Gå til innhold

Angivelig Søkkrik men 0 kroner på skattelistene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg har møtt en fyr som angivelig skal være søkkrik. Han skal ha mange eksotiske biler, flere yachter, være medeier i et stort firma osv. Jeg er bare litt redd for at hun blir lurt. Sjekket opp fyren på nettet. Jeg finner svært lite om han på nettet. Skulle tro at en person som er så rik burde ha blitt nevnt eller ha lagt igjen litt mer spor etter seg? Det firmaet han angivelig er medier i står han ikke oppført som medeier i. Det er en annen person som har nesten 90 % av aksjene og et annet selskap som eier resten. Denne karen står heller ikke oppført som noe i det andre selskapet. Eneste jeg finner er at han er ansatt i firmaet han hevder han eier, og er oppført med en helt vanlig rolle der. I skattelistene står han oppført med 0 kroner i inntekt, 0 kroner i formue, og 0 kroner i skatt. Jeg vet at en del rike folk er flink til å sminke skatteseddelen med å bruke ulike fradrag, så det sier nødvendigvis ikke noe om økonomien hans. Jeg vet at firmaet han er ansatt i disponerer mange ulike luksusbiler og båter, så det kan godt hende at han bare leker storkar?  Kan man være medeier i et stort selskap uten å være oppført som eier? 

Anonymkode: abb06...bf0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han ikke står som eier av firmaet på f.eks. Purehelp.no ville jeg gitt venninnen utskift av opplysningene og bedt henne være forsiktig. Spesielt hvis han spør om penger.

Anonymkode: 3ccf6...7f7

• Liker 14
Skrevet

Er det et holdingselskap som eier resten? Sjekk hvem som eier holdingselskapet. Slike selskap er en omtrent skattefri sparebøsse for rikfolk.

Anonymkode: 84d78...9d5

• Liker 4
Skrevet

Da hadde jeg hvert skeptisk. 

Hvem skryter av at man er så rike hvis man virkelig er så rik 🤷‍♀️ 

Anonymkode: 9127d...122

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det et holdingselskap som eier resten? Sjekk hvem som eier holdingselskapet. Slike selskap er en omtrent skattefri sparebøsse for rikfolk.

Det er et privat aksjeselskap. Står de driver med rådgiving. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da hadde jeg hvert skeptisk. 

Hvem skryter av at man er så rike hvis man virkelig er så rik 🤷‍♀️ 

Han kommer med dyre biler hver gang han er på besøk. Porsche, Audi, Ferrari osv. Går i dyre klær. Vet riktig nok ikke om bilene er registrert på han.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han kommer med dyre biler hver gang han er på besøk. Porsche, Audi, Ferrari osv. Går i dyre klær. Vet riktig nok ikke om bilene er registrert på han.

Det er lett å finne ut av. Skriv ned bilnummeret og sjekk det på vegvesen.no

Ellers synes jeg det er haugevis av røde flagg her! Ei venninne av meg opplevde noe av det samme, og levde i sus og dus med denne rike og vellykkede mannen. Nå sitter han inne pga underslag og annen økonomisk kriminalitet...

Anonymkode: e6564...4e8

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han kan komme for en bilforhandler som låner ut bilder til arbeidstakere.

Ta reg nummer på alle bilene og sjekk hvem som eier de.

• Liker 6
Skrevet

Sjekk navnet hans på proff.no og se hvilke roller han har, der kan du også se indirekte eierskap. Det vil synes visse betydelige beløp her om han faktisk er så rik at han har flere yachter og biler av typen Ferrari.

Rikfolk har ofte null i formue på skattelistene, der er det ligningsformue som gjelder som man lett kan få til null om man f.eks driver med eiendom. Ingen vil ha ligningsformue, da må man betale skatt, ingen liker skatt ;)

Anonymkode: 79283...d78

• Liker 3
Skrevet

Skryter han av å være rik? Det ville for meg vært et rødt flagg - ingen av alle søkkrike jeg har truffet, har noensinne følt behov for å vifte med den infoen. Hvis dere antar han er søkkrik pga de dyre bilene og de dyre klærne, så kan det jo eventuelt være at han tidligere var rik, men ikke nå lengre. Og bilene kan være leasing eller bedriftbiler. 

Anonymkode: 8b79c...5cd

• Liker 12
Skrevet

Din venninne blir lurt trill rundt….men på den andre siden så er det vel glansbildet av penger, fine klær, biler og båter som hun er tiltrukket av - og ikke mannen?

Anonymkode: 91ba8...0bb

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2021 den 18.44):

Et as kan være et holdingselskap. Du skrev at deler av as-et eies av «et annet selskap» og hvis det andre selskapet er et holdingselskap som eies av ham det er snakk om vil jeg tro at holdingselskapet eier bilene. Du finner navnet på alle i styret og navnet på daglig leder ved å søke på firmanavnet på brreg.no. Er hans navn på noen av listene? Ved å logge på vegvesenet sider kan du søke opp registreringsnummer og finne registrert eier - helt gratis.

• Liker 3
Skrevet

Det at han har 0 i skattelistene er vel ikke nødvendigvis et rødt flagg, føler heller snarere tvert imot at det er noe de rikeste ofte har.

Men å drive og bytte luksusbiler hele tiden virker en smule spesielt, som at man er opptatt av å flashe penger, og da er det jo lett å tenke at man kan prøve å selge et image og overbevise andre om en løgn. Men igjen, noen nyrike blir jo litt sånn man kalte for japper på 80-tallet, som bare skal vise penger. Sånn som noen fotballspillere og rappere blir når de blir helt ustyrtelig rike. 

Men om firmaet disponerer biler så er det ikke så rart han kjører litt forskjellige, da.

Kom for øvrig til å tenke på noe jeg leste her på KG en gang, det var en fyr som leide luksusbiler bare for dating. Kanskje det var han, haha 😅 

Anonymkode: 9f349...8d6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Et as kan være et holdingselskap. Du skrev at deler av as-et eies av «et annet selskap» og hvis det andre selskapet er et holdingselskap som eies av ham det er snakk om vil jeg tro at holdingselskapet eier bilene. Du finner navnet på alle i styret og navnet på daglig leder ved å søke på firmanavnet på brreg.no. Er hans navn på noen av listene? Ved å logge på vegvesenet sider kan du søke opp registreringsnummer og finne registrert eier - helt gratis.

Nei. Finner ikke navnet hans noe sted. Jeg finner han bare på hjemmesiden til firmaet hvor

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det at han har 0 i skattelistene er vel ikke nødvendigvis et rødt flagg, føler heller snarere tvert imot at det er noe de rikeste ofte har.

Men å drive og bytte luksusbiler hele tiden virker en smule spesielt, som at man er opptatt av å flashe penger, og da er det jo lett å tenke at man kan prøve å selge et image og overbevise andre om en løgn. Men igjen, noen nyrike blir jo litt sånn man kalte for japper på 80-tallet, som bare skal vise penger. Sånn som noen fotballspillere og rappere blir når de blir helt ustyrtelig rike. 

Men om firmaet disponerer biler så er det ikke så rart han kjører litt forskjellige, da.

Kom for øvrig til å tenke på noe jeg leste her på KG en gang, det var en fyr som leide luksusbiler bare for dating. Kanskje det var han, haha 😅 

Anonymkode: 9f349...8d6

det står at han er ansatt. 

Skrevet

Oss vanlige dødelige, som «bare er ansatt» står ikke oppført med 0 i skattelistene 🤔

Anonymkode: 42354...7e2

• Liker 9
Skrevet

Har du sjekket om det er ham, firmaet (hans) eller noen andre som eier eiendommene hans? Seeiendom.no

Anonymkode: 9eac2...4cf

• Liker 3
Skrevet

Dersom han ble medeier i løpet av 2021 vil det ikke vise på proff.no eller tilsvarende sider før litt ut i 2022.

Anonymkode: 45ded...3d4

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor graver du så voldsomt i denne mannens affærer? Og er du ikke redd han skal se du har snoket?

Anonymkode: a6915...e4a

• Liker 2
Skrevet

Å herregud? Så KG mener hun blir lurt? Hvis hun liner han for den han er, er han vel helt okei uansett om han er ansatt vanlig å bare låner biler osv av jobben? Hvis man er golddigger er d jo bare å se hvordan han bor.. d sier alt! Søkkrike folk bor ikke på hybel på Majorstua fks..Så lenge han ikke skryter av penger og eiendeler  tenker jeg dette er en fyr som lever av godene han har rundt seg og d må være lov?? 

Anonymkode: fe6e1...885

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å herregud? Så KG mener hun blir lurt? Hvis hun liner han for den han er, er han vel helt okei uansett om han er ansatt vanlig å bare låner biler osv av jobben? Hvis man er golddigger er d jo bare å se hvordan han bor.. d sier alt! Søkkrike folk bor ikke på hybel på Majorstua fks..Så lenge han ikke skryter av penger og eiendeler  tenker jeg dette er en fyr som lever av godene han har rundt seg og d må være lov?? 

Anonymkode: fe6e1...885

Du skjønner virkelig ikke poenget?

https://www.vg.no/spesial/2019/tindersvindleren/

Anonymkode: 3ccf6...7f7

• Liker 5
Skrevet

Jeg vil jo ikke at venninnen min skal bli lurt. Derfor prøver jeg å finne ut om han er er ekte eller ikke. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...