Gå til innhold

Har du blitt gravid selv om mannen har svært dårlig sædkvalitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det? Hvor dårlig var mannens kvalitet? Gjorde dere noe spesielt for å lykkes? 

Anonymkode: fe163...459

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg. Sendt meg gjerne PM om du lurer på noe😊

• Liker 1
Skrevet

Her har mannen nedsatt kvalitet.. Men over grensa.. Ikke blitt gravide siden 2017.. Jeg har bra med egg osv.. Men som legen sa. Kvalitet på eggene kan være redusert. Men jeg tok kun ovitrelle denne syklusen. Bare for å teste.. For se om ble vellykket eller ikke. Hvis ikke blir det ny runde med icsi på nyåret. 

Skrevet

Ja, men gjennom icsi. Klaffet på første forsøk offentlig. Prøvde før det i 6 år uten hell. 

Anonymkode: b993e...78e

Skrevet

Ja, to ganger. 

Anonymkode: ea9b5...392

Skrevet

Utdyping: 

min mann og ekskone prøvde i flere år uten hell. Han fikk påvist dårlig sædkvalitet. Flere år etter satt våre forsøk etter bare et par måneder. Forskjell: Han trente mer. Det er nok det eneste jeg vet endret seg i livsstil med unntak av ny partner. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Utdyping: 

min mann og ekskone prøvde i flere år uten hell. Han fikk påvist dårlig sædkvalitet. Flere år etter satt våre forsøk etter bare et par måneder. Forskjell: Han trente mer. Det er nok det eneste jeg vet endret seg i livsstil med unntak av ny partner. 

Samme situasjon her også :) vi prøvde i 3 måneder og ble gravide da. 

Anonymkode: 0b72b...89d

• Liker 1
Skrevet

Ja, fire ganger.

Manne har få svømmedyktige spermier, grei mengde og volum totalt. Men få som beveger seg. Fikk beskjed at det kom til å ta tid.

Gravid i pp6, mistet.

Gravid i pp18 og fikk et barn.

Neste runde. Gravid i pp11, men mistet.

Gravid i pp 12 og fikk et barn.

Anonymkode: 91b3d...435

Skrevet

Ja.. Svært dårlig på første spermprøve og anbefalinger om prøverør. Siden det var langt ventetid tenkte vi å eksperimentere litt. Han startet på selen+zink vitamin pluss høydose C vitamin. Ble da gravid PP 6 etter testen. Prøvde 1 år før utredning... 

Med andre ble vi gravid på pp7 med samme "oppskrift" på vitaminer 😆

Anonymkode: a3b58...991

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja.. Svært dårlig på første spermprøve og anbefalinger om prøverør. Siden det var langt ventetid tenkte vi å eksperimentere litt. Han startet på selen+zink vitamin pluss høydose C vitamin. Ble da gravid PP 6 etter testen. Prøvde 1 år før utredning... 

Vi tok en hjemmetest først som viste kjempebra kvalitet, deretter en prøve på klinikk som var så dårlig at de mente vi trengte ICSI. Vi startet med samme vitaminregime som du beskriver. Han har gjort meg gravid mange ganger etter det og vi har fått ett barn naturlig som blir to år neste mnd, og venter vårt andre barn (også unnfanget naturlig) om en mnd. Har mistet mange, men det viste seg at problemet lå hos meg. Da jeg fikk progesteronstøtte holdt jeg på graviditetene.

Endret av Lorieen
  • Liker 1
Skrevet

Nei, aldri. Og han har tømt seg tilsvarende egen kroppsvekt akkumulert over de siste årene. Jeg er jo en receiving-biatch, så det er ikke mangel på muligheter for tømming heller. De siste månedene har han iaf sluttet å mase om blowjobs, da jeg tror ønsket om avkom er større enn den seksuelle gleden ved å se meg spise slim. Anyway, vi er begge menn, så jeg blir ikke preggis uansett.

Anonymkode: ff196...0ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Mannen her har nettopp startet med zink+selen, q10 og omega-3. Han har tatt multivitamin siden i sommer, men følte det ikke var nok. Tar jo litt tid før det får effekt, men håper det vil gjøre neste sædprøve, som er om to mnd, litt bedre.😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja, fire ganger.

Manne har få svømmedyktige spermier, grei mengde og volum totalt. Men få som beveger seg. Fikk beskjed at det kom til å ta tid.

Gravid i pp6, mistet.

Gravid i pp18 og fikk et barn.

Neste runde. Gravid i pp11, men mistet.

Gravid i pp 12 og fikk et barn.

Anonymkode: 91b3d...435

Gjorde dere noe spesielt for å få det til? Sex annenhver dag eller lignende? Vitaminer?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja, men gjennom icsi. Klaffet på første forsøk offentlig. Prøvde før det i 6 år uten hell. 

Anonymkode: b993e...78e

Kan man gå rett på icsi før ivf, eller er det som regel motsatt rekkefølge?

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Kan man gå rett på icsi før ivf, eller er det som regel motsatt rekkefølge?

Det kommer an på sædkvaliteten. Er det få motile spermier går de som regel rett på icsi.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Er det en vitamin som inneholder alt dette? Eller kjøpte du alt hver for seg? ☺️

Anonymkode: 69acf...9cf

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.11.2021 den 0.19):

Hei! Har du noe konkrete navn og merker på de vitaminene? Hadde satt veldig stor pris! Her fikk vi skuffende resultater på mannen, er litt fortvilet...

Anonymkode: bec71...3b9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...