AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #1 Skrevet 5. november 2021 Tropper opp i butikker og på kjøpesentre med syke barn! 🤬 Tror dere ikke vi andre forstår at ungene er syke og hjemme fra skole og barnehage når de omtrent hoster opp lungene og/eller snørra renner og dere oppsøker butikker på dagtid?! Jævlig irriterende at dere ikke bare kan holde dere hjemme så lenge det er sykdom på gang! Anonymkode: 98fa2...4b0 48
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #2 Skrevet 5. november 2021 Kanskje de har vært innom lege? Kanskje de må innom butikk og apotek på veien? Anonymkode: 0dd46...3d0 31
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 5. november 2021 Du er klar over at det er planleggingsdag flere steder i landet i dag? Du er klar over at små barn, spesielt barnehagebarn går rundt med restsymptomer på forskjølelse hele høsten/vinteren? En forelder ville aldri dra med seg ett syk barn på butikk/kjøpesenter med mindre det var tvingende nødvendig. Barn med restsymptomer vil du nok dog finne over alt. Eller mener du at alle små barn skal stenges inne fra september til mai? Anonymkode: 8febe...6aa 98
tussi84 Skrevet 5. november 2021 #4 Skrevet 5. november 2021 Hvor lenge mener du man skal holde seg hjemme mener du? Til barnet hverken snørrer eller hoster noe mer? Det kan ta lang tid, spesielt med de forkjølelsene som er nå. De er kraftige og langvarige. Gutten våres feks har vært forkjølet nå i 2 og en halv uke. Til og med tatt corona test på han, og den var negativ. Allmenntilstand er bra og han har ingen feber, men fortsatt snørrer han, hoster, og er tett I nesa og pusten. Når det er sagt så holdt vi han unna offentlighet den første uka han var syk, men vi må handle etterhvert vi også. Bleier, mat, hygiene artikler etc. Vi prøver å gjøre slik at han kan være hjemme med en av oss, mens den andre handler men det er ikke alltid det går. Da må den som handler ta med oss barnet i butikken. 24
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #5 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kanskje de har vært innom lege? Kanskje de må innom butikk og apotek på veien? Anonymkode: 0dd46...3d0 Vi har verken mat eller medisiner i faghandelen jeg jobber. Drittlei egomennesker som dette! Vi andre har ikke lyst til å bli smittet og ungen har det definitivt bedre hjemme. Anonymkode: 98fa2...4b0 19
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #6 Skrevet 5. november 2021 tussi84 skrev (5 minutter siden): Hvor lenge mener du man skal holde seg hjemme mener du? Til barnet hverken snørrer eller hoster noe mer? Det kan ta lang tid, spesielt med de forkjølelsene som er nå. De er kraftige og langvarige. Gutten våres feks har vært forkjølet nå i 2 og en halv uke. Til og med tatt corona test på han, og den var negativ. Allmenntilstand er bra og han har ingen feber, men fortsatt snørrer han, hoster, og er tett I nesa og pusten. Når det er sagt så holdt vi han unna offentlighet den første uka han var syk, men vi må handle etterhvert vi også. Bleier, mat, hygiene artikler etc. Vi prøver å gjøre slik at han kan være hjemme med en av oss, mens den andre handler men det er ikke alltid det går. Da må den som handler ta med oss barnet i butikken. Jeg mener at så lenge ungen er hjemme fra skolen, har det heller ingenting på butikken å gjøre. Unger peller på ALT med bakteriehendene sine. Anonymkode: 98fa2...4b0 36
tussi84 Skrevet 5. november 2021 #7 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har verken mat eller medisiner i faghandelen jeg jobber. Drittlei egomennesker som dette! Vi andre har ikke lyst til å bli smittet og ungen har det definitivt bedre hjemme. Anonymkode: 98fa2...4b0 Hvor lenge tror du man er smittebærere egentlig? Fasit ved forkjølelse: noen dager før Man blir smittet og noen dager etter utbrudd. Enn er ikke smittebærer 2 uker etterpå.. Og det kan like godt være voksne som du skulle bli smittet av. Det er fullt lovlig å bevege seg ute med forkjølelse. (Forutsatt at man har sjekket seg for corona og den er negativ) Du kan også bli smittet av voksne som ikke har fått symptomer enda selv. 21
tussi84 Skrevet 5. november 2021 #8 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg mener at så lenge ungen er hjemme fra skolen, har det heller ingenting på butikken å gjøre. Unger peller på ALT med bakteriehendene sine. Anonymkode: 98fa2...4b0 Det er det jo foreldrene som må veilede de til å ikke gjøre. Det handler om oppdragelse. 6
Maleficenta Skrevet 5. november 2021 #9 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi har verken mat eller medisiner i faghandelen jeg jobber. Drittlei egomennesker som dette! Vi andre har ikke lyst til å bli smittet og ungen har det definitivt bedre hjemme. Anonymkode: 98fa2...4b0 kanskje forelderen var slene med kiden og måtte ta med ungen å handle da? eller dkulle hun etterlatt ungen alene hjemme? 8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #10 Skrevet 5. november 2021 Det er planleggingsdag for mange Anonymkode: 7b70c...226 9
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #11 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg mener at så lenge ungen er hjemme fra skolen, har det heller ingenting på butikken å gjøre. Unger peller på ALT med bakteriehendene sine. Anonymkode: 98fa2...4b0 Du får la vær å pelle på ting du da, så går det nok bra. Anonymkode: 5d079...afd 11
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #12 Skrevet 5. november 2021 Ha ha tipper mammaen din gjorde det sammen, bare at da var du barnet som pellet på ting. Du kunne like gjerne endret topic til hva feiler det syke folk som kommer på jobb, går i butikker osv. Ser det støtt og stadig, selv i disse tider. Anonymkode: 96a2e...829 4
Drizzt Skrevet 5. november 2021 #13 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Tropper opp i butikker og på kjøpesentre med syke barn! 🤬 Tror dere ikke vi andre forstår at ungene er syke og hjemme fra skole og barnehage når de omtrent hoster opp lungene og/eller snørra renner og dere oppsøker butikker på dagtid?! Jævlig irriterende at dere ikke bare kan holde dere hjemme så lenge det er sykdom på gang! Anonymkode: 98fa2...4b0 Helt enig. Jeg ser det samme. Da sier jeg klart ifra uansett om noen blir sur eller skamfull. Det verste dog var da jeg skulle møte en venninne på en cafe og dama bak kassa hostet som bare det mens hun lagde kaffe og gjorde klart noe å spise. Da sa jeg til henne at dette skal vi ikke ha og at hun burde vært hjemme når hun hoster. Andre kunder bak meg i køen ble vitner til alt og snudde seg og gikk. Så dro jeg og venninna mi også. Makan til uansvarlige mennesker. 7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #14 Skrevet 5. november 2021 Helt uaktuelt å aldri ta med ungen min med astma på butikken i hele vinterhalvåret (dvs nesten alltid fare for hosting). Synd for hysterikerne. Anonymkode: 39390...712 21
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #15 Skrevet 5. november 2021 Noen barn er jo snørrete 11 måneder i året. Man må jo kunne gå i butikken med barn selv om de har restsymptomer. Anonymkode: f1aa5...e67 10
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #16 Skrevet 5. november 2021 Drizzt skrev (3 minutter siden): Helt enig. Jeg ser det samme. Da sier jeg klart ifra uansett om noen blir sur eller skamfull. Det verste dog var da jeg skulle møte en venninne på en cafe og dama bak kassa hostet som bare det mens hun lagde kaffe og gjorde klart noe å spise. Da sa jeg til henne at dette skal vi ikke ha og at hun burde vært hjemme når hun hoster. Andre kunder bak meg i køen ble vitner til alt og snudde seg og gikk. Så dro jeg og venninna mi også. Makan til uansvarlige mennesker. Kanskje hun hadde svelget vrangt? Da hjelper det jo med ei sur f... som klager og lager oppstyr. Hold deg unna andre mennesker til covid er utryddet hvis du ikke kan oppføre deg som folk. Anonymkode: ae35c...3df 30
tussi84 Skrevet 5. november 2021 #17 Skrevet 5. november 2021 Drizzt skrev (3 minutter siden): Helt enig. Jeg ser det samme. Da sier jeg klart ifra uansett om noen blir sur eller skamfull. Det verste dog var da jeg skulle møte en venninne på en cafe og dama bak kassa hostet som bare det mens hun lagde kaffe og gjorde klart noe å spise. Da sa jeg til henne at dette skal vi ikke ha og at hun burde vært hjemme når hun hoster. Andre kunder bak meg i køen ble vitner til alt og snudde seg og gikk. Så dro jeg og venninna mi også. Makan til uansvarlige mennesker. Hun kunne hatt astma eller allergi, eller restsymptomer på forkjølelse. Evt satt noe i halsen. Enn kan fint hoste i 3-4 uker etter en forkjølelse. Det er normalt. Skal man holde seg hjemme helt fram til man ikke hoster mer mener du? Da ville ikke samfunnet gått rundt,.om folk skal holde seg hjemme i 4 uker hver gang de blir forkjølelse. Med Mindre denne personen hostet rett ut i lufta, er det ikke uansvarlig. 15
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #18 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg mener at så lenge ungen er hjemme fra skolen, har det heller ingenting på butikken å gjøre. Unger peller på ALT med bakteriehendene sine. Anonymkode: 98fa2...4b0 Må man på butikk så må man. Man trenger jo mat. Anonymkode: 3a2b2...3c3 5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #19 Skrevet 5. november 2021 Egentlig ganske lei de som drasser med seg ungene sine overalt. De er i veien! Anonymkode: 6c655...5ca 5
Drizzt Skrevet 5. november 2021 #20 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kanskje hun hadde svelget vrangt? Da hjelper det jo med ei sur f... som klager og lager oppstyr. Hold deg unna andre mennesker til covid er utryddet hvis du ikke kan oppføre deg som folk. Anonymkode: ae35c...3df Nei, hun hadde ikke det. Hun var også tett/rennende i nesa. Man hører hvis noen har svelget vrangt eller hvis det er noe annet. Jeg oppfører meg akkurat som folk bør oppføre seg. Jeg sier ifra. Hun bør holde seg unna jobb hvis hun er syk og kan spre sykdommer til kundene i cafeen. tussi84 skrev (8 minutter siden): Hun kunne hatt astma eller allergi, eller restsymptomer på forkjølelse. Evt satt noe i halsen. Enn kan fint hoste i 3-4 uker etter en forkjølelse. Det er normalt. Skal man holde seg hjemme helt fram til man ikke hoster mer mener du? Da ville ikke samfunnet gått rundt,.om folk skal holde seg hjemme i 4 uker hver gang de blir forkjølelse. Med Mindre denne personen hostet rett ut i lufta, er det ikke uansvarlig. Hun hostet rett ut i lufta. Hun er uansvarlig. Covid, RS virus, forkjølelse eller influensa - hun bør holde seg hjemme og ikke smitte kundene. Det var ikke bare jeg som reagerte. Alle i køen snudde og gikk da de så hva som skjedde. Jeg mener at hun skal holde seg hjemme eller iallefall brukt munnbind selv om det kan være restsymptomer. Vi kan ikke vite om hun er smittsom eller ei. Dessuten så har jeg ikke lyst å bli syk selv eller smitte resten av familien bare fordi en uansvarlig ansatt ikke bryr seg. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå