Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hakkespett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjeeeelp!

En hakkespett hakker på huset vårt :frustrert: .

Noen som vet hva man kan gjøre med det?

Skrevet

Du må i hvert fall ikke ta livet av den, for den er fredet. ;)

Pleier ikke hakkespetter lete etter larver og insekter som den hører inni trær/bak panel? Kanskje du bør sjekke om du her noe slikt i veggen. Dersom det er et bestemt sted den hakker, kan du kanskje sette opp en metallplate akkurat der.

Hilsen Lille meg

Skrevet (endret)

Ser ut som den hakker i sprekken mellom to plankebord. Kanskje går det an å sprøyte sånn gul masse inni? Eller kanskje spikre no spiker som gjør det kjedelig å hakke der...

Flere forslag tas imot med takk! :)

Hadde forresten ikke tenkt å løpe ut med hagle uansett.... fredet eller ikke :ler:

Endret av tommeline
Skrevet

Få tak i en fugl utskjært i tre og monter den på huset, da skal den visst holde seg unna.

Jeg har ikke prøvd det, men foreldrene til en venn har gjort det på hytta si. Etter at de satte opp trefugler på hvert hjørne har hakke holdt seg unna.

Skrevet
Dersom det er et bestemt sted den hakker, kan du kanskje sette opp en metallplate akkurat der.

Da kan du risikere at den fortsetter å hakke på dette stedet, og da blir det virkelig plagsomt :frustrert:

Vi hadde en hakkespett i våres som satt å hakket på toppen av en lysstolpe (med metall på toppen) like utenfor soveromsvinduet vårt. Den begynte grytidlig på morgenen. Det var utrolig irriterende, men vanskelig å gjøre noe med :)

Skrevet

Dumme fugl da, som hakker på en lyktestolpe... :ler: Hva er vitsen med det liksom?

Tror vi prøver å henge opp en fugl i første omgang.

Etter at jeg gikk ut og jaget den har jeg forresten ikke hørt den mer, så kanskje er jeg så skremmende :sjarmor: ...

Skrevet
Dumme fugl da, som hakker på en lyktestolpe... :ler: Hva er vitsen med det liksom?

Nei det kan man lure på. Siden dette var på våren (i sommer har den hakket i bjørka vår og det gjør jo ingenting det), så lurte vi kanskje på om den forsøkte å lokke til seg en make eller noe.......

Skrevet
Jeg liker hakkespetter! Snodige dyr!

I seg selv er sikkert hakkespetter greie dyr, men IKKE når de hakker hull i veggen på huset vårt :frustrert: .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...