Gå til innhold

Gravid, kaster opp og kaldsvetter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sinnsykt dårlig. 

Gravid i uke 11, kaster opp, kvalm, kaldsvetter, svimmel.

Jeg vet ikke. Har fått kvalmestillende av legen, men hjelper ikke. Vurderer å ta kontakt igjen, men hva kan de gjøre? Jeg er helt på felgen fordi jeg klarer ikke mer.

Anonymkode: 0753c...449

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd slike armbånd de har på apoteket for bilsyke? Til meg hjalp dette litt. 

Anonymkode: 2bee2...c43

Skrevet

Har du vært så dårlig lenge, eller har det kommet nå? Kan det være omgangssyke eller matforgiftning? Siden du kaldsvetter også. Men kontakt lege igjen og forhør deg. Kanskje du kan få en annen type kvalmestillende. 

Anonymkode: deccf...917

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Prøvd slike armbånd de har på apoteket for bilsyke? Til meg hjalp dette litt. 

Anonymkode: 2bee2...c43

Det hjelper ikke når TS er såpass syk.

Hold ut, TS ! Om noen uker blir det bedre. Jeg hadde hyperemesis som deg første svangerskap og det var som en helt jævlig omgangssyke hver dag. Føler med deg!

Anonymkode: f88f6...06e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har du vært så dårlig lenge, eller har det kommet nå? Kan det være omgangssyke eller matforgiftning? Siden du kaldsvetter også. Men kontakt lege igjen og forhør deg. Kanskje du kan få en annen type kvalmestillende. 

Anonymkode: deccf...917

Det er vanlig ved hyperemesis. Jeg hadde det akkurat som TS, kaldsvetting, oppkast og diaré. I 10 uker.

Anonymkode: f88f6...06e

Skrevet

Kan du forsøke en annen type kvalmestillende? Kaster du opp så mye at du sliter med å få i deg eller beholde nok væske? I så fall kan det både være nødvendig og lindre litt med væsketilførsel intravenøst. 

Jeg føler virkelig med deg, jeg har vært der. For meg var det ingenting som gjorde at det ble bra, men det hjalp litt å unngå det som trigget kvalme og oppkast i den grad det var mulig. Mat, lukter, damp og bilkjøring slet jeg veldig med. Å få i meg nok væske hjalp også litt. Å ta det mest mulig med ro, sove mye. 

Og selv om det er noen som sliter med ekstrem kvalme hele svangerskapet, blir de flest i hvert fall noe bedre. Jeg syntes jeg hørte om som slet frem til barnet var født i første svangerskap og tenkte at dette klarer jeg ikke. Og ja, jeg kastet opp nå og da helt frem til fødsel, men den tilstanden med konstant, sterk kvalme, kaldsvette og oppkast jeg hadde en periode varte ikke like lenge. 

God bedring! ❤️ 

Anonymkode: d08bc...2a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...