AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #1 Skrevet 5. november 2021 Hver gang jeg leverer barnet mitt i barnehagen strekker han armene ut til henne når hun er på jobb. Han vinker farvel til meg uten å gråte. Dette synes jeg er så fint å se på. Han føler seg trygg på henne. Han gråter hver gang når andre faste barnehageansatte tar han imot, å han da ser at jeg drar. Er grunnen til at han føler seg trygg på henne at han synes hun minner han om mamma (meg)? At han synes hun er like snill som meg og eller oppfører seg likens som meg? Er dette grunnen til at han føler trygg tilknytning til henne? ☺️ I dag ga jeg henne skryt, (jeg har dog sagt hun er flink til tid og annen) siden jeg liker henne godt, å det virker som hun elsker det hun gjør. Jeg sa «Jeg ser at han er veldig trygg på deg, å jeg synes du er veldig flink i det du gjør» Følte med en gang at det var feil å gi henne skryt. Jeg fortalte det til samboer, han svarer liksom som om at det var teit av meg å si det. Anonymkode: 6929a...c88
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #2 Skrevet 5. november 2021 Hvorfor skulle det være feil? Alle liker vel å få skryt? Så lenge du ikke sa noe negativt om de andre i samme slengen så er det da bare hyggelig. Sønnen min hadde også ei han var ekstra trygg på i bhg. Vi sa aldri noe til henne direkte om akkurat det, men det var nok ganske tydelig at vi var glad for at hun var der. ❤️ Anonymkode: f56b3...ea2 5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #3 Skrevet 5. november 2021 Det er da bare hyggelig å få et kompliment? Jeg hadde syntes det var bare fint ☺️ Hilsen bhgansatt Anonymkode: ab729...673 4
Mellion Skrevet 5. november 2021 #4 Skrevet 5. november 2021 Det var fint av deg og gi litt skryt, alle trenger det innimellom. barnet er trygg på denne voksne fordi hu har sett han og hans behov. De har skapt en god relasjon og han føler hun er en trygg havn og tygg base. At hun minner han om deg tror jeg ikke et så lite barn har forståelses for å tenke. Barn knytter seg til forskjellige mennesker med forskjellige energier. De søker trøst hos den omsorgsfulle, de søker lek hos den lekne og de søker sprell hos den morsomme voksne. Han gråter hos de andre ansatte fordi de ikke har fått en god relasjon til barnet enda. Det kan ta tid. Noen knytter seg fort til en og da er det bare denne voksne som gjelder selv om de andre prøver å skape en relasjon til barnet. 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #5 Skrevet 5. november 2021 Det var jo bare kjempefint av deg å gi anerkjennelse til denne bhg-ansatte. Hvorfor skulle det være noe galt med det? Anonymkode: 60fa3...7bb 2
Heln Skrevet 5. november 2021 #6 Skrevet 5. november 2021 Mitt barn har også en favoritt, og jeg har da skrytt av henne en og annen gang jeg også. De velger sine, det kan gå på kjemi osv, trenger ikke sitte dypere enn det
Gjest Hottentått Skrevet 5. november 2021 #7 Skrevet 5. november 2021 (endret) Syns ikke det er teit å si det. Jeg liker selv å få tilbakemeldinger på jobb når noen er fornøyde. Det gjør meg enda mer motivert til å fortsette å legge sjela mi i arbeidet mitt. Jeg gir gode tilbakemeldinger til bhg-ansatte også. Både til enkeltpersoner som står barna mine ekstra nært eller generelt til voksengruppa om at de alltid er "tilstede" osv. Syns det bare er positivt jeg. En gang var det en ped-leder som sa til meg at hun var så glad for gode tilbakemeldinger fordi de ofte føler at foreldre tar dem helt for gitt og ikke ser hvilken jobb de gjør og hvilken relasjon de faktisk har med de dyrebare barna våre. Og det skjønner jeg veldig godt må være kjip følelse å ha. Endret 5. november 2021 av Hottentått
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #8 Skrevet 5. november 2021 Det er jo bare kjempekoselig, og en ekstra motivasjon i hverdagen for oss barnehageansatte å få komplimenter som dette! Det skjer faktisk ikke så ofte at foreldre sier rett ut at de setter pris på oss, selv om de kanskje gjør det innerst inne. Det er jo en jobb som ikke blir satt så pris på generelt i samfunnet med tanke på status og lønn, og man kan jo lese her inne om hvor mange som ser ned på oss. Diskuterte det med en annen pedagog senest her om dagen. Om foreldrene faktisk ser hvor mye noen av oss ansatte i barnehagen betyr for barna deres? Vi er jo sammen med de hver eneste dag i mange timer, og blir glad i hverandre. Føler at barna er gode på å si at de setter pris på oss og er glad i oss, men hadde vært veldig koselig å få høre det hvis foreldrene også ser og føler det. Mange av oss legger faktisk sjela vår i denne jobben, og blir oppriktig glad i barna deres. Anonymkode: 23747...97e 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå