AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #1 Skrevet 5. november 2021 Jeg trives på jobb sosialt, men hater arbeidsoppgavene- jobber med økonomi. Føler meg ikke kompetent og det suger livsgleden ut av meg. Grur meg til hver gang noen spør meg om noe for jeg vet at jeg klarer å løse det til slutt men da er jeg utslitt fordi jeg mistrives så sterkt på feltet jeg jobber innenfor. Kjenner at jeg MÅ bytte retning, er dette innafor? Anonymkode: d2e2d...e04
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #2 Skrevet 5. november 2021 Ja, veldig innafor å bytte retning hvis du hater det så sterkt! Minner meg litt om meg i min forrige jobb - jeg endte til slutt opp med angstanfall på jobb og klarte til slutt ikke å sove om natten. Tro meg, å la det gå så langt er virkelig ikke verdt det! Jeg byttet jobb til en ganske annerledes stilling (men noe innenfor det jeg er utdannet til), og nå stortrives jeg! Nå jobber jeg i et team med andre som har den samme rollen som meg, og føler meg ikke så alene om alt ansvaret som jeg gjorde i min forrige jobb. Anonymkode: cc7d7...4ee 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #3 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja, veldig innafor å bytte retning hvis du hater det så sterkt! Minner meg litt om meg i min forrige jobb - jeg endte til slutt opp med angstanfall på jobb og klarte til slutt ikke å sove om natten. Tro meg, å la det gå så langt er virkelig ikke verdt det! Jeg byttet jobb til en ganske annerledes stilling (men noe innenfor det jeg er utdannet til), og nå stortrives jeg! Nå jobber jeg i et team med andre som har den samme rollen som meg, og føler meg ikke så alene om alt ansvaret som jeg gjorde i min forrige jobb. Anonymkode: cc7d7...4ee Wow, så positivt! Var det vanskelig å gjøre et stort bytte ift kompetanse/erfaring? Anonymkode: d2e2d...e04
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #4 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Wow, så positivt! Var det vanskelig å gjøre et stort bytte ift kompetanse/erfaring? Anonymkode: d2e2d...e04 Det var heldigvis ikke så veldig vanskelig for min del! Nå har jeg en bred utdanning som gjør meg veldig «potet», slik at jeg kan jobbe innenfor en del ulike felt. Jobben jeg har nå er helt klart mindre rettet mot min utdanning enn den forrige jobben min, men jeg greide likevel å vinkle mye av den tidligere erfaringen min, samt fag jeg har studert, over i den nye stillingen. Jeg antar du har en utdanning innenfor økonomi, og at du nå har en rådgivende stilling basert på det du skriver? Nå kjenner jeg ikke så godt til dette feltet, men har du mulighet til å søke deg over til noe helt annet sammenlignet med det du jobber med nå, men som samtidig er relevant for fagfeltet ditt?😊 Anonymkode: cc7d7...4ee
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #5 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det var heldigvis ikke så veldig vanskelig for min del! Nå har jeg en bred utdanning som gjør meg veldig «potet», slik at jeg kan jobbe innenfor en del ulike felt. Jobben jeg har nå er helt klart mindre rettet mot min utdanning enn den forrige jobben min, men jeg greide likevel å vinkle mye av den tidligere erfaringen min, samt fag jeg har studert, over i den nye stillingen. Jeg antar du har en utdanning innenfor økonomi, og at du nå har en rådgivende stilling basert på det du skriver? Nå kjenner jeg ikke så godt til dette feltet, men har du mulighet til å søke deg over til noe helt annet sammenlignet med det du jobber med nå, men som samtidig er relevant for fagfeltet ditt?😊 Anonymkode: cc7d7...4ee Det stemmer! Ja det finnes nok muligheter for dette, men jeg har såpass mye relevant erfaring i dette området at jeg er redd jeg ikke blir interessant for andre arb.givere da erfaringen min har "peilet meg innpå" det jeg liker minst... Anonymkode: d2e2d...e04 1
Gjest Albbas Skrevet 5. november 2021 #6 Skrevet 5. november 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Det stemmer! Ja det finnes nok muligheter for dette, men jeg har såpass mye relevant erfaring i dette området at jeg er redd jeg ikke blir interessant for andre arb.givere da erfaringen min har "peilet meg innpå" det jeg liker minst... Anonymkode: d2e2d...e04 Haha, dette kunne jeg skrevet selv for noen år siden, jeg er også økonom... 😅 Kan du være mer konkret? Lettere å gi råd da. Men jeg tenker at det er få områder innen økonomi som er helt irrelevante for andre oppgaver. Jeg har klart å endre fagområde og trives bedre nå, men er ikke heeelt i mål ennå. Drømmen er faktisk å bli lærer men vet ikke helt hvordan det skal gå til. 😅 Og er du helt sikker på at det er fagområdet som er problemet, og ikke bare bransje/sektor? Jobber du privat eller offentlig?
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #7 Skrevet 5. november 2021 Albbas skrev (37 minutter siden): Haha, dette kunne jeg skrevet selv for noen år siden, jeg er også økonom... 😅 Kan du være mer konkret? Lettere å gi råd da. Men jeg tenker at det er få områder innen økonomi som er helt irrelevante for andre oppgaver. Jeg har klart å endre fagområde og trives bedre nå, men er ikke heeelt i mål ennå. Drømmen er faktisk å bli lærer men vet ikke helt hvordan det skal gå til. 😅 Og er du helt sikker på at det er fagområdet som er problemet, og ikke bare bransje/sektor? Jobber du privat eller offentlig? Morsomt at vi har/hatt så like problemstillinger! Jeg er dessverre sikker, har hatt tilsvarende jobber i ulike bedrifter men liker virkelig ikke å jobbe med regnskap og den slags oppgaver, dessverre. Anonymkode: d2e2d...e04
Gjest Albbas Skrevet 5. november 2021 #8 Skrevet 5. november 2021 33 minutter siden, AnonymBruker said: Morsomt at vi har/hatt så like problemstillinger! Jeg er dessverre sikker, har hatt tilsvarende jobber i ulike bedrifter men liker virkelig ikke å jobbe med regnskap og den slags oppgaver, dessverre. Anonymkode: d2e2d...e04 Men hallo, regnskap er jo super bakgrunn til en drøss av andre jobber! 😃 Da har du mer nyttig bakgrunn enn meg. 🤭 Hva liker du innen økonomi da, er det stillinger du ser du kunne tenkt deg?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #9 Skrevet 6. november 2021 Albbas skrev (19 timer siden): Men hallo, regnskap er jo super bakgrunn til en drøss av andre jobber! 😃 Da har du mer nyttig bakgrunn enn meg. 🤭 Hva liker du innen økonomi da, er det stillinger du ser du kunne tenkt deg? Vet ikke helt, noe som har mer med administrative oppgaver og mindre med tall og økonomidelen egentlig.... Anonymkode: d2e2d...e04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå