AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #1 Skrevet 5. november 2021 Har holdt på med en fyr en ganske god stund nå, begge i 30-åra. Datingperioden har vært fin. Jeg synes han er morsom, smart, kjekk, spennende og alt det der. Han ber meg stadig med på ting og sender meg oppmerksomhet stadig vekk. Nå er jeg derimot der at jeg føler for en slags avklaring. Hvorfor gjør jeg så det? Det er ikke fordi jeg går rundt og er usikker eller håpløst forelsket - ennå! Men på et tidspunkt kan jeg jo bli det og da er det greit å få svar på dette med en gang; Hva er vi? Hvor ser vi for oss at dette går? Hva synes du (altså han) om meg? Jeg har data før og aldri hatt "problemer" rundt dette. Men nå er det anerledes. Jeg føler ikke jeg kjenner han såååå godt. Og det uroer meg siden vi har truffet hverandre en stund. Vi har for øvrig ikke ligget sammen heller så jeg har ikke noen oppfatning av at jeg blir "brukt" til det formålet. Så kjære KG. Hvordan skal jeg spørre om dette? Kort og enkelt? Eller lenger mer forklarende? Bare noen illustrerende eksempler... Forslag A: "Vi har jo holdt på en stund nå. Jeg liker deg godt og trives sammen med deg. Føler du det samme? Hva føler du om meg/oss?" Forslag B: "Hva synes du egentlig om meg?" Anonymkode: ef247...bd1
wandagirl Skrevet 5. november 2021 #2 Skrevet 5. november 2021 (endret) Hvor lenge/hyppighet har dere hatt på treff? Du virker usikker selv så hva skal han avklare? Ønsker du at dere skal fortsette å date men være eksklusive? Da kan du jo si det. "Hei, jeg trives med deg og kunne tenkt meg at vi datet eksklusivt. Kunne du tenkt deg det?" Om det er noe man skal avklare synes jeg det er fint om man samtidig sier noe om hva man ønsker selv. Endret 5. november 2021 av wandagirl 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #3 Skrevet 5. november 2021 wandagirl skrev (4 minutter siden): Hvor lenge/hyppighet har dere hatt på treff? Du virker usikker selv så hva skal han avklare? Ønsker du at dere skal fortsette å date men være eksklusive? Da kan du jo si det. "Hei, jeg trives med deg og kunne tenkt meg at vi datet eksklusivt. Kunne du tenkt deg det?" Om det er noe man skal avklare synes jeg det er fint om man samtidig sier noe om hva man ønsker selv. Utrolig godt poeng! Takk! Tenk at jeg ikke har lurt på dette 😮 Her ligger vel kanskje problemet mitt også... Jeg aner virkelig ikke hva jeg vil! Og det er vel ikke bra? Det er absolutt ikke sunt å ha en sånn "samma for meg! Hvis du vil fortsette så er jeg med, hvis ikke så er det ok!". Hvordan finner jeg ut hva jeg egentlig vil? I første omgang vil jeg jo bli bedre kjent med han. hvordan kan jeg få frem det? "Jeg liker deg men føler ikke jeg kjenner deg så mye som jeg gjerne skulle... Enten må du dele mer av deg selv men hvis du ikke ønsker det så er det ok, men da vil jeg ikke holde på med dette lenger"? Hjeeelp Anonymkode: ef247...bd1
wandagirl Skrevet 5. november 2021 #4 Skrevet 5. november 2021 Da sier du at du vil bli bedre kjent med han Hva med vin og spillet Gylne Øyeblikk? Da får man hjelp gjennom spillet til å bli kjent på en annen måte uten å finne på kruttet selv.
Engel Skrevet 5. november 2021 #5 Skrevet 5. november 2021 Hva er utgangspunktet her? Hvor lenge har dere datet? Har dere vært klare på at dere ser etter noe varig begge to, eller aner du ingenting om han kun er ute etter kortvarig morro? Har dere avtalt at dere er eksklusive? Tolker det siste svaret ditt at du ikke har det. Så da bør du begynne der. Du kan jo gjøre som en jeg datet, han sa rett og slett etter en fin kveld avsluttet med sengekos: "Hva tenker du nå? Jeg har virkelig lyst til å se hva dette kan utvikle seg til, og har ikke noe behov for å møte noen andre. Er vi enige om å se hva dette kan bli?" 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #6 Skrevet 5. november 2021 Vi har data i to mnd nå, traff hverandre på dateapp. Ingen av oss har vel eksplisitt sagt hva vi er ute etter, og det er kanskje litt dumt når jeg tenker meg om. Han har ikke spurt meg og jeg har ikke spurt han. Mulig han er ute etter noe kortvarig for selv om vi ikke har hatt sex så betyr det jo ikke at han er seriøs liksom. Nei, vi har ikke hatt noen prat om ekslusivitet. Jeg har egentlig ikke følt behov for det, noe som sier meg at dette kanskje ikke er liv laga. Ting har gått i et behagelig og rolig tempo (tidligere har jeg opplevd at menn kan være så på at jeg ikke får puste). Om han dater andre eller ikke vet jeg ikke for vi har ikke tatt den praten. Jeg synes @wandagirl stilte meg et godt spørsmål. Hva vil jeg egentlig? Vil jeg være ekslusiv? Jeg vet rett og slett ikke. Jeg liker han så langt men jeg vil gjerne bli mer kjent før jeg tar stillling til om jeg vil at ønsker et forhold med han. Så vet jeg bare ikke hvordan vi skal bli mer og bedre kjent... Det virker som at han ikke synes det er så spennende å snakke om seg selv. Da kan jeg jo ikke tvinge han til det heller. Jo mer je gskriver jo mer tvilende blir jeg... Anonymkode: ef247...bd1
Gjest irkan90 Skrevet 5. november 2021 #7 Skrevet 5. november 2021 Ja, det her er nok heller et tegn på at du selv er usikker. At dere, på tross av mange dates, egentlig ikke "skjønner" hverandre. Da er det ikke stort han kan hjelpe deg med. Jeg ville nok kjent litt mer på dette, og hvis den følelsen vedvarer, erkjent ovenfor meg selv at kjemien ikke er der og gått videre.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #8 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det virker som at han ikke synes det er så spennende å snakke om seg selv. Da kan jeg jo ikke tvinge han til det heller. Jeg er kanskje heller ingen åpen bok, men hun jeg holder på med er så god til å holde en åpen dialog, og stiller gode spørsmål. Bevisst og ubevisst lurer man inn tema, der responsen sier noe om hvordan den andre er som person. Diskuter familiene deres, vennene, jobb, nyheter, film og media. Etter to måneder bør du begynne å få et bra totalbilde. Hvis dere bare skummer overflaten, så er jo det også et svar. Anonymkode: 3b652...1d3 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #9 Skrevet 5. november 2021 Er kvinnens jobb å spørre om det Anonymkode: fbcd9...ef4
micromaya Skrevet 5. november 2021 #10 Skrevet 5. november 2021 Jeg synes det høres ut som om du er usikker på hele greia selv? Etter 2 mnd burde man vel egentlig vite bedre hva man vil? Jeg og min relativt ferske kjæreste kjørte «forventningsavklaringer» helt fra første date. «Hvor går veien videre nå?», «Hva vil vi med dette?». Åpen dialog hele veien, ingen grunn til å gruble. Og sammenlignet med endel tidligere dater, så er det lett å se at dette var alvor, det tidligere var blaff. Finn først ut hva du selv vil, så tar du en åpen dialog om det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå