Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig vil en del fordommer bomme, men jeg synes oppriktig talt ikke det er så utrolig at en del synes det er interessant at noen som tar veldig skadelige valg i hverdagen har fornuftige meninger på andre områder. 

• Liker 4
Skrevet
52 minutter siden, herzeleid said:

Selvfølgelig vil en del fordommer bomme, men jeg synes oppriktig talt ikke det er så utrolig at en del synes det er interessant at noen som tar veldig skadelige valg i hverdagen har fornuftige meninger på andre områder. 

Artikkelen var trist, kommentaren din var trist, men det mest stusselige er at dere ikke er alene. Tror det er vanlig å tenke slik. 

• Liker 19
Skrevet
Madame Butterfly skrev (6 minutter siden):

Artikkelen var trist, kommentaren din var trist, men det mest stusselige er at dere ikke er alene. Tror det er vanlig å tenke slik. 

Jeg tror på at du føler det slik, men så lenge du ikke klarer å underbygge det er det ikke så mye mer enn nettopp en følelse. 

• Liker 5
Skrevet
8 hours ago, herzeleid said:

Jeg tror på at du føler det slik, men så lenge du ikke klarer å underbygge det er det ikke så mye mer enn nettopp en følelse. 

Trenger ikke underbygge det, for det var min reaksjon på artikkelen og kommentaren.

Tror forresten det fint lar seg underbygge, at det er en relativt utbredt holdning. Tror det er forsket en del på dette i USA, om hvem som får jobber, i forhold til kvalifikasjoner, forfremmelser etc.  

• Liker 5
Skrevet
Madame Butterfly skrev (1 time siden):

Trenger ikke underbygge det, for det var min reaksjon på artikkelen og kommentaren.

Tror forresten det fint lar seg underbygge, at det er en relativt utbredt holdning. Tror det er forsket en del på dette i USA, om hvem som får jobber, i forhold til kvalifikasjoner, forfremmelser etc.  

Så du synes det er trist at noen forstår det at noen synes det er interessant når noen som tar skadelige og selvdestruktive valg på et viktig område likevel er fornuftig ellers uten å kunne forklare hvorfor. Da er egentlig ikke ditt bidrag av særlig verdi. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
herzeleid skrev (11 timer siden):

jeg synes oppriktig talt ikke det er så utrolig at en del synes det er interessant at noen som tar veldig skadelige valg i hverdagen har fornuftige meninger på andre områder.

Synes du det samme når det gjelder røykere og  når det gjelder de som  daglig begår partnervold f.eks?

Endret av AnonymBræker
  • Liker 4
Skrevet
AnonymBræker skrev (På 6.11.2021 den 10.04):

Synes du det samme når det gjelder røykere og  når det gjelder de som  daglig begår partnervold f.eks?

Selvfølgelig. 

• Liker 2
Skrevet

Det var ikke meg du siterte, men ja, en person som daglig begår partnervold ville jeg ikke forvente at kunne bidra med noe fornuftig på noen områder. Jeg ville heller ikke tatt i mot helseråd fra en storrøyker.

• Liker 1
Skrevet
Hulderen skrev (2 timer siden):

Jeg ville heller ikke tatt i mot helseråd fra en storrøyker.

Folk tar da imot råd fra meg hele tiden og jeg røyker som en svamp :nigo:

• Liker 1
Skrevet (endret)
herzeleid skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig. 

Hulderen skrev (2 timer siden):

Det var ikke meg du siterte, men ja, en person som daglig begår partnervold ville jeg ikke forvente at kunne bidra med noe fornuftig på noen områder. Jeg ville heller ikke tatt i mot helseråd fra en storrøyker.

Ok. Da er vi ikke enige, og det er helt greit. Jeg synes ikke at det er bemerkelsesverdig at mange meget intelligente, kloke og fornuftige mennesker ikke er fornuftige på absolutt alle felt i livet.

Det ville vært mer bemerkelsesverdig at et menneske som er kjent for å være meget intelligent, klok og fornuftig aldri gjør noe ufornuftig.

Endret av AnonymBræker
  • Liker 1
Skrevet

Selvsagt synes man det. Røykere er (nå, ikke tidligere da langt gler røkte) som oftest de med lavest status og utdanning. Men av og til møter man på mennesker man ser opp til som røyker. Og da tenker jeg en ting, og det er hvorfor.

Skrevet
Entern skrev (9 timer siden):

Selvportrett av deg:

image.thumb.png.0e75b42bd3048c483e523e9c7b599af7.png

Skrevet

Synes ikke oververiktige middelaldrende menn blir diskriminert på noen måte. Overvektige kvinner, ja. Det blir noe helt annet.

Skrevet
Entern skrev (På 8.11.2021 den 1.15):

Vet de at du røyker? 

Skrevet
Hulderen skrev (1 time siden):

Vet de at du røyker? 

Jepp :smoke:

Skrevet
KjøttOPP skrev (På 8.11.2021 den 10.16):

Selvportrett av deg:

image.thumb.png.0e75b42bd3048c483e523e9c7b599af7.png

:nocomment:

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke det å være feit har så mye med intelligens å gjøre. Trenger ikke akkurat være supersmart for å forstå at det ikke er sunt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...