AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #1 Skrevet 5. november 2021 Ferdig på studiet til sommeren. Jeg vurderer å gå ut i sommerjobb, og deretter søke på vanlig jobb. Dette for å gjøre Cv mer attraktiv, i tillegg til mer erfaring. Hva hadde du gjort? Er det rart å søke på sommerjobb når man nylig er ferdig utdannet? Anonymkode: 3c679...a18
newman01 Skrevet 5. november 2021 #2 Skrevet 5. november 2021 Det høres veldig rart ut å søke sommerjobb som ferdig utdannet. Hvorfor ikke begynne å søke skikkelige jobber? 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #3 Skrevet 5. november 2021 newman01 skrev (14 minutter siden): Det høres veldig rart ut å søke sommerjobb som ferdig utdannet. Hvorfor ikke begynne å søke skikkelige jobber? vel, de søker som oftest etter noen med erfaring. Men det gjør de vel som oftest i andre jobber også. Jeg ønsker bare å forhøye sjansen for å bli valgt til en jobb jeg ønsker meg. TS Anonymkode: 3c679...a18
newman01 Skrevet 5. november 2021 #4 Skrevet 5. november 2021 28 minutter siden, AnonymBruker said: vel, de søker som oftest etter noen med erfaring. Men det gjør de vel som oftest i andre jobber også. Jeg ønsker bare å forhøye sjansen for å bli valgt til en jobb jeg ønsker meg. TS Anonymkode: 3c679...a18 Litt avhengig av jobbmarked og bransje ville jeg vurdert å få en fulltidsjobb som ikke nødvendigvis er optimal for så å bytte til drømmejobben etter et år eller to fremfor å søke sommerjobb. Nyutdannede vil alltids mangle arbeidserfaring etter endt utdannelse, og får ingen arbeidserfaring uten jobb. Er det lettere å få sommerjobb enn en vanlig jobb? Kan jo søke på begge deler?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #5 Skrevet 8. november 2021 On 11/5/2021 at 8:16 AM, AnonymBruker said: Ferdig på studiet til sommeren. Jeg vurderer å gå ut i sommerjobb, og deretter søke på vanlig jobb. Dette for å gjøre Cv mer attraktiv, i tillegg til mer erfaring. Hva hadde du gjort? Er det rart å søke på sommerjobb når man nylig er ferdig utdannet? Anonymkode: 3c679...a18 Kjenner til to som har hatt sommerjobb etter endt utdanning, og de har begge fått jobb der de hadde sommerjobb. Ta sjansen hvis du ikke har fått fast jobb enda. Anonymkode: e3ec7...ea0
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #6 Skrevet 8. november 2021 Det er ganske vanlig for leger og sykepleiere i alle fall. For leger er det jo sånn fordi LiS1 ikke starter før etter sommeren, og de fleste vil jo jobbe i mellomtiden. For sykepleiere har man gjerne et sommervikariat som kan forlenges etter sommeren. Ca halvparten blir igjen, og resten finner et nytt sted å jobbe. Anonymkode: 64b15...221
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #7 Skrevet 8. november 2021 Jeg søkte på sommerjobb etter endt utdanning som sosionom! Har ikke angret et sekund! Lærte så mye den sommeren! Anonymkode: 94bd7...b07
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #8 Skrevet 8. november 2021 Søk på sommerjobb, du. Men søk relevante fulltidsjobber samtidig. Med to ukers oppsigelsestid så kan du slutte i sommerjobben dersom du skulle få napp på en fast jobb. Anonymkode: 78862...417
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå