄

Skrevet

Samme her, men broren min er 22

Han begynte riktignok å studere i år (før det var han bare hjemme uten studier eller jobb). Foreldrene mine kjøper alt av pensumbøker til skrivebøker til sokker for ham. Han betaler ingenting (selv ikke julegaver som han gir til andre), har ingen plikter hjemme, og vet enda ikke hvordan man vasker klær eller lager noe annet til middag enn ristorante 

Meg har de derimot helt andre forventninger til og alt av husarbeid blir lesset på meg (25) de få gangene i året jeg er hjemme på besøk. Utrolig frustrerende

Anonymkode: 5cc31...f68

Skrevet

Høres ut som min lillebror. Jeg er 30, har ikke fått noe gratis her i livet. Min lillebror på 21 får alt pent i fanget, mens min lillesøster på 19 igjen er selvstendig og jobber hardt for det hun ønsker, stikk motsatt av bror. Jeg kan ikke forstå hvorfor lillebror blir dullet med, vi jentene har aldri blitt det. 

Anonymkode: 3cb8e...2bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...