AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #1 Del Skrevet 5. november 2021 Jeg er allergisk mot skalldyr, og har hørt at denne sausen har en smak som er vanskelig å erstatte, men er det noe jeg kan bruke i stedet? Anonymkode: d0cdd...22d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokkar Skrevet 5. november 2021 #2 Del Skrevet 5. november 2021 Oj... Den er vanskelig. Hva skal du lage? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokkar Skrevet 5. november 2021 #3 Del Skrevet 5. november 2021 Kanskje hoisin eller ketjap manis? Det gir ikke helt samme smak, men kan gi sødmen østerssaus gir? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #4 Del Skrevet 5. november 2021 Fiskesaus. Men det er godt mulig det finnes rester av skalldyr i den... Anonymkode: c689f...bdc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #5 Del Skrevet 5. november 2021 Sokkar skrev (1 time siden): Oj... Den er vanskelig. Hva skal du lage? Litt forskjellig egentlig, fra en blogg som heter altasiatisk og der brukes oystersaus/østersaus i alt fra supper, vårruller og dumplings AnonymBruker skrev (1 time siden): Fiskesaus. Men det er godt mulig det finnes rester av skalldyr i den... Anonymkode: c689f...bdc Jeg har en vegansk fiskesaus jeg kjøpte på A-marked, så kan jo prøve den. Anonymkode: d0cdd...22d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #6 Del Skrevet 5. november 2021 Sokkar skrev (1 time siden): Kanskje hoisin eller ketjap manis? Det gir ikke helt samme smak, men kan gi sødmen østerssaus gir? Takk for tips, det skal jeg prøve ut 🤩 Anonymkode: d0cdd...22d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pulverheksa Skrevet 5. november 2021 #7 Del Skrevet 5. november 2021 soppsoya? Denne er min favoritt https://butikk.verdensmat.no/produkt/sopp-og-soyasaus-thailandsk/ bruker den til alt mulig av asiatisk mat. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #8 Del Skrevet 5. november 2021 Denne uten tvil. Kjøpes på internasjonale butikker Anonymkode: 0abb7...8a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokkar Skrevet 5. november 2021 #9 Del Skrevet 5. november 2021 pulverheksa skrev (7 timer siden): soppsoya? Denne er min favoritt https://butikk.verdensmat.no/produkt/sopp-og-soyasaus-thailandsk/ bruker den til alt mulig av asiatisk mat. Ja, selvfølgelig! At jeg ikke tenkte på den. Dette er det nærmeste man kommer! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kroko-dil-o Skrevet 5. november 2021 #10 Del Skrevet 5. november 2021 Jeg har jeg gode nyheter til deg, du kan bruke ansjos som er vel så godt og gir omtrent samme smak. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kroko-dil-o Skrevet 5. november 2021 #11 Del Skrevet 5. november 2021 Sokkar skrev (7 minutter siden): Ja, selvfølgelig! At jeg ikke tenkte på den. Dette er det nærmeste man kommer! De har også en veldig god soppsoya her https://oda.com/no/products/28156-fungi-soppekstrakt/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #12 Del Skrevet 6. november 2021 Kroko-dil-o skrev (18 timer siden): Jeg har jeg gode nyheter til deg, du kan bruke ansjos som er vel så godt og gir omtrent samme smak. Jeg tåler dessverre ikke ansjos eller annen fisk heller . Får kraftig svie, magesmerter og hovner opp av det. Anonymkode: d0cdd...22d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #13 Del Skrevet 6. november 2021 Kroko-dil-o skrev (18 timer siden): De har også en veldig god soppsoya her https://oda.com/no/products/28156-fungi-soppekstrakt/ Takk for link! Anonymkode: d0cdd...22d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kroko-dil-o Skrevet 6. november 2021 #14 Del Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Takk for link! Anonymkode: d0cdd...22d 🙂 Det er synd at man ikke kan lage det selv. Jeg sjekket opp hvordan det lages og det er en prosess hvor du kan risikere å lage noe som er råttent og giftig hvis du ikke har god peiling. Synd, fordi vi har så mye god sopp i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå