Gå til innhold

Leser til teoriprøve men får ikke meg med en dritt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

JEg har lest 10 kapitler på teoritentamen.no, og det er totalt 10 kap.
Jeg trodde jeg skulle få med meg ting, men når jeg tar testene får jeg bare 60% rett. Jeg føler meg så jævlig dum. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, glemmer alt fort. Burde jeg lese kapitlene om igjen?

Anonymkode: 5fedb...b04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste aldri bøkene men bestod prøven med glans.

Det jeg gjorde var å ta prøvene om og om og om igjen. Helt til jeg viste svaret. Jeg tok prøver nokså nonstop i 2 uker før jeg tok teoriprøven, for da hadde jeg såogsi alltid 100% rett på alle svarene. 
Og jeg bestod også oppkjøringen på første forsøk med ingen påmerkinger.

Anonymkode: c0973...79c

Skrevet

Studieteknikk. Ingen husker alt bare av å lese kapittel for kapittel. Man må være konsentrert, man må tenke på de store linjene, man må repetere etter å ha lest, man må ta notater, man må reflektere og finne huskeregler.

Anonymkode: c9e04...1c6

• Liker 2
Skrevet

Du bør lese ett og ett kapittel. Øvelseskjører du? Hvis ikke: ta en sykkeltur og øv på å lese og forholde deg til trafikken, husk det du leste. Prøv å forstå hvorfor regelen er som den er, da pleier det å sitte. Mengdetrening er nøkkelen. Du blir en ræva sjåfør hvis du ikke bruker tid på dette, uansett om du består.

Anonymkode: de8c4...227

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du bør lese ett og ett kapittel. Øvelseskjører du? Hvis ikke: ta en sykkeltur og øv på å lese og forholde deg til trafikken, husk det du leste. Prøv å forstå hvorfor regelen er som den er, da pleier det å sitte. Mengdetrening er nøkkelen. Du blir en ræva sjåfør hvis du ikke bruker tid på dette, uansett om du består.

Jeg tenkte på å lese ett og ett kapittel igjen, men bare at etter at jeg har lest ferdig ett kap, så tenkte jeg å ta teoritesten for hver endt kapittel. Hvordan høres dette ut? Kan dette være effektivt? Da blir det på en måte mindre å tenke på, og da lærer jeg kanskje det når det ikke er SÅ mye informasjon jeg må huske?

Skrevet

Ikke alle som burde ha lappen vet du

Anonymkode: 02aa2...261

• Liker 3
Skrevet

Drit i teorien. Ta kun testene. 

Startet å ta tester 2 dager før. Rakk akkurat å få 100% rett 2 ganger før jeg gikk inn å tok prøven. 

Fikk kun 2 feil. 

Anonymkode: 24769...77a

• Liker 1
Skrevet

Begge mine sønner benyttet teoritentamen.no. Men vi satt sammen, og diskuterte spørsmålene de var usikre på. Hva er logisk, kan du huske dette fra vi øvelseskjørte, hva tenker du er riktig og hvorfor?

Ofte sitter kunnskapen bedre om man setter egne ord på tingene, istedenfor å pugge det som står i en bok.

Lykke til! 

Anonymkode: e661e...5d6

Skrevet

Høres ut som du har lest gjennom alt en gang. Også tok du testen. Kan du starte med å lese pånytt de tema hvor du fikk feil? 

Godt råd å snakke høyt og jobbe med å forstå det du leser. Du kan lage deg rundkjøring, kryss på stuegulvet og kjøre med lekebiler. 

Også et godt råd å ta mange tester. Kanskje notere der du fikk feil og lese mer på det? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg tenkte på å lese ett og ett kapittel igjen, men bare at etter at jeg har lest ferdig ett kap, så tenkte jeg å ta teoritesten for hver endt kapittel. Hvordan høres dette ut? Kan dette være effektivt? Da blir det på en måte mindre å tenke på, og da lærer jeg kanskje det når det ikke er SÅ mye informasjon jeg må huske?

Poenget er ikke å pugge og teste om det sitter. Poenget er å lære det og kunne bruke det resten av livet. Les og øv og les igjen. Det fester seg med mengdetrening.

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke som en tentamen på ungdomskolen, der du leser mye, tar tentamen og kan glemme det igjen. Du må lære og huske dette hele tiden mens du har lappen. Pugg, men se det i praksis. Som andre sier, ta en sykkeltur, sitt på bussen, følg med i trafikken og hva andre gjør. Se på skiltene og linjene på veien.

Anonymkode: f5390...f95

Skrevet

Da jeg gikk måtte man lese bøker og det var få tester. Fikk ikke med meg en dritt jeg heller. Tror det skyldes en blanding av at det er gørrkjedelig og inneholder mange detaljer. Det betyr ikke at du er dum.

Skrevet

Les et par sider, skriv ned de viktigeste tingene på en post it. Les noen til, post it...et helt kapittel. 

Etter kapittelet- sammenfatt post itene på kun 1 post it. Heng den ved senga. Gjør det samme med neste kapittel. Les smart, så di forstår stoffet, som de andre nevner.

Ta bilde av skiltene, få noen til å spørre deg. 

Snakk pm stoffet med noen, forklar til dem stoffet. Evt les inn forklaringene. 

For noen hjelper det å lage tankekart for hvert tema. 

Lykke til! :) 60% er ikke så verst, bare fortsett å ta prøver til prosenten går opp :) om igjen og om igjen. 

Anonymkode: b4cac...4c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...